'][' E H \/\/ARRiORS

Jobb för ungdomar!:)

Ekan

• **
  • 110
  • Everything that can go wrong, will go wrong.
    • Visa profil
SV: Jobb för ungdomar!:)
« Svar #15 skrivet: 18 augusti 2015, 19:55:09 »
Klart, men att vara slappa skulle jag betala 0kr i timmen för. Han nämde aldrig vad för sorts jobb :)

Skickat med min Samsung Galaxy Note 3 via tapatalk

Arguing on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Ghost Potato

• *
  • 257
  • Slim Shady in all of us.
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 19 augusti 2015, 00:43:34 »
Klart, men att vara slappa skulle jag betala 0kr i timmen för. Han nämde aldrig vad för sorts jobb :)

Skickat med min Samsung Galaxy Note 3 via tapatalk

Vilket jobb somhelst skulle funka, 30kr i timmen är bra för 14åring.
Saying you sick, quit playing you prick don't nobody care And why the fuck am I yelling at air I ain't even talking to no one cause ain't nobody there!
¯\_(ツ)_/¯

Faabz

• 1 146
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 19 augusti 2015, 08:24:59 »
Väcker denna tråd då jag vill ha mer tips, som sagt kan tänka mig tjäna 30kr per timma bara jag tjänar.

Om du spelar fotboll/innebandy/lag sport generellt så kan du vara domare för vissa åldersgrupper. Man tjänar runt 200 (kan variera) kronor per match.

Du råkar inte ha någon speciell erfarenhet/utbildning som kan vara bra att ta med?

Det är också viktigt att du har starkt självförtroende, jag själv brukar ha privat läxhjälp för vissa och jag tar 250 kronor per timme, tänk dig att jag har 3-4 träffar varje helg så det blir runt 1000 kronor varje månad (jag är 17).
« Senast ändrad: 19 augusti 2015, 08:27:28 av Faabz »
Koch snowflake.

S   = A (1 + 3/9 ∑n ≥ 0(4/9)n)
        = A (1 + 1/3 × 1 / (1 - 4/9))
        = A (1 + 1/3 × 9/5)
        = A (1 + 3 /5)
        = 8A / 5.

Ekan

• **
  • 110
  • Everything that can go wrong, will go wrong.
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 19 augusti 2015, 12:17:46 »
Juste!
Jag brukade langa godis och deiverse tillbehör på skolan när jag va i din ålder Ghost. alltså köpa in det billigt och sedan sälja till klasskompisar osv som är för lata för att gå och handla själva. Det finansierade mina nöjen i drygt tre terminer!  ;D
Arguing on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Faabz

• 1 146
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 19 augusti 2015, 12:34:53 »
Juste!
Jag brukade langa godis och deiverse tillbehör på skolan när jag va i din ålder Ghost. alltså köpa in det billigt och sedan sälja till klasskompisar osv som är för lata för att gå och handla själva. Det finansierade mina nöjen i drygt tre terminer!  ;D

Haha standard :D
Koch snowflake.

= A (1 + 1/3 × 9/5)
        = A (1 + 3 /5)
        = 8A / 5.

lutten

• **
  • 255
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 19 augusti 2015, 13:16:50 »
Juste!
Haha langarn Ekan :D :'D

Ghost Potato

• *
  • 257
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 19 augusti 2015, 16:01:25 »
Fortsätt gärna ontopic och gärna riktiga jobb.
Saying you sick, quit playing you prick don't nobody care And why the fuck am I yelling at air I ain't even talking to no one cause ain't nobody there!
¯\_(ツ)_/¯

Xoonia

• 1 002
  • Efterlyst i 20 nationer.
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 19 augusti 2015, 16:20:37 »
I din sits så får man ta vilket jobb som helst och vara glad för det, du kan inte riktigt välja och vraka och en del jobb behöver man ha en utbildning.
Ha kul, så lever du längre!

Ghost Potato

• *
  • 257
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 19 augusti 2015, 16:27:21 »
I din sits så får man ta vilket jobb som helst och vara glad för det, du kan inte riktigt välja och vraka och en del jobb behöver man ha en utbildning.

Precis, jag är ute efter vilket jobb somhelst om du läst det jag skrivit tidigare.
¯\_(ツ)_/¯

lutten

• **
  • 255
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 19 augusti 2015, 17:13:47 »
Vi gick väl aldrig riktigt offtopic? Både langa godis och döma matcher är något som du tjänar cash på och det är väl de du ville? :D Vill du ha något inom "riktiga jobb" så får du nog fråga runt på olika platser och se om de behöver någon extra hjälp. Och snälla gå inte och fråga på Mcdonalds, Maxi eller liknande då folk troligen redan varit där och frågat och kanske även fått arbete. Börja istället fråga på ställen som du tror folk inte har frågat på. Finns även massviss med relativt lätta jobb över nätet som ger bra betalt om du är duktig på vad du gör.

