'][' E H \/\/ARRiORS

Någon VPN kunnig person?

lutten

• **
  • 255
    • Visa profil
Någon VPN kunnig person?
« skrivet: 12 januari 2017, 18:05:38 »
Okej så det är så att jag har blivit permanent bannad från en sida för några år sedan som jag nu vill börja besöka igen. Och eftersom jag då är permanent bannad så får adminsen för sig att banna mig så fort de ser min ip på ett konto. Så vad jag nu blir tvungen att göra är att besöka sidan med VPN aktiverat. Dock så upplever jag att internet blir betydligt långsammare när VPN är aktiverat (vilket är logiskt). Min fråga till någon kunnig är då hur ofta jag behöver ha igång den när jag besöker sidan. Räcker det att aktivera den när jag loggar in eller behöver jag ha igång den under hela tiden jag besöker sidan? Och behöver jag ha igång VPNen fast jag inte gör något på sidan utan bara har den uppe?

Helt enkelt, hur ofta behöver jag ha igång min VPN för att inte kontot ska kunna spåras tillbaka till min vanliga ip?
Kan blivit kladdigt detta och de ursäktar jag för isf, lång dag

Tacksam för svar

StekN^

• 1 882
  • Han som alltid blev bannad
    • Visa profil
SV: Någon VPN kunnig person?
« Svar #1 skrivet: 12 januari 2017, 18:35:05 »
Förmodligen så måste din VPN vara på hela tiden eftersom du konstant skickar/tar emot paket från sidan och om din IP ändras till din gamla kommer sidan få paket från din gamla IP och då kommer dessa admins kunna se att din IP varit aktiv på kontot. Så vitt jag vet måste din VPN vara på hela tiden (beroende på vad du ska göra dock).
Ayy!

lutten

• **
  • 255
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 12 januari 2017, 19:25:43 »
Är en proxy samma sak som en VPN? Tanken är att jag ska skaffa en proxy för att på så sätt endast skydda mixtra med min ip när jag besöker sidor med safari.

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 12 januari 2017, 19:43:26 »
Kan inte riktigt skillnaden på dem.
Ayy!

EmpE

• 683
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 12 januari 2017, 21:42:25 »
VPN ska vara på hela tiden du är inne på hemsidan, för att vara på den säkra sidan.

Är en proxy samma sak som en VPN? Tanken är att jag ska skaffa en proxy för att på så sätt endast skydda mixtra med min ip när jag besöker sidor med safari.

Är inte samma sak. Hade dock varit lättare att använda sig av om det bara gäller en hemsida.
Haha, Safari, vilket skämt.
« Senast ändrad: 12 januari 2017, 21:44:23 av EmpE »

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 13 januari 2017, 03:07:30 »

Safari i 2017

Ayy!

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #6 skrivet: 14 januari 2017, 14:28:00 »
VPN ska vara på hela tiden du är inne på hemsidan, för att vara på den säkra sidan.

Är inte samma sak. Hade dock varit lättare att använda sig av om det bara gäller en hemsida.
Beror på vilken plattform man sitter på. Sitter man på Mac os, så är det bästa webbläsaren inom hastighet/stabilitet.
| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader

lutten

• **
  • 255
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 18 januari 2017, 15:31:10 »
Safari i 2017

Vill ju inte slöa ner chrome med någon Proxy inte :) Vem bryr sig om Safari går lite segt de får gångerna jag tvingas använda den.

BTW: Vart unbannad, (Stort grattis till mig) så proxy/vpn är för tillfället inte speciellt nödvändigt. Fortfarande, tack för alla svar.
« Senast ändrad: 19 januari 2017, 11:07:29 av lutten »

El Diablo

• *
  • 3 069
  • Smutsbarn since 2015
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 18 januari 2017, 20:27:01 »
BTW: Vart unbannad, så proxy/vpn är för tillfället inte speciellt nödvändigt. Stort grattis till mig

Grattis till dig själv lol? Du ska inte säga tack till dom hjälpte dig ändå?
Just do it. - Shia Labouf

lutten

• **
  • 255
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 19 januari 2017, 11:03:44 »
Grattis till dig själv lol? Du ska inte säga tack till dom hjälpte dig ändå?
Tror du har missförstått.
Min unban hade inget med denna tråden att göra egentligen, därför jag sa "[...] grattis till mig själv" istället för tack. Var ingen direkt tanke bakom de utan bara blev så.
Dock är jag självklart tacksam för alla svaren jag fått, glömde bara säga det i de inlägget.