'][' E H \/\/ARRiORS

Samlad tråd för hård/mjukvarurelaterade datorproblem

Ylar

• 2 732
  • ^ Badass
    • Visa profil
    • Ylar.se
SV: Samlad tråd för hård/mjukvarurelaterade datorproblem
« Svar #15 skrivet: 02 november 2012, 13:49:36 »
De flesta dagens datorer har bara usb 2 förtillfället.

Och om den har usb 3 utgång så kräver det ju att den externa hårdisken är usb 3.
Stoppar du in ett USB 3.0-minne i en USB 2.0-port så får den hastighetsgränsen 2.0-porten har, dvs fungerar utmärkt.
Stoppar du in ett USB 2.0-minne i en USB 3.0-port så får den hastighetsgränsen USB 2.0-minnet har, dvs fungerar utmärkt.
Så, man måste inte koppla in i rätt port, men vill man ha de rätta hastigheterna så bör man göra detta.

Klicka på länkarna för att lägga till mig/visa min profil
Skype | Steam | Twitter

Strife

• 1 457
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 02 november 2012, 15:51:40 »

Och om den har usb 3 utgång så kräver det ju att den externa hårdisken är usb 3.
Min dator har USB 3, och det har även USB minnet som jag ska köpa.

StekN^

• 1 882
  • Han som alltid blev bannad
    • Visa profil
SV: Re: SV: Samlad tråd för hård/mjukvarurelaterade datorproblem
« Svar #17 skrivet: 02 november 2012, 16:00:33 »

*Host*

Du menar väl att de flesta dagens datorer har 2+ USB 3-uttag? Om inte har du en väldigt billig och gammal dator. Alla moderkort jag kollat på på Inet och Komplett över 500 kr har USB 3.
Ayy!

« Svar #18 skrivet: 02 november 2012, 16:06:33 »
*Host*

Du menar väl att de flesta dagens datorer har 2+ USB 3-uttag? Om inte har du en väldigt billig och gammal dator. Alla moderkort jag kollat på på Inet och Komplett över 500 kr har USB 3.
Alla moderkort från en datorbutik som inriktar sig till LITE avancerade användare, ja.
Man kan räkna nåt år gamla märkesdatorer som dagens datorer och inte alla har USB 3.0.

Jag vet inte riktigt men ni kanske vet :)
Är ett moderkort med socket am3 eller am3+ bakåtkompatibel med en am2+ processor?

Jag hade tänkt pressa i en AMD Athlon x2 7750 black edition i ett antingen AM3 eller AM3+ mobo.

Moderkort AM3: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=748719
Moderkort AM3+: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=955608
« Senast ändrad: 02 november 2012, 17:17:02 av Säckpipan »
Samerna släppte in invandrare - nu har de färgglada mössor

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 02 november 2012, 17:14:15 »
Alla moderkort från en datorbutik som inriktar sig till LITE avancerade användare, ja.
Man kan räkna nåt år gamla märkesdatorer som dagens datorer och inte alla har USB 3.0.

Klart, men det är inga bra datorer eller dyra i så fall tycker jag.
Ayy!

« Svar #20 skrivet: 02 november 2012, 17:53:11 »

Jag vet inte riktigt men ni kanske vet :)
Är ett moderkort med socket am3 eller am3+ bakåtkompatibel med en am2+ processor?

Jag hade tänkt pressa i en AMD Athlon x2 7750 black edition i ett antingen AM3 eller AM3+ mobo.

Moderkort AM3: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=748719
Moderkort AM3+: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=955608

BUMP!

Osko

• **
  • 266
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 02 november 2012, 18:40:30 »
Nej Säckpipan. Antalet pinnar skiljer mellan AMD2 och AMD3-processorerna.

Tillagt

StekN^ vill du vara så vänlig och behandla andra personer med en gnutta respekt. Försök att förklara skillnaden och vad som är bättre med dagens standard istället för att använda uttryck som fattig, gammal och suger.

Din egen dator är inte så värst bra, så lägg ner nu.

//Osko
« Senast ändrad: 02 november 2012, 18:46:30 av Osko »
Specs: Bättre än Oskos

EmpE

• 683
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 02 november 2012, 18:43:38 »
Nej. Antalet pinnar skiljer mellan AMD2 och AMD3-processorerna.

