'][' E H \/\/ARRiORS

Admin-Möte 2012-02-11

AnT

• *
  • 2 547
    • Visa profil
Admin-Möte 2012-02-11
« skrivet: 11 februari 2012, 21:54:43 »
Citera
CS:S/TF2

Närvarande: Ozzzkar, DannePanne, Festis, OhDear, Affee, Mulle, radiuS_Unknown, LiNijen, El-Diablo, Mejeribudet, frisse, Crappy, SilverDude, Widde och (AnTleet)
   Anmäld frånvaro: Shellback, HotShot och Didrik
   Icke-anmäld frånvaro: Tjhorven
   Sen: Twaatz (anmäld sen ankomst), Snickers (anmäld sen ankomst) och Narwhals (anmäld sen ankomst).

Till ordförande valdes Mejeribudet.
   Till sekreterare valdes AnTleet

Ordförande Mejeribudet öppnar mötet.
Mötet inleds med att:

* Tjhorven blir av med sina admin-rättigheter pga. inaktivitet och icke-anmäld frånvaro på mötet.
   * Ett av admins skinset samt ett av VIP skinsen är buggat så man inte kan se om personen har en pistol i hölstret. Dessa skins kommer att tas bort och bytas ut ni kan förslå nya skins i den servertråden det gäller.
   * En ny regel angående last request röstades fram som säger att: "Om man som T väljer rebell i LR-menyn får man endast använda machine gun och deagle för att skada/döda CTs".
   * Admins har fått en tillsägelse att se till att även de varnar innan de dödar en T på Jail-servern. Adminsen har också blivit ytterligare informerade angående respawns under freekilling (hellre respawna för många än för få  terrorister).
   * Ännu en ny regel röstades fram som innebär att: "Som CT får man inte skjuta varningsskott som skadar mer än 50 hp (vanligtvis på över midjan)"
   * Ozzzkar informerar om att servrarna kommer att bli flyttade i framtiden för att kunna stoppa DDoS attacker. Mer info om detta kommer att dyka upp!
   * En ny hemsida är under konstruktion.
   * Förslaget "Team ban" togs upp som innebär att CTs som missköter sig blir bannad från laget "CT", men förslaget avslogs och att man istället kan swapa över CTn till T sidan och säga till dem att lära sig mer om att vara "Fångvaktare(CT)".
   * Förmåner till TF2 kanske införs till "VIPs" om utländska spelare kan bli "VIPs".
   * Ett förslag togs upp som en spelare kommit gällande HH9 som innebör att man teleporteras till toppen av HH9 när man ramlar ner men det blev nedröstat.
   * Ett förslag togs upp som innebör att det skulle bli fler HH9 maps men detta blev nedröstat då senaste gången mappen bytes så tappade servern spelare. Om vi får mer serverkraft så kanske en ny server kommer upp där det blir flera olika HH9 maps.
   * De vanliga reglernra på guntoss bestämmdes till att: "Ingen bhop, boost eller cheat kasta från avsattsen, längst vinner". Dessa regler kan modifieras om båda parter är överäns.
   * Vi letar efter ett sätt för Admins kan se vad de döda skriver. Tillsvidare uppmuntras spelarna att ta skärmdumpar om olämpliga saker tas upp i chatten.
   * Storebror kommer inte att införas då de kränker ens integrititet och tar upp väldigt mycket kraft men ger väldigt lite.
   * mp_freezetime förändras från 3 sekunder till 1 sekund på Minigame server.
   * Vad det gäller hur inaktiv man får vara så kommer Ozzzkar och Shellback prata med dem som han inte anser aktiva.

Allmänt

Närvarande: Ozzzkar, DannePanne, Festis, OhDear, Affee, Mulle, radiuS_Unknown, LiNijen, El-Diablo, Mejeribudet, frisse, Crappy, SilverDude, Widde, AnTleet, Mylleranton, DavidFTW, Putte898, Tobie_Kenobie, Scrooge McDuck, Snickers, Twaatz och Narwhals
   Anmäld frånvaro: Shellback, HotShot och Didrik

