'][' E H \/\/ARRiORS

GTA V pc

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
GTA V pc
« skrivet: 16 april 2015, 13:34:52 »
Vilka lirar gta v på pc?

vad tycker ni?

tips och triks?

jag heter ifall eos95swe :)

| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader

Swagmon

• **
  • 68
  • Sometimes when I close my eyes, I can't see.
    • Visa profil
    • YouTube Channel
SV: GTA V pc
« Svar #1 skrivet: 16 april 2015, 14:27:53 »
Heter "Santas-Penguin"

Älskar det :)
Bara kört GTA Online hittills. Skit roligt :D

StekN^

• 1 882
  • Han som alltid blev bannad
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 17 april 2015, 06:23:50 »
Kul spel, men är grymt besviken om jag ska vara ärlig.

Launchen hade lite buggar och Rockstars servrar hade problem (har fortfarande) och där är MÅNGA synliga buggar som borde fixas, samt menyn och hela spelet generellt är fortfarande konsol-designat. Det känns som om man tar konsol-skivan och stoppar in den i PCn.

För att ha haft alla år innan det kom till konsoler PLUS dessa 1-2 extra åren på sig, måste jag säga att de inte tycks ha använt tiden effektivt alls.

Spelet har bra fysik, koncept, storyline osv. Men där är helt enkelt för många buggar som förstör och allmänt dålig design (och nu menar jag inte grafisk design utan hur grejer är uppbyggda).
Ayy!

Head Hunter

• 3 856
  • Den admin som var här längst >:D
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 17 april 2015, 11:22:01 »
Kul spel, men är grymt besviken om jag ska vara ärlig.

Launchen hade lite buggar och Rockstars servrar hade problem (har fortfarande) och där är MÅNGA synliga buggar som borde fixas, samt menyn och hela spelet generellt är fortfarande konsol-designat. Det känns som om man tar konsol-skivan och stoppar in den i PCn.

För att ha haft alla år innan det kom till konsoler PLUS dessa 1-2 extra åren på sig, måste jag säga att de inte tycks ha använt tiden effektivt alls.

Spelet har bra fysik, koncept, storyline osv. Men där är helt enkelt för många buggar som förstör och allmänt dålig design (och nu menar jag inte grafisk design utan hur grejer är uppbyggda).
Du vet att det är rätt normalt för ett spel att ha buggar när det släpps va? Det är sånt som dev inte kunnat hitta men tack vare alla spelare kan dom åtgärda det, shit vad du klagar kompis, tagga ner lite va? :P

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 17 april 2015, 15:19:52 »
Du vet att det är rätt normalt för ett spel att ha buggar när det släpps va? Det är sånt som dev inte kunnat hitta men tack vare alla spelare kan dom åtgärda det, shit vad du klagar kompis, tagga ner lite va? :P

Av alla nya moderna spel jag testat, tar GTA V priset. Därför de arbetade på det i många år innan det släpptes till konsol, och YTTERLIGARE 1½ år till PC och de fixade inte buggar som vem som helst upptäcker så fort de startar spelet. De fixade lite buggar med en 270MB patch den 16e, men det de fixade borde varit fixat innan det släpptes. Och många buggar kvarstår. För att vara ett så stort företag och utveckla världens mest förbokade spel förväntade jag mig mycket mer.

Det är inget dåligt spel, men jag hade inte gett 600 för det om jag visste att det skulle vara så mycket strul med det. Jag kan för fan knappt spela det, visserligen säger de att 8GB RAM är rekommenderat, men då förutsätter de att du i princip bara har en webbläsare i bakgrunden. Jag har 8GB RAM och inte så mycket program som körs aktivt, och jag får nästan slut på RAM. Har jag  något som tar mycket RAM och GTA V öppnat samtidigt kommer mitt RAM ta slut.

Och inte ska vi tala om att de DUBBLERADE spelet vid launch, en konstig bugg som orsakade det. Så där satt folk med sina hårddiskar, många hade SSD. Man hade förberett kanske 65-80GB utrymme för spelet och sen går det upp i 120GB för det dubblerades? Kom igen..
Ayy!

Ekan

• **
  • 110
  • Everything that can go wrong, will go wrong.
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 11 maj 2015, 14:23:32 »
Skaffa en bättre dator. Lel

Skickat med min Samsung Galaxy Note 3 via tapatalk

Arguing on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 11 maj 2015, 16:03:14 »
Skaffa en bättre dator. Lel

Skickat med min Samsung Galaxy Note 3 via tapatalk

Rekommendationer är rekommendationer, själv trodde jag aldrig att ett spel kunde ta 3GB RAM i dagens läge.

Om de rekommenderar 8GB ska det räcka, annars hade de rekommenderat 12 eller 16. Spelet är allmänt dåligt optimerat, loading screens är skitlånga t.o.m med SSD och det är loading screen vad man än gör i spelet. Samt att det är mer krävande än vad det bör vara. Visst, bra att det inte var så dåligt optimerat som GTA IV, men det är fortfarande inte särskilt bra.

Jag på min i5 3570K 3,8GHz OC och ASUS GTX 770 OC klarar knappt High-inställningar på 60+. Det är verkligen precis, men det droppar ibland till 40-50 i städer, så jag kör på Normal-High (typ 75% High och resten Normal) för att få 60+ konstant. I teori ska min dator klara GTA på maxad grafik om det varit bra optimerat, men nu är det inte det.
Ayy!

lutten

• **
  • 255
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 01 augusti 2015, 19:35:29 »
Har ni något bra tips på vad man kan göra i GTA?

