'][' E H \/\/ARRiORS

Idéer: få igång allt.

Ekan

• **
  • 110
  • Everything that can go wrong, will go wrong.
    • Visa profil
Idéer: få igång allt.
« skrivet: 30 juni 2015, 15:20:02 »
Hej, jag här!

Jag tänkte att det verkar ju vara helt stilla med produktionen av saker som håller tw i liv (tkr jag) så jag vill starta en tråd här där ni medlemmar, admins och styrelsemedlemmar lägger idéer och planer som kan få igång allt igen. Det kan vara allt ifrån nya servrar till att byta staffgrupp osvosv. Bara storna saker som du tror kan båda gott åt föreningen och communityt! 

Regler:
1. Seriösa idéer.
2.Argumentera inte varför idéer är dåliga, lägg ett exempel och försök förbättra idén tillsammans!
3. Idéer och saker som kommer upp här är fria att lägga fram som förslag i "förslag och synpunkter".

Denna tråd skapade jag helt frivilligt och är inte någon sorts undersökning. Tack! :)

Skickat med min Samsung Galaxy Note 3 via tapatalk

Arguing on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

NAOZ

• 829
    • Visa profil
SV: Idéer: få igång allt.
« Svar #1 skrivet: 30 juni 2015, 15:57:16 »
Skapa vettiga CS:GO servrar.

Kicka 75% av alla admins, självklart de med minst aktivitet.

Gör så att man måste vara medlem för att skriva på forumet.

Fler turneringar/utlottningar för bara medlemmar!
Sveriges kortaste skämt: AIK

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #2 skrivet: 30 juni 2015, 16:04:04 »
Skapa vettiga CS:GO servrar.

Kicka 75% av alla admins, självklart de med minst aktivitet.

Fler turneringar/utlottningar för bara medlemmar!
+1.

1. minst en till csgo server är på väg vet jag, men vi behöver mer servrar.
2. håller devlis med
3. håller med men det har redan tagits upp
4. just nu ligger fokus på mälarlan men sen skall vi prucuera fler tuneringar. om någon vill gå med i esport och event gruppen se http://forum.tehwarriors.net/index.php?topic=12544.0

« Senast ändrad: 30 juni 2015, 16:07:45 av EoS »
| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader

Faabz

• 1 146
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 30 juni 2015, 16:14:47 »
1.Något som kan få igång TW riktigt bra är ju lan som ni redan har, men herregud vad marknadsföringen är dålig(för lanet) och det är något som kan bättras...

2. Admins borde var mer aktiva, alltså inte bara gå in på servern och banna folk utan bidra till mer idéer osv.

3. Sitta och diskutera vilka servrar som borde få vara kvar och vilka ska bort skulle nog vara en bra idé (och kanske satsa på andra spel?)
Koch snowflake.

S   = A (1 + 3/9 ∑n ≥ 0(4/9)n)
        = A (1 + 1/3 × 1 / (1 - 4/9))
        = A (1 + 1/3 × 9/5)
        = A (1 + 3 /5)
        = 8A / 5.

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 30 juni 2015, 17:06:16 »

Skulle du kunna motivera varför? Vill gärna höra ditt resonemang! :) Vi har haft detta uppe på styrelsemöten förut men då kom vi fram till att det i nuläget snarare skulle stjälpa oss mer än hjälpa.

Något som kan få igång TW riktigt bra är ju lan som ni redan har, men herregud vad marknadsföringen är dålig(för lanet) och det är något som kan bättras...

Hur kan man marknadsföra på bättre sätt? Marknadsföringen har gjorts lokalt genom tidningar, på skolor och anslagstavlor. Det har skett genom andra Sverokföreningar, communitys och nyhetssajter online. Till och med FB-annonser har använts! Visst, mer reklam in-game skulle vara en sak, men vad mer kan man göra? Kom gärna med konkreta förslag!
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

EoS

• *
  • 1 668
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #5 skrivet: 30 juni 2015, 17:23:42 »
Håller med.

