'][' E H \/\/ARRiORS

VAC-ban

SV: VAC-ban
« Svar #15 skrivet: 13 februari 2015, 13:17:10 »
Då är det dock mer eller mindre personer som bannar folk om inte systemet gör det direkt. ^^
Fast, inte riktigt. Eftersom att personen inte bannar just dig. dem kollar inte på demos eller något. Dem kör bara koder dem hittar som ser misstänksamma ut på sitt eget csgo och kollar om det är fusk. typ WH eller aim.
Så nej. Antagligen har du haft något mysko på datan.
VAC bryr sig 0000000000000000000000000000000 om hur bra du skjuter eller vilka stats du har. VAC söker endast efter filer och program som modifierar process minnet pl0xpl0xpl0x

Kan också säga att jag har haft några konton och har haft fusk på datan (like igaf) har fuskat på ett konto endast (kom upp i Supreme^^) sen har jag ett legit konto som jag är mge/dmg på. har aldrig blivit vacad på legit kontot även fast jag har haft fusk på datorn. :)))))
« Senast ändrad: 13 februari 2015, 13:18:53 av ChristofferJ »

StekN^

• 1 882
  • Han som alltid blev bannad
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 13 februari 2015, 14:20:31 »
Fast, inte riktigt. Eftersom att personen inte bannar just dig. dem kollar inte på demos eller något. Dem kör bara koder dem hittar som ser misstänksamma ut på sitt eget csgo och kollar om det är fusk. typ WH eller aim.
Så nej. Antagligen har du haft något mysko på datan.
VAC bryr sig 0000000000000000000000000000000 om hur bra du skjuter eller vilka stats du har. VAC söker endast efter filer och program som modifierar process minnet pl0xpl0xpl0x

Kan också säga att jag har haft några konton och har haft fusk på datan (like igaf) har fuskat på ett konto endast (kom upp i Supreme^^) sen har jag ett legit konto som jag är mge/dmg på. har aldrig blivit vacad på legit kontot även fast jag har haft fusk på datorn. :)))))

Jo jag har gjort samma sak på CS:GO och WarZ, köpt ett konto när det var rea och fuskat for shits and giggles. Men om de kollar saker som modifierar processminnet, varför kan de inte se när spelare fuskar online? Om det är så lätt skulle där i teori finnas mindre än 1% fuskare. Där finns fusk som kan "gömma" detta, eller hur?
Ayy!

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 14 februari 2015, 22:11:19 »
Fusken kringgår VAC, om man ska förklara det simpelt.

Jo, menar det. Men enligt Christoffers teori om hur folk kan "ta koden från ditt spel", borde varenda fuskare i CS:GO vara bannad (som kommer från Overwatch). Och dessutom, är det ens möjligt att gå in i en individs dator och ta koden/minnet eller något sånt och köra det själv? Jag tycker personligen att det låter lite väl high-tech.

Kanske missförstått vad han skrev, men det är så jag uppfattade det.
Ayy!

« Svar #18 skrivet: 14 februari 2015, 23:26:11 »
Jo, menar det. Men enligt Christoffers teori om hur folk kan "ta koden från ditt spel", borde varenda fuskare i CS:GO vara bannad (som kommer från Overwatch). Och dessutom, är det ens möjligt att gå in i en individs dator och ta koden/minnet eller något sånt och köra det själv? Jag tycker personligen att det låter lite väl high-tech.

Kanske missförstått vad han skrev, men det är så jag uppfattade det.
Han skrev nyss "Fusken kringgår VAC". Så de för inte upp varenda fusk eftersom dem inte ens hittar det. Inte min teori dock, men från en skapligt skapligt pålitlig snubbe. Och jo man kan få Vac-ban för external cheats som endast läser minnet.

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 15 februari 2015, 01:30:25 »
Han skrev nyss "Fusken kringgår VAC". Så de för inte upp varenda fusk eftersom dem inte ens hittar det. Inte min teori dock, men från en skapligt skapligt pålitlig snubbe. Och jo man kan få Vac-ban för external cheats som endast läser minnet.

Jo, nästan alla fuskare borde bli tagna eftersom Overwatch finns? För du sa att Steam staff kunde köra koden i ditt spel, det innebär att alla som kommer till Overwatch (95%+ av alla fuskare) kommer bli tagna till 100%. Så jag tror inte Steam kan köra din kod, det låter lite high-tech att bara göra det sådär. De måste väl ändå ladda ner allt du har i alla mappar associerade till spelet om det ska gå?
« Senast ändrad: 15 februari 2015, 02:23:03 av StekN^ »
Ayy!

