'][' E H \/\/ARRiORS

Samlad tråd för hård/mjukvarurelaterade datorproblem

SV: Samlad tråd för hård/mjukvarurelaterade datorproblem
« Svar #30 skrivet: 02 november 2012, 20:28:28 »
Skriver mitt problem igen då..

Tycker min processor, i7 2600k, blir alldeles för varm vid speladen, vilket den kanske ska bli? Jag vet inte, men temperaturen blir uppåt 60-65, är det normalt?

Osko

• **
  • 266
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: 02 november 2012, 20:33:48 »
Du har inget alls att oroa dig för Gooby. Intels andra och tredje generation av processorer tål temperaturer upp till 105 grader. Normala temperaturer för just din processor är allt från 25-40 grader på idle till 50-80 grader under load.

Om du vill så kan du gärna ge oss lite mer information om din kylning och lägga upp en bild på hur datorn ser ut på insidan.

//Osko
Specs: Bättre än Oskos

StekN^

• 1 882
  • Han som alltid blev bannad
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: 02 november 2012, 20:45:23 »
Och där kom stekns berömda FPS yttrande

Tja, jag och vissa andra är FPS-kräsna.

Eller du tycker det är kul när bildskärmen hackar konstant? Sen vill man ju inte köra på sämsta grafiken heller..

Det mesta hänger på FPS i spel, antingen har du en bra stabil FPS eller så har du en ostabil och låg FPS.

Skriver mitt problem igen då..

Tycker min processor, i7 2600k, blir alldeles för varm vid speladen, vilket den kanske ska bli? Jag vet inte, men temperaturen blir uppåt 60-65, är det normalt?

Det är lugnt, så länge den inte kommer över 80 grader :)

Vad du borde göra är att köpa en riktig vattenkylning eller annan kylning så det inte förekommer, för skulle den överhettas kommer datorn få en tvärstängning.
Ayy!

|Ekan|

« Svar #33 skrivet: 02 november 2012, 21:02:23 »
Tråden rensad på helt onödiga inlägg och bilder.

« Svar #34 skrivet: 02 november 2012, 21:49:11 »
Du har inget alls att oroa dig för Gooby. Intels andra och tredje generation av processorer tål temperaturer upp till 105 grader. Normala temperaturer för just din processor är allt från 25-40 grader på idle till 50-80 grader under load.

Om du vill så kan du gärna ge oss lite mer information om din kylning och lägga upp en bild på hur datorn ser ut på insidan.

//Osko

Vafan, öppnade upp datorn och såg att CPU-fläkten på min nyinsatta kylare inte funkar för fem öre.

Tja, jag och vissa andra är FPS-kräsna.

Eller du tycker det är kul när bildskärmen hackar konstant? Sen vill man ju inte köra på sämsta grafiken heller..

Det mesta hänger på FPS i spel, antingen har du en bra stabil FPS eller så har du en ostabil och låg FPS.

Det är lugnt, så länge den inte kommer över 80 grader :)

Vad du borde göra är att köpa en riktig vattenkylning eller annan kylning så det inte förekommer, för skulle den överhettas kommer datorn få en tvärstängning.

Ja, jag gör nog det nu när Komplett har rea :)

Edit: tror ni att Corsair H40 passar i Cooler Master Elite 430?
« Senast ändrad: 02 november 2012, 21:54:18 av gooby »

Osko

• **
  • 266
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: 02 november 2012, 21:53:48 »
Ta och länka ditt chassi så ska vi se om vi kan hitta någon passande kylare. :)

//Osko

« Svar #36 skrivet: 02 november 2012, 22:00:07 »
Ta och länka ditt chassi så ska vi se om vi kan hitta någon passande kylare. :)

//Osko

Har detta: http://www.inet.se/produkt/6901303/cooler-master-elite-430-svart

Vill inte lägga ut allt för mycket på kylning. Funderar på denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=650494

Osko

• **
  • 266
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: 02 november 2012, 22:02:23 »
http://www.inet.se/produkt/5322166/noctua-nh-d14

Där har du en extremt bra Tower-kylare. Enligt ditt chassis specifikationer skall den precis få plats och den råkar även vara en av marknadens bästa kylare. Vilken variant av Corsairs internminnen har du - Låg eller hög profil?

Om jag skulle vara du så skulle jag hålla mig så långt bort som möjligt från Corsairs första slutna vattenkylda system. Dessa låter något fruktansvärt och är inte så värst effektiva.

