'][' E H \/\/ARRiORS

Protokoll från admin-mötet 2012-10-13

Strife

• 1 457
    • Visa profil
Protokoll från admin-mötet 2012-10-13
« skrivet: 13 oktober 2012, 21:10:05 »
CS:S/TF2 /CS:GO/Allmänt

Närvarande: Yippi, YankingDeez, SwitchaN, Scrooge McDuck, Otto The Pup, Molly, Lassekongo, Knekten, Frisse, Didrika, CripWalker, Beethoven, AnT, Silverdude, Myller, Ozzzkar.

Frånvarande (anmäld): Bone, Ktwo, Einar, Crappy, Radius, Ekan.

Försenade: Head Hunter (25 min)

CS:S/TF2 /CS:GO

Regellistan över jailen kommer att kollas igenom, och eventuellt kommer nya lekar att läggas in.

Vi har tagit upp ifall CTs ska ha rätten att tysta Ts i en hel runda. Vi kom överens om att det är bra som det är.

CS:GO kommer att uppmärksammas, dom har blivit uppiffade, och ifall ni drar in ett gäng och spelar och försöker få igång servern, så är det tummen upp!

Nya servrar kommer när ESXi02 är klar.

Nu kommer HH9 servern att resettas varannan månad istället för var tredje. Därför att den sista månaden så brukar det vara väldigt få spelare inne.  Nästa återställning blir nyår.

Spelare uppmuntras till att ta annorlunda regler och utnyttja banorna till dess fullo.

Nominate tiden på tidigare spelade banor kommer inte att förändras därför att vi anser att det är en bra variation på mapsen. ( CS:S)

Upprätthålla reglerna på TF2 eftersom att det har varit en del oroligheter där.

RadioSpamBlock testas och läggs eventuellt in. (Jail och MG)

PlayerVotes är till för att spelarna ska få rösta, endast för medlemmar funkar dessutom inte heller.

Nya TF2-servrar kommer ev. när ESXi02 är klar.

Myller informerar om admin-inaktivitet.

Hall of fame kommer att läggas in på surfen, därför kommer surfen att börja resettas varannan månad, precis som HH9, skillnaden är att dom kommer resettas varannan månad (Surf-November, HH9- December)

Vi kan inte påverka scamming och sharking eftersom att det inte har något med servern i sig att göra, det är spelare emellan.

Ranken på TF2 kommer att resettas var tredje månad, första gången blir den 15 oktober 2012. Hall of Fame kommer också att införas för TF2.

Man kommer nu inte att kunna rtv på surfen tills mappen har blivit spelad i minst 4 minuter, så att man alltid har chansen att spela en map som man tycker om men dom flesta vill rtva bort.

Allmänt:

Uppdatera kontaktvägarna, Myller fixar!

Problemet med ESXi02 är att vi inte har någon lokal.

När TS3 börjar användas mer av spelarna så kommer TS3 tags.

Det kommer att komma en presentations-tavla som kommer ligga under off-topic och den kommer att städas varje månad.

CS 1.6 server kommer att övervägas när ESXi02 är klar.

Mall till adminmöte + bibilotek med adminprotokoll kommer upp med början från nästa möte.

Minecraft
Närvarande: Mylleranton, Ozzzkar, Ylar, DavidFTW898, Molleresa, palsternacka, putte898
Ordförande: David
Sekreterare: palsternacka

Ny serveransvarig? Finns ingen som passar ännu, men letandet pågår.

Reset på servern?? Creativevärlden resetas inte. Survivalvärlden kommer att resetas vid 1.4. Ny spawn kommer att behövas; spawntävling kommer börja snart och hålla på till dess att servern kommer upp (2 veckor mer eller mindre). Omröstning kommer in på forumet och mer info om spawntävlingen kommer om detta senare.

Fler events??? Under uppbyggnad av moderatorerna. Mer information kommer.

Mat i starter och memberkit?? Memberkit har redan 5 äpplen, starterkit får två kakor.

Tekkit?? Hade varit kul att ha men, kräver för mycket av datorn, därför går inte detta i nuläget då det skulle krävas en helt ny servermaskin. Kan tas upp när/om en ny serverdator kommer upp.

Lägga upp gamla maps?? PUNKTEN TAS UPP VE NY SERVERMASKIN.