« Svar #20 skrivet: 15 februari 2015, 14:15:51 »
Jo, nästan alla fuskare borde bli tagna eftersom Overwatch finns? För du sa att Steam staff kunde köra koden i ditt spel, det innebär att alla som kommer till Overwatch (95%+ av alla fuskare) kommer bli tagna till 100%. Så jag tror inte Steam kan köra din kod, det låter lite high-tech att bara göra det sådär. De måste väl ändå ladda ner allt du har i alla mappar associerade till spelet om det ska gå?
meeen aaah du e så sjukt seg och inte logik suger.
Om man blir bannad på overwatch (vilket tar några timmar efter gamet man blir reportad på) så kan dem inte direkt kolla koderna. Så sjukt trög är du.
Och nej dem måste inte ladda ner några mappar alls. Dem behöver bara läsa koderna som ändrat i process minnet och det är där fusken kan kringå vac.
Snälla nån, du förstår ingenting om hur VAC eller fusk fungerar.
Overwatch har inget med vac att göra och kommer nog alltid vara så.

SnowmaN

• *
  • 344
  • Born with a Heavy Metal Soul..
    • Visa profil
    • Fuel Graphics
« Svar #21 skrivet: 15 februari 2015, 19:54:51 »
Kan hålla med om att VAC inte är perfekt.

Mitt konto blev hackat för många års sedan, när Valve och Steam lyckades fixa tillbaka det till mig så såg jag att kontot är VAC bannat från CS 1.6

Jag försökte nå VAC och förklara att det hade blivit hackat och personen har antagligen fuskat, men tyvärr så är jag än idag VAC bannad på 1.6

Dom kan ju även slänga på extra straff, så om du fuskar på tex CSS så restrictar dom även servrar på DODS.

Det du kan göra är att försöka få tag i dom och vänta i kö tills dom tar hand om ditt ärende. (du får en ticket)

Och tro mig..har du otur så kan det ta väldigt lång tid!

- | Rankad 86:e plats i Hela världen i Day of Defeat Source (Baserat på HL's publish)

- | 1:a plats i Manhattan BL Cup 2012

-| 3:e plats i  La Classique armès 2012, France

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 15 februari 2015, 20:23:06 »
meeen aaah du e så sjukt seg och inte logik suger.
Om man blir bannad på overwatch (vilket tar några timmar efter gamet man blir reportad på) så kan dem inte direkt kolla koderna. Så sjukt trög är du.
Och nej dem måste inte ladda ner några mappar alls. Dem behöver bara läsa koderna som ändrat i process minnet och det är där fusken kan kringå vac.
Snälla nån, du förstår ingenting om hur VAC eller fusk fungerar.
Overwatch har inget med vac att göra och kommer nog alltid vara så.

Skulle ju inte säga att jag är trög med tanke på hur värdelöst du formulerar dig. Kuggade du svenskan i skolan eller? Väx upp.

Och hur ska du ha det med Overwatch? Overwatch leder till VAC-ban, det gör det. Jag vet med säkerhet att staffs kan slänga ut VAC-bans precis när de vill.

Så du säger också att de inte kollar koderna om de får in en Overwatch match, de kollar bara på gameplayen och utvärderar efter det? Om du hade kunnat vara så snäll och formulera dig som en vanlig svensk hade det varit kanon, för än så länge vet jag fortfarande inte vad du menar. Du ändrar dig hela tiden.
Ayy!

« Svar #23 skrivet: 15 februari 2015, 22:34:01 »
Skulle ju inte säga att jag är trög med tanke på hur värdelöst du formulerar dig. Kuggade du svenskan i skolan eller? Väx upp.

Och hur ska du ha det med Overwatch? Overwatch leder till VAC-ban, det gör det. Jag vet med säkerhet att staffs kan slänga ut VAC-bans precis när de vill.

Så du säger också att de inte kollar koderna om de får in en Overwatch match, de kollar bara på gameplayen och utvärderar efter det? Om du hade kunnat vara så snäll och formulera dig som en vanlig svensk hade det varit kanon, för än så länge vet jag fortfarande inte vad du menar. Du ändrar dig hela tiden.
Okej först och främst, Overwatch leder inte till VAC-Ban. Har blivit overwatchad och är inte VAC:ad
Och sen så fick jag faktiskt B i svenska, men orkar inte skriva så jävla formellt till någon pajas.