//Osko
« Senast ändrad: 02 november 2012, 22:06:42 av Osko »

« Svar #38 skrivet: 02 november 2012, 22:54:35 »
http://www.inet.se/produkt/5322166/noctua-nh-d14

Där har du en extremt bra Tower-kylare. Enligt ditt chassis specifikationer skall den precis få plats och den råkar även vara en av marknadens bästa kylare. Vilken variant av Corsairs internminnen har du - Låg eller hög profil?

Om jag skulle vara du så skulle jag hålla mig så långt bort som möjligt från Corsairs första slutna vattenkylda system. Dessa låter något fruktansvärt och är inte så värst effektiva.

//Osko

Okej, får se efter helgen om jag köper en :)
Har högprofil-minnen -> Vengeance

Aja, då blir det inte Corsairs första slutna vattenkylda system.

Bytte precis tillbaka till stockkylaren, och det blev bättre kylning än med Cooler Master Hyper 212 Evo med en fläkt som inte snurrade xD

Osko

• **
  • 266
    • Visa profil
« Svar #39 skrivet: 02 november 2012, 23:22:52 »
Okej, får se efter helgen om jag köper en :)
Har högprofil-minnen -> Vengeance

Aja, då blir det inte Corsairs första slutna vattenkylda system.

Bytte precis tillbaka till stockkylaren, och det blev bättre kylning än med Cooler Master Hyper 212 Evo med en fläkt som inte snurrade xD

Du kommer inte kunna använda Noctua's kylare om du inte har lågprofilminnena, tyvärr. :/

//Osko

Strife

• 1 457
    • Visa profil
« Svar #40 skrivet: 03 november 2012, 00:05:19 »
Skulle du kunna linka någon extern hårddisk under 600kr som är fint? Btw, när jag kör WoW på min Macbook Air så börjar fläktarna arbeta otroligt mycket, är det något att oroa sig för i längden? Skulle det vara lugnt att låta datorn stå på en hel natt med WoW utan att några skador skulle inträffa?

StekN^

• 1 882
  • Han som alltid blev bannad
    • Visa profil
« Svar #41 skrivet: 03 november 2012, 00:26:03 »
Skulle du kunna linka någon extern hårddisk under 600kr som är fint? Btw, när jag kör WoW på min Macbook Air så börjar fläktarna arbeta otroligt mycket, är det något att oroa sig för i längden? Skulle det vara lugnt att låta datorn stå på en hel natt med WoW utan att några skador skulle inträffa?

Inga skador lär inträffa, bara det att dina fläktar måste blåsa så fort för att kyla ner processorn tillräckligt mycket då bärbara klarar mindre och WoW kan vara krävande.
Ayy!

Osko

• **
  • 266
    • Visa profil
« Svar #42 skrivet: 03 november 2012, 00:26:11 »
Den här kostar lite mer än 600 men den har fått väldigt bra betyg: http://www.inet.se/produkt/4304438/western-digital-my-passport-usb-3-0-1tb

Mitt andra tips till dig är att skaffa en ordentlig kylplatta i samma veva.

Laptopgrafikkort brukar bli väldigt varna.

Hårdvara är gjort för att tåla stryk, men att kanske ha ett fönster öppet nu under vintertiden för att ta bort lite press skulle aldrig skada. ;)

//Osko
« Senast ändrad: 03 november 2012, 00:29:44 av Osko »

« Svar #43 skrivet: 03 november 2012, 00:43:55 »
Du kommer inte kunna använda Noctua's kylare om du inte har lågprofilminnena, tyvärr. :/

//Osko

Synd :/
Vi får se hur jag gör när jag får in lite mer pengar :)

Inte svar på din fråga, men ändå: Skaffa en bra kylplatta till din laptop. Det kyler jäkligt bra, vilket inte kan anses som negativt ;)

LUDDE

• 592
    • Visa profil
« Svar #44 skrivet: 03 november 2012, 08:14:07 »

Inte svar på din fråga, men ändå: Skaffa en bra kylplatta till din laptop. Det kyler jäkligt bra, vilket inte kan anses som negativt ;)
[/quote]
Jag har en kylplatta från cooler master väldigt bra är den det finns 2 fläktar och man kan flytta dem.

Om man har en laptop måste man ha en sådan!
LUDDE 8 december 2009 och zurxo 8 augusti 2009

-Dyrast saker i signaturen vinner-