'][' E H \/\/ARRiORS

Omröstning

Vilket parti tycker du är bäst?

Centerpartiet
1 (1.3%)
Folkpartiet
0 (0%)
Kristdemokraterna
0 (0%)
Miljöpartiet
2 (2.6%)
Moderaterna
9 (11.5%)
Socialdemokraterna
12 (15.4%)
Sverigedemokraterna
29 (37.2%)
Vänsterpartiet
1 (1.3%)
Annat
15 (19.2%)
Vet ej
9 (11.5%)

Antal personer som röstat: 75

Politik tråden

Strife

• 1 457
    • Visa profil
SV: Politik tråden
« Svar #30 skrivet: 22 december 2012, 23:35:36 »
De kvarstående 40,7% då? Jag tycker verkligen att de som behöver hjälp och de som sköter sig ska få stanna (har polare från utlandet, främst Bosnien) men när de går runt och snackar skit om Sverige har jag bara två ord: Åk hem. Skulle det bli krig här och jag skulle varit tvungen att flytta till exempelvis Schweiz, skulle jag avgudat dem till hundra procent för deras hjälp.
Snacka skit om Sverige? Det är väl det nästan alla svenskar gör varje dag överallt?
Hur en person reagerar när de migrerar till ett annat land är individuellt.

Förövrigt:
11.9%: Synnerligen ömmande omständigheter.
25.7%: Konventionsflykting.
3.1%: Övrigt.

Notera också att av de 29 648 personer som sökte asyl så beviljades endast 2171.

25% är alltså Konventionsflykting är: "Person som enligt FN:s flyktingkonvention flytt sitt land beroende på välgrundad fruktan för förföljelse relaterad till religion, ras, politisk övertygelse eller samhällstillhörighet."
"Antalet asylsökande 2011 var 29 648 personer, vilket är en minskning med 2171 personer jämfört med 2010. Totalt beviljades 9088 asylsökande uppehållstillstånd i första instans, vilket inkluderar personer som sökt asyl föregående år men inte kvotflyktingar."

http://www.youtube.com/watch?v=8I1j-xJ1KpI ta en stund och lyssna på denna låt och texten tycker det stämmer ganska bra enligt mig...
Instämmer med 100%!

Jag är inte direkt insatt i politik, men jag är lite med SD på gott o ont. Invandrare gör ju dem jobb som svenskar inte hade tagit, då invandrarna inte kan få så myckt jobb och tar dem som finns. Sen gör ju invandrarna en VÄLdIGT stordel av brottsligheten i Sverige. Sverige hade också sparat föera hundra miljoner på att minska invandringen i Sverige.

Jag personligen har inget emot invandrer dock.
Du vet att invandrare skapar jobbmöjligheter också? Alla jobbar inte i en korvkiosk eller dylikt.

För både brottsligheten och ekonomin, ge mig siffror, bevis och källor.

Skroosh

• *
  • 5 187
  • Gotta go fast
    • Visa profil
Sv: Politik tråden
« Svar #31 skrivet: 22 december 2012, 23:36:37 »
Hur många minuter tog det innan tråden spårade ur?
Slow is not a real word
Gotta go fast
I rate it 60/60 FPS

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #32 skrivet: 22 december 2012, 23:39:14 »
Jag är inte direkt insatt i politik, men jag är lite med SD på gott o ont. Invandrare gör ju dem jobb som svenskar inte hade tagit, då invandrarna inte kan få så myckt jobb och tar dem som finns. Sen gör ju invandrarna en VÄLdIGT stordel av brottsligheten i Sverige. Sverige hade också sparat föera hundra miljoner på att minska invandringen i Sverige.

Jag personligen har inget emot invandrer dock.
ja kanske spara på div utgifter. men det hade ochså gett mindre pengar till backa.
brott grejen kan bero på dels ofta dels dem har inga jobb och inga vettiga saker att göra (ex fritidsgårdar m.m) 
| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader

Strife

• 1 457
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: 22 december 2012, 23:39:37 »
Men snälla... på vilket sätt har den spårat ur?
Det är ett forum och det hålls på en bra nivå, så du som forummoderator kan ju hålla dig on-topic iaf!

Dutten

• **
  • 216
  • DIF <3
    • Visa profil
SV: Sv: Politik tråden
« Svar #34 skrivet: 22 december 2012, 23:46:48 »

Den har inte spårat ur !