//Osko

Jag måste bara påpeka att jag gillar din signatur Osko  :D

Osko

• **
  • 266
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 02 november 2012, 18:51:01 »
Den är kortfattad Empe. Mycket lättare än att skriva ner vad jag faktiskt har i den. :)

Satsa på en extern-hårddisk istället för en USB-sticka CripWalker. Du behöver bara betala några hundra extra och du får bra mycket mer lagringsutrymme. Tänk på att du får en bra mycket mer flexibel enhet som du slipper rensa så fort du vill lägga in något nytt på den också.

Överföringshastigheten i stickan du länkade är 192 MB/s medan en traditionell hårddisk på 7200 RPM ligger på ungefär 100 MB/s. Skillnaden är som du ser inte så värst markant.

//Osko
« Senast ändrad: 02 november 2012, 18:56:58 av Osko »

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 02 november 2012, 19:19:17 »
Nej Säckpipan. Antalet pinnar skiljer mellan AMD2 och AMD3-processorerna.

Tillagt

StekN^ vill du vara så vänlig och behandla andra personer med en gnutta respekt. Försök att förklara skillnaden och vad som är bättre med dagens standard istället för att använda uttryck som fattig, gammal och suger.

Din egen dator är inte så värst bra, så lägg ner nu.

//Osko

Ok ;)

Men ska du be mig behandla folk med respekt när du själv inte gör det? Patetiskt.

Och jag vet av fakta att Intel Core i5-processorer och GTX 580 inte är dåliga i alla fall.
Ayy!

Osko

• **
  • 266
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: 02 november 2012, 19:37:06 »
Jag respekterar dig och jag tycker att din processor är bra. Jag råkar faktiskt ha samma, men i överlag så är din dator ganska medelmåttig helt enkelt och därför tycker jag inte att du ska säga så om andras datorer.

Du blandar ihop min bild av din hårdvara med min bild av dig som person. Du skötte dig riktigt bra förut när du var villig att lyssna på min långa predikan om skillnaden mellan Hz och FPS.

Du lärde dig en hel del nya saker som du sedan har tagit nytta och lärdom av. :)

Jag hoppas bara att du skär ner lite på skrytandet och trash-talkandet om andras komponenter.

//Osko

« Senast ändrad: 02 november 2012, 19:45:52 av Osko »

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: 02 november 2012, 19:46:01 »
Jag respekterar dig och jag tycker att din processor är bra. Jag råkar faktiskt ha samma, men i överlag så är din dator ganska medelmåttig helt enkelt och därför tycker jag inte att du ska säga så om andras datorer.

Du blandar ihop min bild av din hårdvara med min bild av dig som person. Du skötte dig riktigt bra förut när du var villig att lyssna på min långa predikan om skillnaden mellan Hz och FPS.

Du lärde dig en hel del nya saker som du sedan har tagit nytta av. :)

//Osko

Ja, men jag tycker vad jag tycker och en dator är enligt mig bra först när du kan köra WoW på Ultra med 60+ FPS eller BF3 på High med 55+ FPS. Men det är som sagt vad jag tycker.
Ayy!

« Svar #27 skrivet: 02 november 2012, 19:51:20 »
Ja, men jag tycker vad jag tycker och en dator är enligt mig bra först när du kan köra WoW på Ultra med 60+ FPS eller BF3 på High med 55+ FPS. Men det är som sagt vad jag tycker.
Och där kom stekns berömda FPS yttrande

Osko

• **
  • 266
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: 02 november 2012, 19:56:19 »

I vissa lägen ska man hålla sina åsikter för sig själv då du väldigt lätt kan göra någon annan ledsen. Du verkade inte bli så glad när jag sa vad jag tyckte om din dator. Jag hoppas du tar till dig lite och ändrar på ditt beteende för jag försöker verkligen inte förolämpa dig.

Men nu har vi spårat ur tråden tillräckligt. Tillbaka till problemlösningen.

Jag har exakt samma problem jag startar den den går igång och dör och sådär några gånger sen går den igång riktigt.

Du får gärna vidareutveckla lite.

Först for mina tankar till en misslyckad överklockning men eftersom att din dator startar efter några försök så verkar inte fallet vara så.

Mer info, mer info, mer info! >:(

//Osko
« Senast ändrad: 02 november 2012, 19:59:14 av Osko »

Twaatz

• **
  • 185
  • Nej jag vill inte bli din kompis!
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: 02 november 2012, 20:16:15 »
Tog bort några inlägg håll er ''on topic!''