'][' E H \/\/ARRiORS

Idéer: få igång allt.

lutten

  • **
  • 255
    • Visa profil
SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #30 skrivet: 17 juli 2015, 16:41:22 »
Jag tycker att en ordentlig rensing av det mesta borde införas. Alltså lokalisera vart spelarna finns och sedan därefter starta upp servrar och liknande efter det. Och allt eftersom vi slänger upp nya servrar så stänger vi ner de inaktiva servrarna.

Skickat med min Samsung Galaxy Note 3 via tapatalk
Håller med här,Gå igenom o få ordning på allt.

NAOZ

  • ***
  • 829
    • Visa profil
SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #31 skrivet: 18 juli 2015, 14:11:48 »
Gör om gör rätt.
Sveriges kortaste skämt: AIK


palsternacka

  • *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #32 skrivet: 18 juli 2015, 14:23:24 »
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

lutten

  • **
  • 255
    • Visa profil
SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #33 skrivet: 18 juli 2015, 14:25:48 »

palsternacka

  • *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #34 skrivet: 18 juli 2015, 14:51:37 »
Det mesta antar jag

Hade varit mer informerande om han skrivit vad som skall ändras och eventuella exempel på hur man kan göra, med tanke på att det verkar vara svårt att göra något. Vem som helst kan skriva "gör om allt", det säger absolut ingenting egentligen. Förklara gärna vad, hur och varför.
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

Ekan

  • **
  • 110
  • Everything that can go wrong, will go wrong.
    • Visa profil
SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #35 skrivet: 18 juli 2015, 15:08:31 »
Naoz gör en adam tensta och bara går

Skickat med min Samsung Galaxy Note 3 via tapatalk

Arguing on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

palsternacka

  • *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #36 skrivet: 18 juli 2015, 15:10:13 »
Naoz gör en adam tensta och bara går

Visa sitt missnöje genom att lämna? Inte mig emot :) Det är en permanent lösning på ett temporärt problem... typ.
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

Ozzzkar

  • *
  • 5 123
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #37 skrivet: 18 juli 2015, 15:16:44 »
Det mesta antar jag

Men tack för den :(
Med vänliga hälsningar...


Ekan

  • **
  • 110
  • Everything that can go wrong, will go wrong.
    • Visa profil
SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #38 skrivet: 18 juli 2015, 15:20:12 »
Men tack för den :(

Kan man inte få lite idéer eller storming ifrån dig? Ledningen borde ta mer plats på forumet! :)

Skickat med min Samsung Galaxy Note 3 via tapatalk

Arguing on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

lutten

  • **
  • 255
    • Visa profil
SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #39 skrivet: 18 juli 2015, 15:54:03 »
Hade varit mer informerande om han skrivit vad som skall ändras och eventuella exempel på hur man kan göra, med tanke på att det verkar vara svårt att göra något. Vem som helst kan skriva "gör om allt", det säger absolut ingenting egentligen. Förklara gärna vad, hur och varför.
Vet ej om man kan va specifik gällande Naoz. Tror verkligen han menar det mesta om inte allt  ;D ;)

Men tack för den :(
Menade inte att jag tycker de mesta borde göras om. :)
« Senast ändrad: 18 juli 2015, 15:56:11 av lutten »

Ozzzkar

  • *
  • 5 123
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #40 skrivet: 18 juli 2015, 16:30:47 »
Kan man inte få lite idéer eller storming ifrån dig?

Äntligen någon som bjuder in mig i debatten :*

Jag tror att det mesta i vår året runt-verksamhet (då syftar jag framför allt på att driva spelservrar, forumet och så) bygger på att vi håller uppe ett större spelarantal. Utan spelare så blir det inte så mycket aktivitet på forumet och utan spelare så blir det tråkigt att vara admin och vi hittar inte heller några nya admins. Jag skulle säga att det inte bara är vi som tappat spelare på sistone utan det är en trend i de spelen som vi har servrar i. Det kan vara så att det traditionella "spelcommunityupplägget" de flesta av oss känner till inte är så framgångsrikt längre eftersom det inte längre finns en stor efterfrågan på att folk kör spelservrar. Många kör competitive i CS:GO och spelar andra spel där man inte ens kan köra servrar för att den rättigheten är reserverad åt företag som kan garantera stabilitet.