När man blir bannad av Overwatch så är det inte staffs som bannar en, det är efter ett X antal personer, som har kollat på din overwatch, har tryck "Ja" på att du fuskar, griefar etc. Det finns nämligen ett bypass på overwatch, Kör bara 1 match om dagen så kan du aimbotta så hårt som du vill utan att få ban, du kan ligga 100-0 i stats utan att bli overwatchad, tro mig har provat. Vilket bevisar att det inte är Staffs som bannar dig.

VAC och overwatch har ingenting med varandra o göra, atm.

« Senast ändrad: 15 februari 2015, 22:35:43 av ChristofferJ »

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 16 februari 2015, 00:16:45 »
Okej först och främst, Overwatch leder inte till VAC-Ban. Har blivit overwatchad och är inte VAC:ad
Och sen så fick jag faktiskt B i svenska, men orkar inte skriva så jävla formellt till någon pajas.

När man blir bannad av Overwatch så är det inte staffs som bannar en, det är efter ett X antal personer, som har kollat på din overwatch, har tryck "Ja" på att du fuskar, griefar etc. Det finns nämligen ett bypass på overwatch, Kör bara 1 match om dagen så kan du aimbotta så hårt som du vill utan att få ban, du kan ligga 100-0 i stats utan att bli overwatchad, tro mig har provat. Vilket bevisar att det inte är Staffs som bannar dig.

VAC och overwatch har ingenting med varandra o göra, atm.

Du får mig att vara en pajas med din dåliga formulering, om du vill föra en seriös diskussion måste du kunna bli förstådd i första plats.

Jag är inte hjärndöd. Jag har spelat CS:GO sedan 2012, jag vet hur systemet funkar. Jag vet att Overwatch finns och vilka som kan rösta etc. Jag undrar bara hur VAC funkar i sig.

Overwatch leder visst i vissa fall till VAC-ban, jag bevittnade det t.o.m själv. På ett konto jag köpte på rea fuskade jag for them derps, och det tog lång tid innan jag blev bannad (hände INTE in-game) och DESSUTOM hade det redan varit en ban-wave inte alls långt innan (en annan kompis jag har fuskade också då med samma program, men han klarade sig). Vad annars blev jag bannad av? En liten mini ban-wave bara för mig? Förklara detta fenomen för mig.
Ayy!

« Svar #25 skrivet: 16 februari 2015, 12:18:40 »
Du får mig att vara en pajas med din dåliga formulering, om du vill föra en seriös diskussion måste du kunna bli förstådd i första plats.

Jag är inte hjärndöd. Jag har spelat CS:GO sedan 2012, jag vet hur systemet funkar. Jag vet att Overwatch finns och vilka som kan rösta etc. Jag undrar bara hur VAC funkar i sig.

Overwatch leder visst i vissa fall till VAC-ban, jag bevittnade det t.o.m själv. På ett konto jag köpte på rea fuskade jag for them derps, och det tog lång tid innan jag blev bannad (hände INTE in-game) och DESSUTOM hade det redan varit en ban-wave inte alls långt innan (en annan kompis jag har fuskade också då med samma program, men han klarade sig). Vad annars blev jag bannad av? En liten mini ban-wave bara för mig? Förklara detta fenomen för mig.

Det är inte en total banwave. Har hänt mig, en kompis o jag fuskade, sen vart jag bannad först sen vare typ nån dag senare så vart han bannad :)
Du kan inte veta helt säkert nä banwavsen kommer, ibland tar det under 24 timmar, ibland tar det typ en vecka :)
Btw när jag vart overwatchad, så ragea jag sjukt hårt, bhoppade till spawn, aceade nästan varje runda. No vac.  Tyvär körde jag mer än 1 match då :/

EDIT: Fick även reda på nu att har man inte över 299 fps konstant på csgo så åker man på instant vacban :/
« Senast ändrad: 17 februari 2015, 17:42:42 av ChristofferJ »

« Svar #26 skrivet: 18 februari 2015, 09:16:04 »
Jävlar nu vart jag bannad, hade bara 298 i FPS.
Skaffa ett gtx1337 så klarar du dig enkelt

noahsax

• *
  • 103
  • be a pro :D
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: 08 december 2015, 00:27:04 »
Samma här men har köpt om det på mitt smurf som heter noob team

noahsax

• *
  • 103
  • be a pro :D
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: 22 mars 2017, 17:52:37 »
vac banned igen och är oskyldig asså wtf http://steamcommunity.com/id/NoahGamer/

Floppppppp

• *
  • 1 168
  • Livs Levande Legend.
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: 31 mars 2017, 08:43:09 »