« Senast ändrad: 13 oktober 2012, 21:17:48 av Mylleranton »

Fidde

• *
  • 1 049
    • Visa profil
Re: Protokoll från admin-mötet 2012-10-13
« Svar #1 skrivet: 13 oktober 2012, 21:15:36 »
Inga nya admins?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Freekilling är coolt

Ozzzkar

• *
  • 5 124
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
SV: Re: Protokoll från admin-mötet 2012-10-13
« Svar #2 skrivet: 13 oktober 2012, 21:24:52 »
Inga nya admins?

Tyvärr, adminsen tas vanligtvis in av mig, Mylleranton och/eller Ekan i samarbete med serveransvariga, och vanligtvis utanför mötena :)
Med vänliga hälsningar...

Xoonia

• 1 002
  • Efterlyst i 20 nationer.
    • Visa profil
SV: Protokoll från admin-mötet 2012-10-13
« Svar #3 skrivet: 13 oktober 2012, 21:25:30 »
Inga nya admins?

Soon тм
Ha kul, så lever du längre!

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 13 oktober 2012, 22:05:37 »
Bra protokoll, fint skrivet, bra jobbat!  :D

Tack!
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

bananen_ephihal

• *
  • 484
  • Men Hellu c:
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 13 oktober 2012, 22:06:51 »
Om världen på mc ressettas! Försvinner mitt hus då? Isåfall Så nejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj  Har lagt ner mycket på den:( Och min hamn då mina saker jag blir ju fattig!!!:(
// bananen_ephihal :D

Zýan

« Svar #6 skrivet: 13 oktober 2012, 22:10:50 »
Bra jobbat :-)

Ylar

• 2 732
  • ^ Badass
    • Visa profil
    • Ylar.se
« Svar #7 skrivet: 13 oktober 2012, 22:11:52 »
Om världen på mc ressettas! Försvinner mitt hus då? Isåfall Så nejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj  Har lagt ner mycket på den:( Och min hamn då mina saker jag blir ju fattig!!!:(
Alla blir "fattiga".

Klicka på länkarna för att lägga till mig/visa min profil
Skype | Steam | Twitter

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 13 oktober 2012, 22:12:44 »

Japp, världen kommer att resetas vid 1.4. Denna uppdatering sker någongång under november, så det är ändå ett par veckor kvar. Vi kommer att köra igång en spawntävling inom ett par dagar så att de som vill kan vara med och påverka det nya spawnets utseende!
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

Zýan

« Svar #9 skrivet: 13 oktober 2012, 22:14:35 »
Alla blir "fattiga".

Tror nog de me  ;)

Nikebauer

• **
  • 467
  • YOLO SWAG.
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 13 oktober 2012, 22:36:24 »

Om du ser det ur ett annat perspektiv kanske det blir bättre att man restartar därför att:

• Servern kommer att bli snyggare, och man kan hoppas på att spawn-delen (allt runt om kring) kommer se snyggare ut
  • Lägger man lite mer tid på att marknadsföra servern kommer det förhoppningsvis att komma in nya spelare, vilket alla tjänar på. Dessutom kan det bli en mycket trevligare stämning inne på servern.
  • Dessutom får alla samma möjlighet att vara med från början och kämpa :)
"De flesta lyssnar inte med avsikt att förstå; de lyssnar med avsikt att svara" - Ephen R. Covey.

bananen_ephihal

• *
  • 484
  • Men Hellu c:
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 14 oktober 2012, 00:03:09 »
Ok tack<3 Fans inget att göra på servern då jag redan hade alla saker man kunde ha och jag hade allt jag drömt om så det var lite tråkigt att spela men nu får jag börja om och försöka överleva<3
// bananen_ephihal :D

LUDDE

• 592
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 14 oktober 2012, 06:12:41 »
snackade ni inte om mitt förslag (playville) ???
LUDDE 8 december 2009 och zurxo 8 augusti 2009

-Dyrast saker i signaturen vinner-

Molleresa

• 1 217
    • Visa profil
Sv: SV: Protokoll från admin-mötet 2012-10-13
« Svar #13 skrivet: 14 oktober 2012, 10:40:17 »
snackade ni inte om mitt förslag (playville) ???
Ja, det gjorde vi. Vi kom fram till att Playville är så pass likt en event/pvp/lek arena, så vi beslutade att bygga en stor event arena i nästa värld.

Skickat från min Sony Xperia Acro S via Tapatalk 2

Vänliga hälsningar

[S]ilverDude

• 1 043
  • Gaming Addict
    • Visa profil
SV: Re: Protokoll från admin-mötet 2012-10-13
« Svar #14 skrivet: 14 oktober 2012, 11:08:30 »
Inga nya admins?

Trodde du visste det redan, vi tar inte längre in admins på mötena och det har vi inte gjort i mer än ett halv år.