Gällande den situation vi har just nu kan man alltid ställa sig frågan hur vårt ansvar ser ut och om vi gjort något fel tidigare och/eller nu. Jag har ställt mig frågan, men jag vet inte. Ge gärna konstruktiva kommentarer om ni tycker ni vet. Efter dessa 6 år med TW är jag är i alla fall väldigt övertygad om några andra saker. Jag vet att vissa andra inte håller med mig och ni får gärna säga emot, det är bra att diskutera dessa sakerna så att fler förstår hur vi resonerar.

Vi har haft möten på sistone om vad vi ska göra just nu. Alltså precis den frågeställning som den här tråden har. Det är svårt att få in spelare på servrarna, men vi vet att om några av våra admins går in på servrarna så kan de "spela igång" dem, alltså att få in spelare, gamla som nya. Servern fylls därefter långsamt upp. Så länge spelarna gillar servern så lär de komma tillbaka någon gång vid ett senare tillfälle.

Ett annat problem vi tagit upp och diskuterat på möten är att vi har en del inaktiva admins och detta ser folk som ett problem. Jag ser snarare problemet att vi inte har aktiva admins. När man läser detta kanske man tror/tycker att dessa två saker är en och samma sak, men det tycker inte jag. För vi brukar säga att man är inaktiv som admin om man bara har spelat på våra servrar några timmar på en månad, till skillnad från en aktiv admin som kanske har ett dygn (eller t.o.m. mer!) Men plockar man bort dessa inaktiva admins så hjälper det oss inte att öka aktiviteten hos admins eftersom man sänker den totala tiden som admins varit inne på servrarna under en månad. Vad vi istället behöver göra är att ta in admins som kommer vara aktiva. Problemet är då att det oftast inte finns så många spelare att ta ifrån, så det kan lätt bli en slags ond cirkel. Men jag står i alla fall fast vid att det är bättre än försöka ta in nya admins som första steg istället för att ta bort admins.

De som inte håller med mig säger att de nya adminsen kommer se den korta onlinetiden på crew-sidan (på hemsidan) för de gamla adminsen och sen bli inaktiva. Detta är jag inte så rädd för eftersom nya admins borde spela för att de tycker det är roligt, och det är förresten det som vi hela tiden strävar efter. En admin som tycker det är kul att spela är hundra gånger bättre än en gammal räv som mest är admin för att det är coolt. Och problemet är förresten ganska enkelt löst, vi kan ta bort onlinetiden tillfälligt från crew-sidan.

Ett annat argument jag har fått är att det ser dumt ut att vi har inaktiva admins på crew-sidan, för det indikerar att vi inte bryr oss om att vi har inaktiva admins. Nej, vet ni vad, på sätt och vis så bryr vi oss inte om det, eftersom vi just nu kanske har denna strategin att börja att ta in admins istället för att kicka ut de som är inaktiva (jag säger just nu eftersom vi bör välja strategi efter hur situationen ser ut för tillfället). Och om vi inte bryr oss om inaktiva admins har vi istället bevisat att vi bryr oss om TW eftersom problemet är större än att det ligger några inaktiva admins i listan. Och är det förresten bättre att vi inte har några admins alls i listan?

För att gå vidare från den här smörjan om vad vi grälat om på möten (för ja, det har varit ganska vilda diskussioner)... Om jag tittar på föreningen ser jag hur fokus har ändrats ganska radikalt här genom åren. Vi började 2012 med ett lite flummigt upplägg att föreningen skulle finansiera communityt och att styra om TW för att satsa mer e-sport. Nu är det så mycket mer. Vi har precis arrangerat MälarLAN 2015 tillsammans med Shadowplayers och jag tror att de flesta är överens om att det blev en succé. Jag själv stortrivdes och hade inte alls kunnat tänka mig att det skulle kunna bli så bra stämning i bygget.