Ett exempel på hur du kan tjäna cash över internet är att köpa saker billigt för att sedan sälja dem dyrare. Skulle dock rekommendera dig att försöka hitta ett "riktigt jobb" med säker betalning innan du börjar på detta och i så fall göra detta på din fritid. Som sagt, bara att åka runt och fråga.

Faabz

• 1 146
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: 20 augusti 2015, 18:59:16 »

Skulle vara bra om du kunde besvara mina råd.

Om du spelar fotboll/innebandy/lag sport generellt så kan du vara domare för vissa åldersgrupper. Man tjänar runt 200 (kan variera) kronor per match.

Du råkar inte ha någon speciell erfarenhet/utbildning som kan vara bra att ta med?

Det är också viktigt att du har starkt självförtroende, jag själv brukar ha privat läxhjälp för vissa och jag tar 250 kronor per timme, tänk dig att jag har 3-4 träffar varje helg så det blir runt 1000 kronor varje månad (jag är 17).
Koch snowflake.

= A (1 + 1/3 × 9/5)
        = A (1 + 3 /5)
        = 8A / 5.

Floppppppp

• *
  • 1 168
  • Livs Levande Legend.
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: 20 augusti 2015, 19:18:26 »
Tvinga barn på gatan att sälja jultidningar åt dig

Mixith

• *
  • 24
  • Don't question it... just go with it.
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: 20 augusti 2015, 20:01:23 »
Tvinga barn på gatan att sälja jultidningar åt dig
Låter som en riktigt bra ide.  ::)

Skroosh

• *
  • 5 187
  • Gotta go fast
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: 23 augusti 2015, 14:17:39 »
Äsch, bästa man kan göra som en lat ungdom är att så fort du blir myndig så hoppar du av gymnasiet och skyller på allvarliga psykiska problem. Därefter börjar du gå till arbetsförmedlingen men är jättekräsen med vad du vill jobba med och bara jobb som kräver speciella erfarenheter som du inte kan få utan gymnasieutbildning. Börja prata med en arbetspsykolog som hjälper dig med en diagnosutredning så försöker du roffa åt dig hela alfabetet. Under denna period ansöker du om ekonomist bistånd (föräldrar är inte försörjningsskyldiga till ett myndigt barn som inte går gymnasiet) som du har all rätt till att få om du saknar inkomst. Då kan du börja få ca 3k i månaden så länge du fortsätter besöka arbetsförmedlingen. Men om du roffsar åt dig roliga diagnoser som gör att de kan anser att du inte kan jobba, utan diagnoserna kan du sluta upp med ett skitjobb till slut. Annars kan du med diagnoser ansöka om aktivitetsstöd som kan gå upp mot många tusen i månaden (kanske 7k om du har tur).

Med lite extra tur fixar soc en egen lägenhet till dig också.

Och tadaa! Du lever nu på folks skattepengar och är officiellt en samhällsparasit. Staten kommer hata dig men du kommer ha full ledighet och pengar så gör vafan du vill
Slow is not a real word
Gotta go fast
I rate it 60/60 FPS

BrödrosT^

• *
  • 3 174
  • Follow Your Dream
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: 26 augusti 2015, 00:16:16 »
Äsch, bästa man kan göra som en lat ungdom är att så fort du blir myndig så hoppar du av gymnasiet och skyller på allvarliga psykiska problem. Därefter börjar du gå till arbetsförmedlingen men är jättekräsen med vad du vill jobba med och bara jobb som kräver speciella erfarenheter som du inte kan få utan gymnasieutbildning. Börja prata med en arbetspsykolog som hjälper dig med en diagnosutredning så försöker du roffa åt dig hela alfabetet. Under denna period ansöker du om ekonomist bistånd (föräldrar är inte försörjningsskyldiga till ett myndigt barn som inte går gymnasiet) som du har all rätt till att få om du saknar inkomst. Då kan du börja få ca 3k i månaden så länge du fortsätter besöka arbetsförmedlingen. Men om du roffsar åt dig roliga diagnoser som gör att de kan anser att du inte kan jobba, utan diagnoserna kan du sluta upp med ett skitjobb till slut. Annars kan du med diagnoser ansöka om aktivitetsstöd som kan gå upp mot många tusen i månaden (kanske 7k om du har tur).

Med lite extra tur fixar soc en egen lägenhet till dig också.

Och tadaa! Du lever nu på folks skattepengar och är officiellt en samhällsparasit. Staten kommer hata dig men du kommer ha full ledighet och pengar så gör vafan du vill

Du menar att man ska bli sosse?, seems boring