Mina förslag:

* CSGO-servrar. Specifikt retake, skillbaserade gamemodes etc.

1 Låt medlemmar bli mer involverade i projekt. Just nu står flera CSS-servrar tomma. Varför inte låta medlemmarna i föreningen starta sina projekt på TW's servrar? Då ska servrarna självklart fortfarande kvalitékontrolleras så att de håller en viss standard.

2 Liknande min förra punkt, låt medlemmar ha tillgång till att hyra servrar gratis så som publiclir har.
3 Utlottningar för medlemmar. Detta har diskuterats förut men jag kan inte släppa det för det skulle vara extremt bra för TW tycker jag. Köp en kniv på 800 kronor med hjälp av TW's kassa, låt utlottningar vara för endast medlemmar och posta det på CS:GO-grupper på facebook. Vet inte hur mycket pengar av eran budget spenderas på reklam, men jag kan garantera att ni kommer få minst 100 nya medlemmar om ni postar eran giveaway på kända forum/facebook etc.

4 Som brokami skrev tycker jag att vi borde kolla igenom om det verkligen är värt att ha kvar många av servrarna som är online nu. Tycker att vi som ett community (både ansvariga och medlemmar) borde vara lite mer "modiga" när det kommer till hur servrarna ska styras och se ut. Skrota alla servrar som inte har mycket spelare, lägg upp nya, gärna i några fler spel än bara CS gmod och TF2.
1. gå med i någon arbetsgrupp, så får du vara delaktig. Har du förslag på nya gupper, varsågod att säga så troligen skapar vi en sån.
2. har varit på gång men vet ej vad som hände.
3. har också varit på gång men sen kom lanet.
4. tomma servrar gör inget att ha. De skrotats när behövs plats för nya.

ang allt tjat om att göra medlemskrav så har ni 2 protokoll att läsa:
http://www.tehwarriors.net/dokument/2015-02-27_styrelsemote.pdf
http://www.tehwarriors.net/dokument/2015-03-29_styrelsemote.pdf
Det redan tagits upp och fattat beslut om 2 gånger.

Har ni förslag på grejer som rör styrelsen/föreningen skriv i denna forum del: http://forum.tehwarriors.net/index.php?board=46.0
« Senast ändrad: 30 juni 2015, 17:26:37 av EoS »
"hu hu diktatur" /jill

NAOZ

• 829
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 30 juni 2015, 17:36:54 »
Om det har fattas beslut, så kan ni ju tänka igen, och göra rätt beslut nästa gång, och göra så man måste vara medlem. Och ja, Gurke har fattat mig rätt.

Faabz

• 1 146
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 30 juni 2015, 17:39:50 »
Skulle du kunna motivera varför? Vill gärna höra ditt resonemang! :) Vi har haft detta uppe på styrelsemöten förut men då kom vi fram till att det i nuläget snarare skulle stjälpa oss mer än hjälpa.

Hur kan man marknadsföra på bättre sätt? Marknadsföringen har gjorts lokalt genom tidningar, på skolor och anslagstavlor. Det har skett genom andra Sverokföreningar, communitys och nyhetssajter online. Till och med FB-annonser har använts! Visst, mer reklam in-game skulle vara en sak, men vad mer kan man göra? Kom gärna med konkreta förslag!

Det är skillnad på att marknadsföra och att marknadsföra bra. Sättet jag fick reda på att TW skulle ha lan var att Oskar skrev till mig på skype. Har inte sätt ett ända inlägg på facebook om det, tidning eller andra sociala medier. När jag jobbade med entreprenörskap så skulle vi marknadsföra ett evenemang. Vi började med att skriva ner vilka resurser vi har och hur vi kan använda dem. Vi satte affischer över hela stan, bombade media med det och vi hamnade till och med på TV eftersom vi lyckades få dit några politiker.

Jag tycker att ni borde ha en specifik grupp som endast fokuserar på marknadsföringen för Tehwarriors, det kanske skulle göra den bättre. Och helst folk som har erfarenhet om det området.
« Senast ändrad: 30 juni 2015, 17:43:58 av Brokamî »
Koch snowflake.