Jag tror på sätt och vis att man kan få idéer om communityt genom att titta på det som hänt i föreningen. För om jag går tillbaka till det jag skrev innan; tiden som traditionellt spelcommunity med spelservrar är kanske på väg ut. Vi vet inte riktigt vad som kommer härnäst, men vi måste vara redo att prova på nya saker. :)

Menade inte att jag tycker de mesta borde göras om. :)

<3
Med vänliga hälsningar...


lutten

  • **
  • 255
    • Visa profil
SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #41 skrivet: 18 juli 2015, 17:04:33 »
Äntligen någon som bjuder in mig i debatten :*

Jag tror att det mesta i vår året runt-verksamhet (då syftar jag framför allt på att driva spelservrar, forumet och så) bygger på att vi håller uppe ett större spelarantal. Utan spelare så blir det inte så mycket aktivitet på forumet och utan spelare så blir det tråkigt att vara admin och vi hittar inte heller några nya admins. Jag skulle säga att det inte bara är vi som tappat spelare på sistone utan det är en trend i de spelen som vi har servrar i. Det kan vara så att det traditionella "spelcommunityupplägget" de flesta av oss känner till inte är så framgångsrikt längre eftersom det inte längre finns en stor efterfrågan på att folk kör spelservrar. Många kör competitive i CS:GO och spelar andra spel där man inte ens kan köra servrar för att den rättigheten är reserverad åt företag som kan garantera stabilitet.

Gällande den situation vi har just nu kan man alltid ställa sig frågan hur vårt ansvar ser ut och om vi gjort något fel tidigare och/eller nu. Jag har ställt mig frågan, men jag vet inte. Ge gärna konstruktiva kommentarer om ni tycker ni vet. Efter dessa 6 år med TW är jag är i alla fall väldigt övertygad om några andra saker. Jag vet att vissa andra inte håller med mig och ni får gärna säga emot, det är bra att diskutera dessa sakerna så att fler förstår hur vi resonerar.

Vi har haft möten på sistone om vad vi ska göra just nu. Alltså precis den frågeställning som den här tråden har. Det är svårt att få in spelare på servrarna, men vi vet att om några av våra admins går in på servrarna så kan de "spela igång" dem, alltså att få in spelare, gamla som nya. Servern fylls därefter långsamt upp. Så länge spelarna gillar servern så lär de komma tillbaka någon gång vid ett senare tillfälle.

Ett annat problem vi tagit upp och diskuterat på möten är att vi har en del inaktiva admins och detta ser folk som ett problem. Jag ser snarare problemet att vi inte har aktiva admins. När man läser detta kanske man tror/tycker att dessa två saker är en och samma sak, men det tycker inte jag. För vi brukar säga att man är inaktiv som admin om man bara har spelat på våra servrar några timmar på en månad, till skillnad från en aktiv admin som kanske har ett dygn (eller t.o.m. mer!) Men plockar man bort dessa inaktiva admins så hjälper det oss inte att öka aktiviteten hos admins eftersom man sänker den totala tiden som admins varit inne på servrarna under en månad. Vad vi istället behöver göra är att ta in admins som kommer vara aktiva. Problemet är då att det oftast inte finns så många spelare att ta ifrån, så det kan lätt bli en slags ond cirkel. Men jag står i alla fall fast vid att det är bättre än försöka ta in nya admins som första steg istället för att ta bort admins.

De som inte håller med mig säger att de nya adminsen kommer se den korta onlinetiden på crew-sidan (på hemsidan) för de gamla adminsen och sen bli inaktiva. Detta är jag inte så rädd för eftersom nya admins borde spela för att de tycker det är roligt, och det är förresten det som vi hela tiden strävar efter. En admin som tycker det är kul att spela är hundra gånger bättre än en gammal räv som mest är admin för att det är coolt. Och problemet är förresten ganska enkelt löst, vi kan ta bort onlinetiden tillfälligt från crew-sidan.

