'][' E H \/\/ARRiORS

VAC-ban

StekN^

• 1 882
  • Han som alltid blev bannad
    • Visa profil
VAC-ban
« skrivet: 11 februari 2015, 14:14:34 »
Någon annan som blivit VAC-bannad oskyldigt? Hur går man till väga?

Jag har TYDLIGEN blivit VAC-bannad för 30 dagar sen när jag inte ens hade spelet uppe. Jag såg det nu alldeles precis att jag tydligen blivit VAC-bannad. Supporten säger att de har noll-tolerans, men om jag är oskyldig och eventuellt kan bevisa det, finns där en chans?

Tycker det är förbaskat löjligt, blev VAC-bannad på CS:GO på samma konto av Overwatch bara för jag ägde lite Silver-pojkar (med premades). Många av er har säkert också sett mig spela på Jail-servern, och jag tror ni kan hålla med om att jag är legit. Varför skulle jag ens fuska i första plats? Det är ett skitgammalt spel som jag BARA kör Jail på numera och som jag har spelat i över 500-600 timmar. Varför skulle jag ens fuska på Jail? Förstår det om det är en server där man faktiskt ska döda varandra (vanliga modes) men i en Jail, really? Man kan till och med kolla mina stats på profilen, jag har liksom 10% accuracy och inga märkvärda siffror. 60% win rate på någon map, 10% accuracy osv. Sånt som folk brukar ha på Jail-servrar bl.a.

Skulle vara kul om någon annan blivit VAC-bannad oskyldigt och kan dela med sig om det. Steam TYCKER VAC-systemet är 99% accurate, jag tycker inte alls det. Jag har många oskyldigt bannade kompisar. :(
« Senast ändrad: 11 februari 2015, 14:18:46 av StekN^ »
Ayy!

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
SV: VAC-ban
« Svar #1 skrivet: 11 februari 2015, 14:52:55 »
Man hör ju då och då att folk har blivit VAC bannade utan någon anledning. Man tycker ju steam borde fixa något så inte detta händer då dom absolut inte unbannar folk som en gång har blivit bannade utav VAC.
// Patrik!

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 11 februari 2015, 15:15:17 »
Man hör ju då och då att folk har blivit VAC bannade utan någon anledning. Man tycker ju steam borde fixa något så inte detta händer då dom absolut inte unbannar folk som en gång har blivit bannade utav VAC.

Ja det är ju just det att de INTE unbannar en. Jag kan bevisa att jag är oskyldig, men de låter mig inte. De skriver t.o.m i FAQ att de ignorerar det. Inte alls schysst.. :/
Ayy!

El Diablo

• *
  • 3 069
  • Smutsbarn since 2015
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 11 februari 2015, 16:40:57 »
Hade du nåt cheat nerladdat på datorn? Har för att VAC söker igenom datorn efter program som kan användas som fusk i CS och då kan du bli VAC-bannad..kan ha fel dock
Just do it. - Shia Labouf

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 11 februari 2015, 17:38:54 »
Hade du nåt cheat nerladdat på datorn? Har för att VAC söker igenom datorn efter program som kan användas som fusk i CS och då kan du bli VAC-bannad..kan ha fel dock

VAc-systemet gör det, men denna VAC-ban hände när jag inte ens körde spelet. Efter att jag fick 2 VAC-bans i rad på CS:GO förut installerade jag om Windows så det inte skulle hända igen. Men så hände detta... Förstår inte var fan Steam får allt ifrån.
Ayy!

« Svar #5 skrivet: 11 februari 2015, 17:56:55 »
Om det har hänt förut utan att du fuskat verkar det ju vara för att du har gjort nå speciellt kanske något speciellt program du laddat ner eller något.
Och VAC-bans kommer i waves. så du kan bli VAC:ad även fast du inte har CS öppet eller ev Fusket på just då. Om VAC märker något så flaggas du och du kanske inte märker något förens om nån dag eller kanske nån vecka.

VAC bannar bara om du modifierar spelet, då menar jag .dll filer osv. eller om någon annan process läser av/modifierar processminnet i spelet (så brukar dem flesta/alla fusk göra) så yea. Samt att VAC läser USN-Journals för att "enklare" hitta fusk.

Det mesta flamset med att folk blir VAC:ade oskylidgt brukar vara att dem "råkat" modifierat några filer (mera inre kärn filer)

Jag tror inte att VAC gör några fel, bara folk som är lite klumpig med musen :)

NAOZ

• 829
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 11 februari 2015, 20:51:23 »
Du blir inte VAC-bannad utan anledning. Så det är bara att lägga ner.
Sveriges kortaste skämt: AIK

El Diablo

• *
  • 3 069
  • Smutsbarn since 2015
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 11 februari 2015, 21:15:50 »
Du kan ju alltid testa kontakta Valve och fråga vafan det är frågan om
Just do it. - Shia Labouf

« Svar #8 skrivet: 11 februari 2015, 21:35:33 »
Du kan ju alltid testa kontakta Valve och fråga vafan det är frågan om
glhf

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 12 februari 2015, 01:05:50 »
Du blir inte VAC-bannad utan anledning. Så det är bara att lägga ner.

Inget system är perfekt, och VAC är verkligen inte det. Finns tyvärr en hel del folk som blir VAC-bannade av misstag, inget de kan göra åt det.

Om det har hänt förut utan att du fuskat verkar det ju vara för att du har gjort nå speciellt kanske något speciellt program du laddat ner eller något.
Och VAC-bans kommer i waves. så du kan bli VAC:ad även fast du inte har CS öppet eller ev Fusket på just då. Om VAC märker något så flaggas du och du kanske inte märker något förens om nån dag eller kanske nån vecka.