Har på senare tid börjar lira lite GTA men tröttnade ganska kvickt på att farma cash och XP (RP) då jag känner att det är väldigt meningslöst. Jag menar anledningen till att farma cash är ju så man kan köpa sig fina bilar och hus och vapen när man når rätt level.

Levlar verkar ju endast vara för att kunna få bättre vapen eller upgrades till bilar.

Helt enkelt jag har tappat lite motivationen att farma cash och XP. Och det är liksom hela anledningen till att göra jobs bortsett från att det är kul. Men det tröttnar man rätt kvickt på då det känns som playerbasen är väldigt liten så det tar tid att komma in på de roliga missionen man vill köra osv.

Kan vara så att jag missat någon major del i GTA i så fall upplys mig. Är GTA ett spel som endast är kul om man är ett gäng polare som kör runt och leker? Och helt enkelt inte skojj att spela själv.

På Social Club heter jag "lutthen" (lutten var upptaget >:[ )

EDIT: Angående loading screens håller jag med det som skrev ovan om att de är otroligt långa och är ÖVERALLT vilket är skitjobbigt
« Senast ändrad: 01 augusti 2015, 19:37:07 av lutten »

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 01 augusti 2015, 20:30:10 »
Har ni något bra tips på vad man kan göra i GTA?

Har på senare tid börjar lira lite GTA men tröttnade ganska kvickt på att farma cash och XP (RP) då jag känner att det är väldigt meningslöst. Jag menar anledningen till att farma cash är ju så man kan köpa sig fina bilar och hus och vapen när man når rätt level.

Levlar verkar ju endast vara för att kunna få bättre vapen eller upgrades till bilar.

Helt enkelt jag har tappat lite motivationen att farma cash och XP. Och det är liksom hela anledningen till att göra jobs bortsett från att det är kul. Men det tröttnar man rätt kvickt på då det känns som playerbasen är väldigt liten så det tar tid att komma in på de roliga missionen man vill köra osv.

Kan vara så att jag missat någon major del i GTA i så fall upplys mig. Är GTA ett spel som endast är kul om man är ett gäng polare som kör runt och leker? Och helt enkelt inte skojj att spela själv.

På Social Club heter jag "lutthen" (lutten var upptaget >:[ )

EDIT: Angående loading screens håller jag med det som skrev ovan om att de är otroligt långa och är ÖVERALLT vilket är skitjobbigt

GTA V var en stor flopp, hade jag vetat att det var såhär skulle jag inte ens gett 300 kr för det. Det finns mindre kul saker att göra än WoD expansionen i WoW. Det finns absolut ingenting att göra om man kört alla missions flera gånger, klarat alla Heists och låst upp nästan alla vapen/bilar. Det är så simpelt. Jag och mina 3-4 kompisar tröttnade på spelet efter bara 2 veckor, vi har inte spelat det sedan dess. Ville jag köra spelet för att roama och döda folk hade jag stannat vid GTA SA.

Tycker bara du kan ge upp spelet, spelarbasen kommer bara bli mindre och mindre. De lägger inte till tillräckligt med content plus att alla loading screens, den dåliga optimeringen och allt sånt här väger ner för mycket. Spelet är för fan knappt spelbart med en "normal" dator och nu ska vi inte tala om de hundratrals buggar (vissa game-breaking) som blev fixade MÅNADER efter releasen. Och det hade ändå funnits till konsoler 2 år innan det, så de har haft gott om tid på sig. Inte på tala om att de "ska" ha arbetat på GTA V i 7 år, plus 2 år för PC.

Väldigt stor besvikelse från ett företag som Rockstar, och efter så många års arbete. Precis som med Diablo 3.
Ayy!

Floppppppp

• *
  • 1 168
  • Livs Levande Legend.
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 01 augusti 2015, 21:20:25 »
GTA V var en stor flopp, hade jag vetat att det var såhär skulle jag inte ens gett 300 kr för det. Det finns mindre kul saker att göra än WoD expansionen i WoW. Det finns absolut ingenting att göra om man kört alla missions flera gånger, klarat alla Heists och låst upp nästan alla vapen/bilar. Det är så simpelt. Jag och mina 3-4 kompisar tröttnade på spelet efter bara 2 veckor, vi har inte spelat det sedan dess. Ville jag köra spelet för att roama och döda folk hade jag stannat vid GTA SA.

Tycker bara du kan ge upp spelet, spelarbasen kommer bara bli mindre och mindre. De lägger inte till tillräckligt med content plus att alla loading screens, den dåliga optimeringen och allt sånt här väger ner för mycket. Spelet är för fan knappt spelbart med en "normal" dator och nu ska vi inte tala om de hundratrals buggar (vissa game-breaking) som blev fixade MÅNADER efter releasen. Och det hade ändå funnits till konsoler 2 år innan det, så de har haft gott om tid på sig. Inte på tala om att de "ska" ha arbetat på GTA V i 7 år, plus 2 år för PC.

Väldigt stor besvikelse från ett företag som Rockstar, och efter så många års arbete. Precis som med Diablo 3.
This guy ^

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 01 augusti 2015, 22:44:34 »
Ayy!

Floppppppp

• *
  • 1 168
  • Livs Levande Legend.
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 02 augusti 2015, 00:00:39 »
Vaddå då?
U know wat u r talking 'bout

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 02 augusti 2015, 00:44:30 »
Ayy!

noahsax

• *
  • 103
  • be a pro :D
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 16 november 2016, 20:55:54 »
Vilka lirar gta v på pc?

vad tycker ni?

tips och triks?

jag heter ifall eos95swe :)

jag lirar jag köpte till min kompis idag så ska jag och han spela du kan kanske oxå va med