Ett annat argument jag har fått är att det ser dumt ut att vi har inaktiva admins på crew-sidan, för det indikerar att vi inte bryr oss om att vi har inaktiva admins. Nej, vet ni vad, på sätt och vis så bryr vi oss inte om det, eftersom vi just nu kanske har denna strategin att börja att ta in admins istället för att kicka ut de som är inaktiva (jag säger just nu eftersom vi bör välja strategi efter hur situationen ser ut för tillfället). Och om vi inte bryr oss om inaktiva admins har vi istället bevisat att vi bryr oss om TW eftersom problemet är större än att det ligger några inaktiva admins i listan. Och är det förresten bättre att vi inte har några admins alls i listan?

För att gå vidare från den här smörjan om vad vi grälat om på möten (för ja, det har varit ganska vilda diskussioner)... Om jag tittar på föreningen ser jag hur fokus har ändrats ganska radikalt här genom åren. Vi började 2012 med ett lite flummigt upplägg att föreningen skulle finansiera communityt och att styra om TW för att satsa mer e-sport. Nu är det så mycket mer. Vi har precis arrangerat MälarLAN 2015 tillsammans med Shadowplayers och jag tror att de flesta är överens om att det blev en succé. Jag själv stortrivdes och hade inte alls kunnat tänka mig att det skulle kunna bli så bra stämning i bygget.

Jag tror på sätt och vis att man kan få idéer om communityt genom att titta på det som hänt i föreningen. För om jag går tillbaka till det jag skrev innan; tiden som traditionellt spelcommunity med spelservrar är kanske på väg ut. Vi vet inte riktigt vad som kommer härnäst, men vi måste vara redo att prova på nya saker. :)

<3
Han skriver inte ofta, men när han gör...levererar han.

Han är förvisso från Kristianstad så är ju inte förvånad ;)

NAOZ

  • ***
  • 829
    • Visa profil
SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #42 skrivet: 18 juli 2015, 19:04:26 »
Det jag menar när jag skriver "Gör om gör rätt" är att ni borde ta bort det gamla, och få igång det nya. Börja om från början, och vänta inte ett år till, utan börja med att förnya det idag. Hitta personer som är villiga att lägga ner tid och energi, och som vill få igång communityt.

Tycker att det är bra att det är en Minecraft-server på gång, kanske tar lite lång tid innan den kommer, men att den är på gång iaf är bra. Det jag hade velat se är den gamla goda Minecraft-servern, när Ylar var admin, och allt var bra.

Ta bort alla gamla CS:S-servrar, starta upp nya VETTIGA CS:GO-servrar. Och kom inte och säg att folk bara spelar MM. Har ni hört talas om DM? Retake? Surf?. Finns hur många olika versioner som helst av DM som funkar för andra.

Och det som Oskar sa om Admins.. Visst, det kanske blir mer total aktivitet, men gör det verkligen så stor skillnad om det är 20 st som har 20 minuters aktivitet på en hel månad? Tveksam. Tror inte att varje individ hinner göra så mycket på 20 minuter.

Här ha ni lite konstruktiv kritik.
Sveriges kortaste skämt: AIK


Ozzzkar

  • *
  • 5 123
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #43 skrivet: 18 juli 2015, 23:02:03 »
Här ha ni lite konstruktiv kritik.
Tack NAOZ!

Och det som Oskar sa om Admins.. Visst, det kanske blir mer total aktivitet, men gör det verkligen så stor skillnad om det är 20 st som har 20 minuters aktivitet på en hel månad? Tveksam. Tror inte att varje individ hinner göra så mycket på 20 minuter.
Om man ser på argumenten som talar emot att inte göra på det sättet så tycker jag det är värt det. Det viktiga är trots allt att ha admins inne på servrarna när det behövs.
Med vänliga hälsningar...


SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #44 skrivet: 19 juli 2015, 00:18:22 »
Skulle vi inte kunna ha ett möte där både admins spelare och ledning är välkommena att diskuttera hur man kanske kan bli bättre ?. och få mer spelare