'][' E H \/\/ARRiORS

Omröstning

Vilket parti tycker du är bäst?

Centerpartiet
1 (1.3%)
Folkpartiet
0 (0%)
Kristdemokraterna
0 (0%)
Miljöpartiet
2 (2.6%)
Moderaterna
9 (11.5%)
Socialdemokraterna
12 (15.4%)
Sverigedemokraterna
29 (37.2%)
Vänsterpartiet
1 (1.3%)
Annat
15 (19.2%)
Vet ej
9 (11.5%)

Antal personer som röstat: 75

Politik tråden

Strife

• 1 457
    • Visa profil
SV: Politik tråden
« Svar #15 skrivet: 22 december 2012, 22:48:39 »
Klart dom borde få existera, dom har 1 bra argument enligt mig.
Yay vi stoppar folk som verkligen behöver komma till Sverige p.g.a att de lever under livshotande omständigheter för att då får vi fler jobb och vi bevarar alla svenska traditioner som Kalle Ankas Jul, YAAAAY..... eller? -.-

SnowmaN

• *
  • 344
  • Born with a Heavy Metal Soul..
    • Visa profil
    • Fuel Graphics
« Svar #16 skrivet: 22 december 2012, 22:48:46 »
Det är därför jag inte röstar på dom små partierna, dom alla har sina fördelar.

Piratpartiet = Som Snowman skrev ovan

SD = Stoppa invandringen

Miljöpartiet = Ja det säger väl sig själv :)

Men dom vet dock inte hur man styr ett land..

Och det där med FRA Lagen, är inte bara om du skickar mail eller sådant utomlands ?

Allt som passerar Sveriges gränser.
Men det drabbar fortfarande mig eftersom jag dels har släkt utomlands och jag kommunicerar utomlands(jobb osv)

- | Rankad 86:e plats i Hela världen i Day of Defeat Source (Baserat på HL's publish)

- | 1:a plats i Manhattan BL Cup 2012

-| 3:e plats i  La Classique armès 2012, France

Ozzzkar

• *
  • 5 123
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
« Svar #17 skrivet: 22 december 2012, 22:48:52 »
Off topic (men nödvändigt att nämna):
Vi har dåliga erfarenheter av diskussioner inom politik här på TW. Håll detta på en bra nivå. Tråden låses när den spårar ur, ni är förvarnade!
Med vänliga hälsningar...

Dutten

• **
  • 216
  • DIF <3
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 22 december 2012, 22:51:43 »
Yay vi stoppar folk som verkligen behöver komma till Sverige p.g.a att de lever under livshotande omständigheter för att då får vi fler jobb och vi bevarar alla svenska traditioner som Kalle Ankas Jul, YAAAAY..... eller? -.-

Krigflyktingar är en sak, dom måste bort därifrån dom kommer. Men mass släkt invandringen som sker i min hemstad (Södertälje) påverkas rätt mycket här..

Det jag blir mest förbannad på är Finland, hur mycket invandrare har dom tagit in ? Om man jämför med Sverige?

Off topic (men nödvändigt att nämna):
Vi har dåliga erfarenheter av diskussioner inom politik här på TW. Håll detta på en bra nivå. Tråden låses när den spårar ur, ni är förvarnade!

Ja det låter bra :)

Allt som passerar Sveriges gränser.
Men det drabbar fortfarande mig eftersom jag dels har släkt utomlands och jag kommunicerar utomlands(jobb osv)

Ah okej då förstår jag :) Sveriges stat har väl inget bättre för sig :)
« Senast ändrad: 22 december 2012, 22:53:32 av Dutten »

« Svar #19 skrivet: 22 december 2012, 22:52:12 »
Om ni vill bilda er en uppfattning om de olika partiernas ideologier och tycken, läs då på deras hemsida
Håll detta på en bra nivå, och tänk på att många partier inte går att sammanfatta i ett eller några ord. För att verkligen bilda en uppfattning, läs på partiets hemsida. Håll er ifrån personangrepp, och diskutera gärna era tankar.

SnowmaN

• *
  • 344
  • Born with a Heavy Metal Soul..
    • Visa profil
    • Fuel Graphics
« Svar #20 skrivet: 22 december 2012, 22:54:27 »
Klart dom borde få existera, dom har 1 bra argument enligt mig.

Vill bara tillägga en sak.

SD kommer att växa sen sist, anledningen är det här upploppet som skett
i Göteborg på Plusgymnasiet då mestadels invandrare befann sig på plats(bilder finns)
för att ge sig på personen bakom Istragram kontot som hängt ut människor på nätet.
Finns en stor tråd på Flashback om detta, en hel del skriver : Hej SD 2014! osv.

Notera att jag inte vill påpeka något rasistiskt  :)

- | Rankad 86:e plats i Hela världen i Day of Defeat Source (Baserat på HL's publish)

- | 1:a plats i Manhattan BL Cup 2012

-| 3:e plats i  La Classique armès 2012, France

Dutten

• **
  • 216
  • DIF <3
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 22 december 2012, 22:58:03 »
Om ni vill bilda er en uppfattning om de olika partiernas ideologier och tycken, läs då på deras hemsida
Håll detta på en bra nivå, och tänk på att många partier inte går att sammanfatta i ett eller några ord. För att verkligen bilda en uppfattning, läs på partiets hemsida. Håll er ifrån personangrepp, och diskutera gärna era tankar.

Det är det vi gör nu tror jag, stör mig inte på nån eller deras val av parti..

Vill bara tillägga en sak.