VAC bannar bara om du modifierar spelet, då menar jag .dll filer osv. eller om någon annan process läser av/modifierar processminnet i spelet (så brukar dem flesta/alla fusk göra) så yea. Samt att VAC läser USN-Journals för att "enklare" hitta fusk.

Det mesta flamset med att folk blir VAC:ade oskylidgt brukar vara att dem "råkat" modifierat några filer (mera inre kärn filer)

Jag tror inte att VAC gör några fel, bara folk som är lite klumpig med musen :)

VAC gör fel, och något som ni alla glömmer är att VAC inte bara är ett system. Där finns staffs som bannar, och jag är 99% säker på att det är en staff som bannat mig. Jag kan inte bevisa något för någon, men om vi antar att jag är oskyldig så innebär det att en staff gjort det.

Skulle inte förvåna mig om Valve flaggat min IP och så fort minsta misstänksamma sak dyker upp så blir jag bannad. Det verkar vara så i mitt fall.. Jag är inte gjord av pengar och jag har förlorat enorma summor bara för jag blivit bannad. :/

Men ja, allt jag kan säga är att jag inte haft något märkvärdigt program på datorn, jag fick en ban på CS:GO med ett helt clean Windows (inga 3e part program alls), så jag antar att det är staffs som gör det.

Kommer ihåg när t.ex. min kompis (just nu LEM på CS:GO) blev bannad från ett flertal servrar på grund av fusk (jag satt bredvid och LAN:ade med han och några andra) för de trodde inte han kunde vara så bra (han gick liksom 20-1 varje game). Han blev även till slut VAC-bannad på något spel när han var på sitt smurf konto. Nu kan jag ju inte bevisa detta, men detta är ett tecken på hur VAC-systemet inte alltid funkar.

Behövde bara något att dra ut frustrationen på, tack för svaret Christoffer. Skulle dock uppskatta om någon här kunde nämna någon som de vet blivit VAC-bannad av misstag (måste finnas någon här som vet en?).
« Senast ändrad: 12 februari 2015, 04:06:48 av StekN^ »
Ayy!

Fidde

• *
  • 1 049
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 12 februari 2015, 12:37:28 »
Har haft två vacs på css ;)
Båda gångerna för auto-bhop ^^ första gången var det en exe och jag blev bannad redan dagen efter. Andra gången var det ett lua-script, blev egentligen inte bannad av lua-scriptet utan av dll-filerna som krävdes för att fortsätta kunna köra lua-filer efter att Valve gjort så att det inte skulle gå. Litar ganska mycket på VAC.

Overwatch däremot är jag lite skeptisk mot. Har en kompis som blivit bannad trots att han inte fuskar. Dessutom har han inte fått någon vac-ban trots att han blev ow-bannad för flera månader sedan.
Freekilling är coolt

NAOZ

• 829
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 12 februari 2015, 13:40:28 »
Du blir inte bannad från ow direkt.
Sveriges kortaste skämt: AIK

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 12 februari 2015, 16:19:54 »
Du blir inte bannad från ow direkt.

Vad jag vet röstar de om fallet ska gå vidare till Valve direkt eller ej. Går det vidare kollar en staff upp det och bedömer om spelaren fuskar eller ej. Men ingen staff är felfri, och det är lätt hänt att skenet bedrar. Jag gillar inte system där spelare röstar, kolla på hur det är i LoL. Jag har blivit bannad tiotal gånger fast att jag inte ens skrivit något. Många games jag blivit reportad av småungar när jag bara skrivit "gg wp" eller ingenting alls. Visserligen gör man inte sånt av ilska i Overwatch, men spelare är inte alltid de man ska gå efter.

Jag tror Overwatch är nästintill felfritt, men där förekommer fall (som Fidde sa) där man blir anklagad för fusk oskyldigt. Tänk på det, där finns inget system i världen som är felfritt. Där kommer finnas fuskare som kommer undan och folk som blir felaktigt anklagade. Samma sak händer IRL, det är precis lika ovanligt att någon blir oskyldigt dömd.
Ayy!

« Svar #13 skrivet: 12 februari 2015, 21:02:16 »
Vad jag vet röstar de om fallet ska gå vidare till Valve direkt eller ej. Går det vidare kollar en staff upp det och bedömer om spelaren fuskar eller ej. Men ingen staff är felfri, och det är lätt hänt att skenet bedrar. Jag gillar inte system där spelare röstar, kolla på hur det är i LoL. Jag har blivit bannad tiotal gånger fast att jag inte ens skrivit något. Många games jag blivit reportad av småungar när jag bara skrivit "gg wp" eller ingenting alls. Visserligen gör man inte sånt av ilska i Overwatch, men spelare är inte alltid de man ska gå efter.

Jag tror Overwatch är nästintill felfritt, men där förekommer fall (som Fidde sa) där man blir anklagad för fusk oskyldigt. Tänk på det, där finns inget system i världen som är felfritt. Där kommer finnas fuskare som kommer undan och folk som blir felaktigt anklagade. Samma sak händer IRL, det är precis lika ovanligt att någon blir oskyldigt dömd.

Fast VAC är dock inte personer. Men det finns däremot personal som kollar igenom om VAC får upp några konstiga koder osv också så kör dem koden på sitt cs och kollar om det är fusk. Är det det så läggs fusket till i databasen. (x22 told me^^)

StekN^

• 1 882
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 12 februari 2015, 22:02:40 »
Fast VAC är dock inte personer. Men det finns däremot personal som kollar igenom om VAC får upp några konstiga koder osv också så kör dem koden på sitt cs och kollar om det är fusk. Är det det så läggs fusket till i databasen. (x22 told me^^)

Då är det dock mer eller mindre personer som bannar folk om inte systemet gör det direkt. ^^
Ayy!