S   = A (1 + 3/9 ∑n ≥ 0(4/9)n)
        = A (1 + 1/3 × 1 / (1 - 4/9))
        = A (1 + 1/3 × 9/5)
        = A (1 + 3 /5)
        = 8A / 5.

EoS

• *
  • 1 668
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #8 skrivet: 30 juni 2015, 17:43:44 »
Om det har fattas beslut, så kan ni ju tänka igen, och göra rätt beslut nästa gång, och göra så man måste vara medlem. Och ja, Gurke har fattat mig rätt.
Gå med i styrelsen vid nästa gång så blir det nog bättre :P
"hu hu diktatur" /jill

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 30 juni 2015, 17:45:34 »
Det är skillnad på att marknadsföra och att marknadsföra bra. Sättet jag fick reda på att TW skulle ha lan var att Oskar skrev till mig på skype. Har inte sätt ett ända inlägg på facebook om det, tidning eller andra sociala medier. När jag jobbade med entreprenörskap så skulle vi marknadsföra ett evenemang. Vi började med att skriva ner vilka resurser vi har och hur vi kan använda dem.

Jag tycker att ni borde ha en specifik grupp som endast fokuserar på marknadsföringen för Tehwarriors, det kanske skulle göra den bättre. Och helst folk som har erfarenhet om det området.

Jajjemen, men du får gärna komma med förslag på HUR man ska göra. I LAN-gruppen diskuterar man marknadsföring och om du har tips och idéer att dela med dig av är du välkommen dit :) Följer du TW på Facebook? För det har skrivits från TWs officiella FB sida flera gånger att det är LAN på gång, likadant på MälarLANs egen FB sida :) Där skrivs det mycket!

Läs gärna protokollen så ser du vad vi diskuterat.
Med vänlig hälsning
Jill

EoS

• *
  • 1 668
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #10 skrivet: 30 juni 2015, 17:48:08 »
Jajjemen, men du får gärna komma med förslag på HUR man ska göra. I LAN-gruppen diskuterar man marknadsföring och om du har tips och idéer att dela med dig av är du välkommen dit :) Följer du TW på Facebook? För det har skrivits från TWs officiella FB sida flera gånger att det är LAN på gång, likadant på MälarLANs egen FB sida :) Där skrivs det mycket!

nästan för många gånger <3

ang vi har minst 2 pers som har utbildning i media (jag och patrik/nikebuer) men vi kan behöva mer folk och kanske skapa en sån grupp som kan fokusera på marknadsföring :)
"hu hu diktatur" /jill

NAOZ

• 829
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 30 juni 2015, 19:24:54 »
Gå med i styrelsen vid nästa gång så blir det nog bättre :P
Fick inte vara med sist, eftersom jag inte ville betala 50 kr för skit.

Läs gärna protokollen så ser du vad vi diskuterat.

Skiter i vad ni diskuterat. Det blir ju inga förändringar oavsett?

EoS

• *
  • 1 668
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #12 skrivet: 30 juni 2015, 20:22:43 »
nej men vi anser vi diskuterat klart som står i protokollen.
"hu hu diktatur" /jill

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 30 juni 2015, 20:23:47 »

Om du hade läst vad vi diskuterad hade du kanske fått större insikt i varför vi gjort som vi gjort, men eftersom att du skiter i att bry dig så kommer jag att skita i vad du säger för du kommer aldrig med något konstruktivt - bara negativitet.

Du är förresten redan med i föreningens styrelse. Kolla på tehwarriors.net/styrelsen om du inte tror mig.
Med vänlig hälsning
Jill

EoS

• *
  • 1 668
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #14 skrivet: 30 juni 2015, 20:26:08 »
Btw finns det en utvecklingsgrupp (som än  inte lyckas få något gjort)
Vill ni va med i den sicka pm med skype namn så lägger jag in er <3 vi kommer första mötet på lördag.
"hu hu diktatur" /jill