'][' E H \/\/ARRiORS

Ban record

Ban record
« skrivet: 04 januari 2010, 10:57:08 »
Här är en guide som jag satt och skrev utan material som ni får ta med lite nypa salt. Det innebär att den kan innehålla lite fel. Så om ni upptäcker något fel skulle jag gärna vilja att ni skriver det och admins, ni får gå in fritt och ändra om ni ser något fel (Ozzzkar, du behöver inte ändra varenda liten detalj för vi vet att du är mest kunnig i datorbranschen i detta forum ;D). Om ni recordar så skulle det vara om någon kommer in och massive-freekillar eller att vi får säkra bevis på att det är någon som som bryter mot våra regler. Det viktigaste ni ska tänka på är att det inte bara är en freekill så att vi kan ge personen en ban och inte behöver sitta och titta på videon och sen ta bort den för att vi har för lite för att våga sätta en ban. Får vi in demos som är värdelösa så kan det ju bli att vi tar bort den funktionen. Men som sagt; glöm inte att skriva till oss admins om det är några som inte sköter sig på servrarna.

1. Se till att ni har konsolen aktiverad. Vet ni inte hur man gör, så titta den ultima guiden av Ozzzkar här.

2. Skriv record <filnamn> i konsolen, byt ut <filnamn> mot något lämpligt namn. Exempelvis freekiller eller regelbrytare. Medans ni spelar in, skriv status i konsolen. Detta gör demon giltig genom att visa vilka spelare som är inne på servern och deras Steam-ID:n. När ni har recordat klart så skriver ni stop.

3. Efter att demon är klar, kopiera regelbrytarens Steam-ID från konsolen. status-kommandot ger en lista med allas Steam-ID:n. Ett exempel är Îkaro0S STEAM_0:1:5185499 26 06 62 (det röda är Steam-ID:t och det ska ni ta). Annars så loggas ju IP-adressen och Steam-ID:t även när man ansluter till servern eller disconnectar.

4. Se till att ni har ett lämpligt program för komprimering, exempelvis WinRAR eller WinZip. Jag tycker WinRAR är bäst, så ta det om du inte vet något bättre.

5. Hämta demo-filen som ligger sparad där du har CS:S (brukar se ut så här ungefär):
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\ditt kontonamn\counter-strike source\cstrike\
Filen ska heta samma sak som du angav när du skrev record <filnamn>. Om filnamnet var regelbrytare ska filen heta regelbrytare.dem om allt gått rätt till. Lägg filen på skrivbordet där du enkelt kan jobba med den. Högerklicka på filen och välj att packa ihop den med WinRAR eller motsvarande ("lägg till arkiv").

6. Gå in på http://bans.tehwarriors.net/index.php?p=submit och fyll i de obligatoriska fälten, men gärna allt ni har (i demon kan man se Steam-ID:t om man har skrivit status medan man spelade in, men fyll i så mycket ni kan, tror jag de underlättar för den som tittar igenom demon sen.

7. Klicka på knappen för att skicka in demon.

Tack för ert tålamod hoppas vi får färre som bryter mot reglerna!
« Senast ändrad: 01 juli 2011, 17:13:53 av Ozzzkar »

Ozzzkar

• *
  • 5 123
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
SV: Ban record
« Svar #1 skrivet: 04 januari 2010, 14:02:34 »
Ett litet tips; skriv status i konsolen medan du spelar in. Då kommer det med i demon så att den som senare spelar upp demon kan titta i sin konsol (så dyker status-kommandot upp där).
Med vänliga hälsningar...

dextrin303

• *
  • 34
  • Leeroy Jenkins goes rampage måd!
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 23 mars 2010, 16:43:56 »
fattade inte så mycket  :o men låter som en bra sak med att ni kan knipa freekillers  :P
LEEROY JENKINS!!!!!!!!!!!!!!!

« Svar #3 skrivet: 23 mars 2010, 16:49:25 »
Haha ok fråga vad du inte fattar...

« Svar #4 skrivet: 10 juni 2010, 14:41:42 »
men med en demo kan ni bara skicka in till servern admin och få personen bannad från servern, inte VAC-bannad.. för att VAC-bannad måste man ha mer än en demo..

Men detta fungerar perfekt för att haffa "server abusers"

« Svar #5 skrivet: 10 juni 2010, 21:10:20 »
Ja, du kan ju recorda allt som inte är tillåtet

Sewil

« Svar #6 skrivet: 10 juni 2010, 21:12:05 »
När jag recordar laggar det, typ var 2dje sekund

« Svar #7 skrivet: 11 juni 2010, 13:08:23 »
När jag recordar laggar det, typ var 2dje sekund
Ok, vad har du för dator?

Sewil

« Svar #8 skrivet: 11 juni 2010, 13:15:40 »
Tillverkare: Hewlett-Packard
Modell: HP Pavilion dv6 Notebook PC
Klassificering: 5,0
Processor: AMD Turion(tm) X2 Dual-Core Mobile RM-75 2,20GHz
Minne (RAM): 4,00 GB

« Svar #9 skrivet: 11 juni 2010, 14:03:33 »
processorn är väl den som är lite halvt dålig...Vad har du för grafikfort? Och varför kör du 32 bitars operativsystem istället för 64 då du kan utnyttja allt ram.

Sewil

« Svar #10 skrivet: 11 juni 2010, 14:15:40 »
Jag vet inte hur man får 64?

« Svar #11 skrivet: 11 juni 2010, 15:01:28 »
Antingen så går du och köper de annars så laddar du ner de. Om du vill ha hjälp med att ladda ner de och aktivera de så kan du skicka ett meddelande.

« Svar #12 skrivet: 24 juni 2010, 13:31:23 »
du kan använda hela 4 i 32 men mer en så kan du inte :)
If you got stuck use a pen and you can paint your escape.

OkaN

• 2 381
  • Det finns inget att läsa här...
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 24 juni 2010, 13:33:41 »
Gå tillbaka till ban-record och ta "dator" snacket i dator tråden eller privat tack.
Återgår till Ban record.

« Svar #14 skrivet: 25 juni 2010, 12:12:41 »
du kan använda hela 4 i 32 men mer en så kan du inte :)
Fel, du måste ha en 64 bitars processor och 64 bitars operativsystem för att utnyttja 4gb