'][' E H \/\/ARRiORS

csgo server

noahsax

• *
  • 103
  • be a pro :D
    • Visa profil
csgo server
« skrivet: 13 mars 2016, 21:37:10 »
Hur gör jag en server på csgo jag har gjort en server men den är bara lan server en kille som heter luke på steam ja en osäker server och han har start.bat jag med men det går inte jag har frågat han men han svarar inte så mycket så kan någon annan hjälpa

Floppppppp

• *
  • 1 168
  • Livs Levande Legend.
    • Visa profil
SV: csgo server
« Svar #1 skrivet: 13 mars 2016, 22:51:44 »
blablabla min kommentar är onödig. vänta tills oskar ser, för han kan allt. Annars kommer Fidde eller StekN och försöker hjälpa dig. Möjligtvis kommer Palster, kan nt hennes datorskillzzZzZz men antagligen kan hon nåt lol.

TACK FÖR MIG

StekN^

• 1 882
  • Han som alltid blev bannad
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 14 mars 2016, 02:33:14 »
blablabla min kommentar är onödig. vänta tills oskar ser, för han kan allt. Annars kommer Fidde eller StekN och försöker hjälpa dig. Möjligtvis kommer Palster, kan nt hennes datorskillzzZzZz men antagligen kan hon nåt lol.

TACK FÖR MIG

I have been summoned.

Testa skriv sv_lan 0 och sv_region 1 eller 0 i konsolen, och öppna även portar. Jag tänker inte gå igenom hur man gör här, du får kolla upp vilken router du har och hitta en guide hur man öppnar portar på din router.

Har du inte konsolen? Tryck upp Steam -> Tryck på CS:GO -> Egenskaper/Properties (längst ner) -> "Set launch options" eller "Ange startalternativ" näst längst ner -> Skriv in exakt följande: -console

Gå in på dina keybinds i spelet och leta efter den som bestämmer konsolfönstret.

Som sagt är jag lat och det är sent så kolla upp även detta online om du inte listar ut det.
« Senast ändrad: 14 mars 2016, 02:35:57 av StekN^ »
Ayy!

noahsax

• *
  • 103
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 14 mars 2016, 12:24:32 »
I have been summoned.

Testa skriv sv_lan 0 och sv_region 1 eller 0 i konsolen, och öppna även portar. Jag tänker inte gå igenom hur man gör här, du får kolla upp vilken router du har och hitta en guide hur man öppnar portar på din router.

Har du inte konsolen? Tryck upp Steam -> Tryck på CS:GO -> Egenskaper/Properties (längst ner) -> "Set launch options" eller "Ange startalternativ" näst längst ner -> Skriv in exakt följande: -console

Gå in på dina keybinds i spelet och leta efter den som bestämmer konsolfönstret.

Som sagt är jag lat och det är sent så kolla upp även detta online om du inte listar ut det.
måste man skriva det i consolen jag har sv_lan 0   i server.cfg men vart ska man skriva på start.bat

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 14 mars 2016, 16:57:17 »
måste man skriva det i consolen jag har sv_lan 0   i server.cfg men vart ska man skriva på start.bat

Så du ska hosta en allmän server? Inte bara för din kompis? För i så fall får du kolla upp en guide tillhörande den mjukvara du använder.

Annars, ta bort .bat-filen, den är värdelös om det bara är mellan du och några få andra. Bara starta din server, skriv det jag sa i konsolen och voilá!
Ayy!

Fidde

• *
  • 1 049
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 16 mars 2016, 02:07:20 »

blablabla min kommentar är onödig. vänta tills oskar ser, för han kan allt. Annars kommer Fidde eller StekN och försöker hjälpa dig. eller kanske haxxar in svaret här Säger bara servertoken+portforward. Lös det. Möjligtvis kommer Palster, kan nt hennes datorskillzzZzZz men antagligen kan hon nåt lol.

TACK FÖR MIG
<3
Freekilling är coolt

noahsax

• *
  • 103
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 16 mars 2016, 19:36:44 »
Så du ska hosta en allmän server? Inte bara för din kompis? För i så fall får du kolla upp en guide tillhörande den mjukvara du använder.

Annars, ta bort .bat-filen, den är värdelös om det bara är mellan du och några få andra. Bara starta din server, skriv det jag sa i konsolen och voilá!

inte +sv_lan 0 aså när jag är i servern då ska jag skriva sv_lan 0

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 16 mars 2016, 20:01:35 »
inte +sv_lan 0 aså när jag är i servern då ska jag skriva sv_lan 0

Det ska inte ha någon betydelse, men skriv det in-game bara för att vara säker.
Ayy!

noahsax

• *
  • 103
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 17 mars 2016, 09:04:54 »
Det ska inte ha någon betydelse, men skriv det in-game bara för att vara säker.
ok men om det inte går da <3
 <3

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 17 mars 2016, 13:34:55 »
ok men om det inte går da <3
 <3

Skriv sv_region 1, om det inte heller funkar får du öppna dina portar för din router, det får du kolla upp i så fall.
Ayy!

noahsax

• *
  • 103
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 17 mars 2016, 13:54:16 »
Skriv sv_region 1, om det inte heller funkar får du öppna dina portar för din router, det får du kolla upp i så fall.
ok men min sak i start.bat är: srcds -game csgo -console -usercon +game_type 0 +game_mode 1 +mapgroup mg_bomb_se +map de_dust2 +sv_pure 0 +ip 0.0.0.0 -port 27015 +sv_lan 0 +sv_setsteamaccount 5E7xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

när jag skrev sv_pure 0 i consolen hände det

--------------------------------------------------------
sv_pure set to 0.
« Senast ändrad: 17 mars 2016, 14:23:58 av noah-cavanagh »

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 17 mars 2016, 18:37:40 »
ok men min sak i start.bat är: srcds -game csgo -console -usercon +game_type 0 +game_mode 1 +mapgroup mg_bomb_se +map de_dust2 +sv_pure 0 +ip 0.0.0.0 -port 27015 +sv_lan 0 +sv_setsteamaccount 5E7xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

när jag skrev sv_pure 0 i consolen hände det

sv_pure set to 0.

Förstår inte vad du ska med dessa kommandon till, eller varför du lagt in det i en .bat-fil. Jag vet inte ens om de funkar i CS:GO. Kör utan .bai-filer helst.
Ayy!

noahsax

• *
  • 103
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 17 mars 2016, 23:20:37 »
Förstår inte vad du ska med dessa kommandon till, eller varför du lagt in det i en .bat-fil. Jag vet inte ens om de funkar i CS:GO. Kör utan .bai-filer helst.
hur kör man utan da vad heter du på steam så kan vi prata där så slipper vi spamma här

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 18 mars 2016, 04:38:28 »
hur kör man utan da vad heter du på steam så kan vi prata där så slipper vi spamma här

Nej jag orkar inte gå igenom det med så oerfarna personer, du får kolla upp en guide som de flesta andra helt enkelt. Eller varför inte göra en tråd på Steams forum.
Ayy!