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: 22 december 2012, 23:48:28 »
Är inte så mycket påläst om dom olika partierna men det lutar vell sig mera åt vänstra hållet. Socialdemokraterna.
// Patrik!

Strife

• 1 457
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: 22 december 2012, 23:49:05 »
Är inte så mycket påläst om dom olika partierna men det lutar vell sig mera åt vänstra hållet. Socialdemokraterna.
+1 :)

« Svar #37 skrivet: 23 december 2012, 00:27:02 »

BrödrosT^

• *
  • 3 174
  • Follow Your Dream
    • Visa profil
« Svar #38 skrivet: 23 december 2012, 00:32:07 »
Som General skrev.

Sverigedemokrat. Bevara sverige svenskt eller BSS som dem hette förut.

Har blivit trött på allt detta med att dem ska få ha böneutrop i sverige. bygga moskéer överralt. Få gratis körkort, boende, pengar osv. Inte lönt att vara svensk i dagens sverige. pepparkakor e rasistiska. 2 Dockor från ett traditionellt program klipps bort för att svarta och judar inte ska känna sig påtryckta.

Folk med Niqab(Burka eller heltäckande slöja) har jag inget sådant emot. Sålänge dem inte umgås med små barn på ett dagishem. Ett barn läser ett ansikte och ansiktsuttryck.

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
« Svar #39 skrivet: 23 december 2012, 00:46:49 »

Har blivit trött på allt detta med att dem ska få ha böneutrop i sverige. bygga moskéer överralt.

Vad spelar det för roll om man har moskéer lite här och där? Det har iallfall inte påverkar mig något.

2 Dockor från ett traditionellt program klipps bort för att svarta och judar inte ska känna sig påtryckta.

Även den blonda dockan med vit hy klipptes bort och detta har inget med Sverige att göra för Disney gjorde detta för alla.

Folk med Niqab(Burka eller heltäckande slöja) har jag inget sådant emot. Sålänge dem inte umgås med små barn på ett dagishem. Ett barn läser ett ansikte och ansiktsuttryck.

Man får respektera deras religion. Om dom inte får visa så mycket hud eller vad det är så får man respektera det.
// Patrik!

BrödrosT^

• *
  • 3 174
  • Follow Your Dream
    • Visa profil
« Svar #40 skrivet: 23 december 2012, 01:03:05 »

Man får respektera deras religion. Om dom inte får visa så mycket hud eller vad det är så får man respektera det.

Gillar inte sådan typ av religion, skulle aldrig respektera dem. Kvinnoförnedrande är det. Tvinga kvinnor att bära sådant som ska täcka för att inte andra män ska "Dras" till dem.

Kvinnor har knappt rättigheter i sådan kultur, minsta mistag så blir hon misshandlad och hon kan inte göra ett skit för att stoppa det.

Likadant så är jag emot en sak inom judendom. Att dem klipper småpojkar i kuken. Överfall mot barn är det. >:(

Ozzzkar

• *
  • 5 123
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
« Svar #41 skrivet: 23 december 2012, 01:49:54 »
Har blivit trött på allt detta med att dem ska få ha böneutrop i sverige.
Svenska kyrkan finns i utlandet också, ska vi inte ha möjlighet att alls utöva vår religion när vi inte är i Sverige?

bygga moskéer överralt.
Vadå överallt? Stör det dig, förresten?

Få gratis körkort, boende, pengar osv.
De som verkligen behöver det, de får det. Tänk på hur det är i övriga världen, det är kanske inte så lätt. Hade du stannat kvar i ditt land om det blev krig och alla var utfattiga, t.ex? Eller du hade kanske hellre dragit någon annanstans och tagit den hjälp du kunde få för att komma på benen igen.

Inte lönt att vara svensk i dagens sverige.
Det där är ju bara onödigt och pessimistiskt. Vad har det med saken att göra? Strävar du inte efter något i livet? Varför inte fokusera på det?

pepparkakor e rasistiska. 2 Dockor från ett traditionellt program klipps bort för att svarta och judar inte ska känna sig påtryckta.
Det där rör pepparkaksgubbar, och jag kan hålla med om att det är skumt och orimligt. Men det har inget med SD att göra. Läs denna text...