SD kommer att växa sen sist, anledningen är det här upploppet som skett
i Göteborg på Plusgymnasiet då mestadels invandrare befann sig på plats(bilder finns)
för att ge sig på personen bakom Istragram kontot som hängt ut människor på nätet.
Finns en stor tråd på Flashback om detta, en hel del skriver : Hej SD 2014! osv.

Notera att jag inte vill påpeka något rasistiskt  :)

Jo jag känner lite oro också över det.. Kan vi bara hålla orden invandrare etc borta från tråden här så tror jag vi kan få vara ifred utan att någon tar illa upp, även om det finns bevis och så vidare.

Vill gärna diskutera detta nånstans där man hinner se vad folk skriver..(Flashback)

Påtal om SD, det jag har börjat tänka på är att detta börjar likna filmen (och händelsen) The Rise of Evil..

Strife

• 1 457
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 22 december 2012, 23:00:16 »
Krigflyktingar är en sak, dom måste bort därifrån dom kommer. Men mass släkt invandringen som sker i min hemstad (Södertälje) påverkas rätt mycket här..

Av alla invandrare som var asylsökande 2011 så var det 59,3 % av de beviljade som var det p.g.a skyddsbehov.
Dessa siffror kan inte ha ändrats markant under ett år. Förstår du att det är otroligt många människor som måste få stanna här? Själv tanken av att SD skulle få majoriteten av Sveriges befolkning med sig är äcklande.

[spoiler]Inget personligt angrepp...[/spoiler]

Dutten

• **
  • 216
  • DIF <3
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 22 december 2012, 23:04:50 »
Av alla invandrare som var asylsökande 2011 så var det 59,3 % av de beviljade som var det p.g.a skyddsbehov.
Dessa siffror kan inte ha ändrats markant under ett år. Förstår du att det är otroligt många människor som måste få stanna här? Själv tanken av att SD skulle få majoriteten av Sveriges befolkning med sig är äcklande.

Det var information jag inte visste om.

Tycker det är konstigt ändå att "alla" har samma efternamn och inte alls tycks ha det jobbigt.. Dom söker sig till Södertälje. Hur många krigsflyktingar finns det i t.ex. Vilhelmina ?

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #24 skrivet: 22 december 2012, 23:09:41 »
Jag är personligen mot SD
  • vi behöver invandrare i vårt land.
  • MIN PERSONLIGA TANKE SOM HAR BEKRÄFTAS LITE AV OLIKA MEDIA HÄNDELSER. att det känns "dem" är rasister i grunden ifall varit, se bara järnrör incidenten... 
| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader

Dutten

• **
  • 216
  • DIF <3
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: 22 december 2012, 23:11:01 »
Jag är personligen mot SD
  • vi behöver invandrare i vårt land.
  • MIN PERSONLIGA TANKE SOM HAR BEKRÄFTAS LITE AV OLIKA MEDIA HÄNDELSER. att det känns "dem" är rasister i grunden ifall varit, se bara järnrör incidenten... 

Ja, innan den incidenten trodde jag starkt på vad SD sade men har nu tappat mitt förtroende för dom..

Pinsamt

« Svar #26 skrivet: 22 december 2012, 23:11:12 »

De kvarstående 40,7% då? Jag tycker verkligen att de som behöver hjälp och de som sköter sig ska få stanna (har polare från utlandet, främst Bosnien) men när de går runt och snackar skit om Sverige har jag bara två ord: Åk hem. Skulle det bli krig här och jag skulle varit tvungen att flytta till exempelvis Schweiz, skulle jag avgudat dem till hundra procent för deras hjälp.
Ni vet inte vem jag är, det kommer förbli så.

Dutten

• **
  • 216
  • DIF <3
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: 22 december 2012, 23:16:32 »
De kvarstående 40,7% då? Jag tycker verkligen att de som behöver hjälp och de som sköter sig ska få stanna (har polare från utlandet, främst Bosnien) men när de går runt och snackar skit om Sverige har jag bara två ord: Åk hem. Skulle det bli krig här och jag skulle varit tvungen att flytta till exempelvis Schweiz, skulle jag avgudat dem till hundra procent för deras hjälp.

Jo exakt, dom som flyr hit borde vara tacksamma för att dom fick komma hit.

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #28 skrivet: 22 december 2012, 23:21:53 »

25% är alltså Konventionsflykting är: "Person som enligt FN:s flyktingkonvention flytt sitt land beroende på välgrundad fruktan för förföljelse relaterad till religion, ras, politisk övertygelse eller samhällstillhörighet."
"Antalet asylsökande 2011 var 29 648 personer, vilket är en minskning med 2171 personer jämfört med 2010. Totalt beviljades 9088 asylsökande uppehållstillstånd i första instans, vilket inkluderar personer som sökt asyl föregående år men inte kvotflyktingar."

http://www.youtube.com/watch?v=8I1j-xJ1KpI ta en stund och lyssna på denna låt och texten tycker det stämmer ganska bra enligt mig...
« Senast ändrad: 22 december 2012, 23:26:13 av Eos95 »
| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader

Mr. Orange^

• **
  • 325
  • '][' \/\/ In my <3
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: 22 december 2012, 23:30:17 »
Jag är inte direkt insatt i politik, men jag är lite med SD på gott o ont. Invandrare gör ju dem jobb som svenskar inte hade tagit, då invandrarna inte kan få så myckt jobb och tar dem som finns. Sen gör ju invandrarna en VÄLdIGT stordel av brottsligheten i Sverige. Sverige hade också sparat föera hundra miljoner på att minska invandringen i Sverige.

Jag personligen har inget emot invandrer dock.