* Förslaget om att endast forummoderatorerna ska skriva i ansökningar till Forum/Admin och Mod men det avslogs på grund av att belastningen ska minska för forummoderatorerna men vi blev informerade att vara lite mer passiva angående ansökningarna.
   * Angående förslaget om en Extrem makeover så avslogs de flesta punkter. Att rensa alla admins/mods och låta dem söka om på nytt så blir det förmodligen ingen förändring av de som tas in igen. Angående att ha myndigt folk som kan hålla i servrarna så förstår vi inte riktigt meningen med det eftersom servrarna administreras bra i skrivande tillfälle. Ett serriösare namn är inte omöjligt att komma i framtiden men man måste komma ihåg att vi är ganska kända för vårat namn och kan leda till en spelar förlust. Hemsidan och forum är under konstruktion som nämt tidigare. Angående skaffa sponsorer så är det på gång jag(AnTleet) har påbörjat en del dialoger med några lämpliga företag.
   * Angående förslaget om en fråge tavla avslogs då det kändes onödigt och frågor kan ställas i den del som frågan gäller.
   * Oskar informerar om lösningar till DDoS och säger att det kommer att lösa sig och att servrarna kommer förmodligen att flyttas mer information kommer att komma.

Ordförandet Mejeribudet avslutar mötet.

Minecraft

Närvarande: Ozzzkar, AnTleet, Mylleranton, DavidFTW, Putte898, Tobie_Kenobie
   Anmäld frånvaro: Shellback, Daxxhaxx, Avengerpopcorn

Till ordförande valdes Mylleranton
   Till sekreterare valdes AnTleet

Ordförandet Mylleranton öppnar mötet.
   * Ett förslag angående PVP Zones tog upp som innebör att ha enskilda zoner med PVP. Detta beslutade vi att ni spelare får bestämma så en röstning kommer att göras i Minecraft delen.
   * Ett förslag angående ett plugin som skulle skapa en sappling när man hugger ned det nedersta blocket av ett träd men förslaget röstades ner.
   * En omröstning om att starta om världen inför 1.2 kommer att göras i Minecraft delen.
   * Insticksprogramet SignColors tas bort då det finns en motsavrighet i essentials. Skillnaden är att man använder ett & tecken istället för #.
   * Ett förslag om en VIP handbok som ska förklara vad VIP har möjlighet att göra som Builders inte har men det finns redan i Minecraft delen på Wikitutorials samt på http://www.tehwarriors.net/vip
   * Ett förslag om att mods ska sätta ut snögubbar åt spelarna togs upp med avslogs just för att det blir alldelles för svårt för mods att veta vems snögubbe som har rymt.
   * Förslaget angående att föra in creepers igen bifalles men de kommer inte kunna förstöra saker.
   * Förslaget angående om att kunna skriva med färg igen avslogs då det är ondöigt samt att det blir jobbigare att läsa.
   * Förslaget angående att builder inte ska kunna använda auctionsweb diskuterades och då bestämdes det att builders fortfarande får full tillgång.
   * Någon ny förmån kommer att ges till VIPs vad det kan vara får ni gärna hjälpa oss att komma på förmånder detta kan ni göra i en tråd som kommer upp i Minecraft delen.
   * VIPs kommer inte få tillgång till Hawkeye då det tar mycket serverprestanda samt inte finns någon mening med det.
   * Ett förslag angående att skapa en PVP värld som innebär att en alternativ världen skapas där PVP alltid är aktiverat men det avslogs för att det är alldeles för krävande samt problem kan uppstå i våra insticksprogram. Däremot kommer det en Arena där PVP alltid kommer vara på.
   * Mods/Admins behöver inte följa mallen till punkt och pricka. Det viktigaste med varningarna är att spelaren själv förstår varför personen blivit varnad.
   * Angående frågan om att man får protectade farms men inte hus i nether så gäller regeln "I nether kan man inte äga något förutom protectade kistor, skyltar och farms". Detta beror på att i farms odlas netherwarts som man bara kan få tag på i nether och därför anser vi att de ska få skydd så ingen förstör.
   * Ett förslag angående Tävlingar och Arrangemang i Minecraft togs upp där man ska försöka döda alla som deltar i en väldigt stor survival arena. Förslaget bifalles men det kommer att ta ett tag innan tävlingen startas.
Ordförandet Mylleranton avslutar mötet.
« Senast ändrad: 11 februari 2012, 23:36:37 av __AnT »

Skroosh

• *
  • 5 187
  • Gotta go fast
    • Visa profil
SV: Admin-Möte 2012-02-11
« Svar #1 skrivet: 11 februari 2012, 22:13:57 »
Uhmm, jag var där :S

Eller... satt och byggde dator samtidigt som jag var inne på mötet! :>
Slow is not a real word
Gotta go fast
I rate it 60/60 FPS