Disney har själv kommenterat det som att det är ett försök att modernisera. Historien bakom de där dockorna är faktiskt inte så trevlig och jag är övertygad om att man klipper bort det av en anledning. Det är något jag själv inte förknippar med något negativt och jag tycker själv också att det är synd. Men förr i tiden var inte saker så rumsrena som det är nu. Under samma tidsperiod (ett tiotal år sedan) man gjorde de där filmerna som visas i Kalle Ankas jul var fortfarande inte svarta och homosexuella t.ex. inte helt accepterade i USA. Saker ändras hela tiden!

Anledningen till att dessa tre dockor tagits bort är inte deras hudfärg – eller i fallet med dockan som ser ut som en äldre man – vilken religion dockan kan associeras med. Det handlar uteslutande om på vilket sätt dockorna är utformade och hur de agerar i detta sammanhang. Deras framställning påminner om hur man under tidigare decennier porträtterat hudfärg och religion på ett negativt sätt. Disney vill inte stå bakom att förmedla denna negativt stereotypa bild av en viss hudfärg eller religion och det är därför dockorna tagits bort.

Detta är ett beslut tagit av Disney globalt, vilket betyder att det inte enbart gäller Sverige. Att justera i en befintlig produktion är en mycket komplex process för Disney och sker endast efter noga övervägande. Beslutet är uteslutande Disneys och ska inte ses som ett resultat av omfattande externa protester. För Disney handlar det uteslutande om ovilja att fortsatt förmedla negativa stereotyper i vår produktion. Beslutet är tagit sedan en tid tillbaka och det införs successivt på de marknader som sänder den här filmsnutten. Att det sker i Sverige just nu har att göra med att programmet kvalitet uppdaterats.

Med hänsyn till att kännedomen kring hur de framställningar hudfärg och religion användes under tidigare decennier kan variera från land till land har vi förståelse för att detta beslut kan tyckas mer eller mindre självklart i olika kulturer och på olika marknader. Vi har också förståelse för att produktionen som sådan har olika stark förankring i lokala traditioner och att det kan påverka hur man känner inför detta. Disney beklagar givetvis den besvikelse som kan finnas i de sammanhang där bakgrunden till denna justering inte är helt självklar.

Håller med men bara för att man för man gillar dom är man inte rasist. vill bara att dom inte ska ta in lika mycket invandrare då det finns över 1 miljon redan.

År 2008 fanns det 562 124 utländska medborgare i Sverige, vilket utgjorde 6,1 procent av befolkningen. Samma år var 1 281 581 personer födda i utlandet; 13,8 procent av befolkningen. Sammanlagt 17,9 procent av befolkningen har fötts utomlands eller har bägge föräldrarna födda i andra länder.

Invandringen sker hela tiden i alla länder. Jämför, så får ni se!

Gillar inte sådan typ av religion, skulle aldrig respektera dem. Kvinnoförnedrande är det. Tvinga kvinnor att bära sådant som ska täcka för att inte andra män ska "Dras" till dem.

Vad jag minns så väljer kvinnorna själva att klä sig på det viset. Förresten väljer de religion själva, precis som vi.

Kvinnor har knappt rättigheter i sådan kultur, minsta mistag så blir hon misshandlad och hon kan inte göra ett skit för att stoppa det.
Ringa polisen?
« Senast ändrad: 23 december 2012, 01:55:53 av Ozzzkar »
Med vänliga hälsningar...

Expl0sioN

• 1 562
    • Visa profil
« Svar #42 skrivet: 23 december 2012, 04:07:30 »
« Senast ändrad: 23 december 2012, 10:38:53 av Mylleranton »

Be yourself. An orginal is always worth more than a copy.
It's not enough that I should succed - other should fail.

StekN^

• 1 882
  • Han som alltid blev bannad
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: 23 december 2012, 05:11:08 »
SD, jag döljer det inte.

+1 Till en viss del, finns endast ett argument jag håller med om.

^^

Dat 89° kurva.. Börjar bli för mycket.
Ayy!

El Diablo

• *
  • 3 069
  • Smutsbarn since 2015
    • Visa profil
« Svar #44 skrivet: 23 december 2012, 11:04:14 »
SD vill iallafall göra något åt Sverige. Vem vill bli kallad rasist för att man sjunger svenska national sången? Inte jag, därför är jag med i "Ung Sverigedemokrat" :)
Just do it. - Shia Labouf