'][' E H \/\/ARRiORS

Jobb för ungdomar!:)

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
SV: Jobb för ungdomar!:)
« Svar #30 skrivet: 26 augusti 2015, 11:39:42 »
Du menar att man ska bli sosse?, seems boring

*sverigedemokrat
« Senast ändrad: 26 augusti 2015, 12:35:03 av palsternacka »
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #31 skrivet: 26 augusti 2015, 11:50:55 »
Äsch, bästa man kan göra som en lat ungdom är att så fort du blir myndig så hoppar du av gymnasiet och skyller på allvarliga psykiska problem. Därefter börjar du gå till arbetsförmedlingen men är jättekräsen med vad du vill jobba med och bara jobb som kräver speciella erfarenheter som du inte kan få utan gymnasieutbildning. Börja prata med en arbetspsykolog som hjälper dig med en diagnosutredning så försöker du roffa åt dig hela alfabetet. Under denna period ansöker du om ekonomist bistånd (föräldrar är inte försörjningsskyldiga till ett myndigt barn som inte går gymnasiet) som du har all rätt till att få om du saknar inkomst. Då kan du börja få ca 3k i månaden så länge du fortsätter besöka arbetsförmedlingen. Men om du roffsar åt dig roliga diagnoser som gör att de kan anser att du inte kan jobba, utan diagnoserna kan du sluta upp med ett skitjobb till slut. Annars kan du med diagnoser ansöka om aktivitetsstöd som kan gå upp mot många tusen i månaden (kanske 7k om du har tur).

Med lite extra tur fixar soc en egen lägenhet till dig också.

Och tadaa! Du lever nu på folks skattepengar och är officiellt en samhällsparasit. Staten kommer hata dig men du kommer ha full ledighet och pengar så gör vafan du vill
Du menar bidragsfuska?
| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader

Skroosh

• *
  • 5 187
  • Gotta go fast
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: 26 augusti 2015, 12:35:09 »
Du menar bidragsfuska?

Så kan man väl kalla det
Slow is not a real word
Gotta go fast
I rate it 60/60 FPS

Xoonia

• 1 002
  • Efterlyst i 20 nationer.
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: 26 augusti 2015, 13:59:18 »
Ha kul, så lever du längre!

Ekan

• **
  • 110
  • Everything that can go wrong, will go wrong.
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: 26 augusti 2015, 14:04:48 »
jag kallar det "spoiled brat"  ::)

edit: Soc hjälper dig endast med lägenhet OM du inte kan bo hos dina föräldrar, även om du inte kan jobba så kan soc ställa krav att du ska praktisera och det är inte så kul vad jag har hört.

Men vill du leva som en samhällsparasit som någon tidigare sa så säger jag lycka till och ha skoj med dom 12k som du får som ska räcka till allt ink. hyra om du får det bidraget, inte kan du skaffa sambo, barn eller något annat utan att soc knackar på din dörr och lägger sig i ditt liv hela tiden, svårt att återgå till ett arbetsliv efter soc om du har fixat diagnoser då arbetsgivare väljer "friska" människor först och soc kan kräva tillbaka pengar när du väl får ett jobb.

För mig låter det enklare att bara skaffa sig ett hederligt arbete :)
« Senast ändrad: 26 augusti 2015, 14:09:05 av Ekan »
Arguing on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Laxnacke

• 859
  • Psykos
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: 26 augusti 2015, 15:38:08 »
Du menar att man ska bli sosse?, seems boring

sverigedemokrat*
Fuck csg