« Svar #2 skrivet: 11 februari 2012, 22:54:36 »
++++ till AnTleet :)

Snickahs

• *
  • 1 363
  • kek
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 11 februari 2012, 23:07:38 »
Citera
 Allmänt

Närvarande: Ozzzkar, DannePanne, Festis, OhDear, Affee, Mulle, radiuS_Unknown, LiNijen, El-Diablo, Mejeribudet, frisse, Crappy, SilverDude, Widde, AnTleet, Mylleranton, DavidFTW, Putte898, Tobie_Kenobie
   Anmäld frånvaro: Shellback, Scrooge McDuck, HotShot och Didrik
   Sen: Twaatz (anmäld sen ankomst), Snickers (anmäld sen ankomst) och Narwhals (anmäld sen ankomst).
Vaddå, jag var inte sen till allmänna delen? :(
« Senast ändrad: 11 februari 2012, 23:16:59 av SnickerS^ »
Hej :)
Följ mig gärna på Twitter!

Skroosh

• *
  • 5 187
  • Gotta go fast
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 11 februari 2012, 23:14:18 »
Jag var inte heller sen xD
Var där hela mötet. Fast pratade aldrig i micen och röstade inte i omröstningar :>
Slow is not a real word
Gotta go fast
I rate it 60/60 FPS

AnT

• *
  • 2 547
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 11 februari 2012, 23:17:05 »
Jag var inte heller sen xD
Var där hela mötet. Fast pratade aldrig i micen och röstade inte i omröstningar :>

Du var inte närvarande när Oskar tog närvaron.

Skroosh

• *
  • 5 187
  • Gotta go fast
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 11 februari 2012, 23:20:19 »
Du var inte närvarande när Oskar tog närvaron.

Lawl, jag satt inne sen typ 7 minuter innan mötet började :S

Kan ha hänt att jag inte märkte något
Slow is not a real word
Gotta go fast
I rate it 60/60 FPS

Gazza

• 4 344
  • u r pjetty :7
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 11 februari 2012, 23:23:14 »
Starta om MC-servern igen....? TAGGA FÖR FAN!!!!!!!!!!!!!
Söker frivillig man i åldrarna 12-56, helst snaggad och stora spännande muskler och en tajt rumpa som snärtar när man spankar den.
Annars funkar det med en brud. Typ nån som liknar Maud Olofsson..

AnT

• *
  • 2 547
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 11 februari 2012, 23:28:00 »

Vaddå, jag var inte sen till allmänna delen? :(

Hoppas ni är nöjda nu :)

Ozzzkar

• *
  • 5 124
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
« Svar #9 skrivet: 11 februari 2012, 23:28:11 »

Skumt, då måste jag ha missat dig. Du kanske inte svarade när jag ropade upp folk...
Med vänliga hälsningar...

Snickahs

• *
  • 1 363
  • kek
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 11 februari 2012, 23:30:12 »
Hoppas ni är nöjda nu :)
jaaa, tack ant<3 :D
Hej :)
Följ mig gärna på Twitter!

Affee

• **
  • 329
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 11 februari 2012, 23:34:39 »
   Allmänt

Närvarande: Ozzzkar, DannePanne, Festis, OhDear, Affee, Mulle, radiuS_Unknown, LiNijen, El-Diablo, Mejeribudet, frisse, Crappy, SilverDude, Widde, AnTleet, Mylleranton, DavidFTW, Putte898, Tobie_Kenobie, Scrooge McDuck, Snickers, Twaatz och Narwhals
   Anmäld frånvaro: Shellback, Scrooge McDuck, HotShot och Didrik

wait what? :o

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 11 februari 2012, 23:36:21 »
Starta om MC-servern igen....? TAGGA FÖR FAN!!!!!!!!!!!!!

Håller med :D starta om den! :)
// Patrik!

Ohdear

• 736
  • Hurpa derp :)
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 11 februari 2012, 23:38:38 »
INte starta om igen! KOM IGEN! DEt kommer bli samma sak varje gång det blir någon biome updatering eller liknande! Jag har lagt ner grymt mycke tid på min by och den är grymt snygg! >:()

Ozzzkar

• *
  • 5 124
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
« Svar #14 skrivet: 12 februari 2012, 00:16:39 »
Det finns en omröstning i Minecraft-delen där ni kan rösta om vad som ska hända med världen när 1.2 kommer.
Med vänliga hälsningar...