'][' E H \/\/ARRiORS

Tillåta idol / Något slags straff

Tillåta idol / Något slags straff
« skrivet: 08 mars 2016, 18:03:34 »
Allah bad mig att langa fram detta förslag: Jag tycker att straffrundor eller något typ av straff borde tillåtas då man kör hide n' seek. För nästan alltid när man drar igång ett HnS så blir det krig och inget annat, det går aldrig en ärlig HnS runda. Ge rebellerna 1 straffrunda, kick eller ban 5 min t.ex. Då slipper vi rebeller under en rolig lek.

Sedan så tycker jag att vi ska tillåta Idol igen. Det ni säger som motargument är att "Det räknas som mic-spam" Bullshit. En ct som tar regler snackar mer än en snubbe som sjunger en låt på 20 sek. Eller tillåt idol om över 50% av T går med på det. Det är också bara en rolig lek. Och det kan ju inte räknas som mic-spam om man använder mikrofonen till en lek så länge man inte ger andra personer öroncancer.(alltså skriker, blåser i micen.)

skriver detta då jag inte kan närvara på mötet, hoppas någon kan kriga för detta!
« Senast ändrad: 08 mars 2016, 18:49:07 av Gunnar Gele »

SV: Tillåta idol / Något slags straff
« Svar #1 skrivet: 08 mars 2016, 22:37:50 »
Rebell på HnS
Grejen är att HnS bara är roligt på vissa maps (aeon, canyondam, lego_jail_pre-v6-2, jb_new_summer_v1, och eventuellt hiddens_jail). Tycker inte man ska förbjuda det därför, blir bara dumt. Jag menar, hur jävla roligt är det att "gömma" sig på t.ex. ba_jail_electric_large? Var ska du gömma dig, förutom i någon cell? Ärlig HnS runda kan gå bra ifall CT:s kan hålla lite koll.

Sen tycker jag inte heller att man ska straffa T:s för att de rebellar, eftersom det är lite av poängen med jailbreak. Fast visst kan man själv känna en lust att förbjuda det när man kör HnS på typ lego_jail, visst. Men ändå i slutändan, så tycker jag inte det är något vi ska ha. Det är samma anledning till att jag röstade för att ta bort regeln som hindrade T:s från att skvallra på sina lagkamrater när de levde (dock med undantag av HnS). Som T ska du helst inte kunna bryta mot jail-reglerna, du ska inte behöva tänka på dem allra helst. Det är bra för nybörjare.

Om du vill hindra folk från att rebella ändå
Vi skulle kunna ändra reglerna för att tillåta en CT att armory campa under HnS, så blir det ganska mycket svårare på de flesta maps, utan att man behöver förbjuda något. Alternativt att vi ber admin att köra kommandot sm_cleanup vid varje HnS-runda, då försvinner alla lösliggande vapen på mapen (är egentligen gjort för att användas vid vapenspam).

Idol
Nej tack, det kommer dock inte fungera. Idol är för närvarande förbjudet av två anledningar:
  • Du får inte micspamma (och jo, det blir micspam i typ 90% av fallen)
  • Man ska inte köra lekar som är baserad på en CT:s personliga åsikt eller subjektiva bedömning.

Du får köra lekar som är baserade på CT:s subjektiva bedömningar ifall alla T:s som kör leken väljer att gå med på det.
Börjar man tillåta idol, utan att alla går med på det, så kommer det komma in personer som är kompisar, och så spelar en av dem CT och dödar alla förutom sina vänner för att "dem sjöng fult".

Alltså, ifall du verkligen vill tillåta idol, jag har ju haft planer på lite events (ska nog ha möte med jail-admins på CS:S om det snart, ni får info om det i så fall). Man skulle kunna tillåta det som ett event, där admins och eventuellt andra personer som är aktiva sitter i en jury av något slag. Då sker det under strikt admin-övervakning. Det här är bara en idé på vad ett event kan innebära, inget är bestämt än, ska ta det med mina admins på möte, ni spelare får jättegärna komma med idéer också. Det står i min signatur hur man kontaktar mig.
Serveransvarig på #1 JAIL:

Om du vill kontakta mig (förslag, idéer, frågor om regler, klagomål på admins, m.m.) angående #1 JAIL:

E-post: living.computer[at]tehwarriors.net
PM: klicka på min profil och sen skicka PM
Skype: livingcomputer239 (skriv vem ni är och vad ni vill i invite-meddelandet, annars blir ni nekade).

Head Hunter

• 3 856
  • Den admin som var här längst >:D
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 09 mars 2016, 01:36:28 »
Jag ska kriga om detta bubben, Living har inte en chans <3

« Svar #3 skrivet: 09 mars 2016, 07:02:38 »
Jag ska kriga om detta bubben, Living har inte en chans <3

<3

Ghost Potato

• *
  • 256
  • Slim Shady in all of us.
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 09 mars 2016, 14:46:48 »
Kommer inte ens hända i dina drömmar. :*
Saying you sick, quit playing you prick don't nobody care And why the fuck am I yelling at air I ain't even talking to no one cause ain't nobody there!
¯\_(ツ)_/¯

Fidde

• *
  • 1 049
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 09 mars 2016, 18:40:29 »
Idol tycker jag är en bra idé :) straffrundor är jag dock emot. Folk lär bara tycka det är tråkigt o lämnar server istället + man ska rebella som T
Freekilling är coolt

« Svar #6 skrivet: 09 mars 2016, 20:32:36 »
Tillåter vi idol att köras oövervakat så kommer det bli att alla eller nästan alla T:s sjunger helt vidrigt i micen, medans CT:n som tar regler kommer att favorisera sina kompisar förstås, och döda alla andra. Okej, det kanske inte sker 100% av rundorna. Men det kommer missbrukas, och det kommer missbrukas mycket då folk lär sig att det är tillåtet.

Speciellt det här med att favorisera folk.
« Senast ändrad: 09 mars 2016, 20:34:20 av Living Computer »
Serveransvarig på #1 JAIL:

Om du vill kontakta mig (förslag, idéer, frågor om regler, klagomål på admins, m.m.) angående #1 JAIL:

E-post: living.computer[at]tehwarriors.net
PM: klicka på min profil och sen skicka PM
Skype: livingcomputer239 (skriv vem ni är och vad ni vill i invite-meddelandet, annars blir ni nekade).

« Svar #7 skrivet: 11 mars 2016, 18:16:26 »
Tänkte lite på den där idol frågan. Man kan ju ha idol, men om man har som regel att man alltid har rätt till frågesport eller 50/50 eller något liknande. Och om man ska köra idol så ska det alltid vara minst en admin inne som kan sätta igång en röstning som då bestämmer om den som sjunger, drar skämt eller något liknande går vidare eller förlorar. Så kan man kompromissa lite :)

Living Mini

• *
  • 38
  • Administratör sedan 05/2-16
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 13 mars 2016, 13:04:37 »
Men på Idol, hur ska man bedöma de som ej har mick? Deras låtval? Eller får de inte vara med alls och dödas på en gång? Det går inte, dessutom som Daniel (Living Computef) skrev tror jag att de flesta fallen att de blir mick-spam. Det finns många andra lekar man kan köra istället så alla får vara med, spelar ingen roll om de har mick eller inte.
Jag är serveransvarig för CS:GO Jail! Om du har förslag skriv här!

Har du haft dåligt bemöttande med en administratör? Kontakta alltid den personen före du kontaktar mig eller Spree angående det!

Jag är även administratör på CSS Jail, MG och HH9. Du kan kontakta mig om det behövs administratör på servern och gärna via t.ex. Steam, TS3.

Mvh, Kevin