'][' E H \/\/ARRiORS

Gymnasiekurser

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
Gymnasiekurser
« skrivet: 29 januari 2015, 22:27:34 »
Vilka kurser har ni läst på ert gymnasieprogram? Några roliga som du kan rekommendera andra? Eller tråkiga som du vill avråda människor från att läsa? Dela med dig!
Bifoga gärna foto från antagning.se om du har möjlighet (du hittar dina kurser här!)

Här är kurserna jag läste

Jag ogillar matematik och naturkunskap, hade gärna sluppit att läsa dom kurserna. Hade rekommenderat religionskunskap och socialkunskap, det var roliga kurser. Textning och layout hade inget med datorer att göra, det märkte jag när jag kom till klassrummet och läraren satte ut olika slags pennor samt papper... tydligen handlade det om att kunna texta för hand, så nu kan jag skriva bland annat blockstil, skrivstil och kalligrafi. Rekommenderas till den person som gillar lugna lektioner och att ha ont i handen.
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
SV: Gymnasiekurser
« Svar #1 skrivet: 29 januari 2015, 22:30:46 »

Dom flesta kurserna är väl intressanta om man är intresserad utav det som dom innehåller :)

(Förutom Matematik, Svenska, Engelska och Religion. Det kan aldrig bli roligt :))
« Senast ändrad: 29 januari 2015, 22:39:06 av Patrik! »
// Patrik!

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #2 skrivet: 29 januari 2015, 23:24:22 »
Läste:
Mediakurser/individuellt val: Webbutveckling 1, Fotografiskbild 1, 2, 3, Film- och TV-produktion 1, 2. Entreprenörskap

Rekomenderar/detta tyckte jag var bäst
Fotografiskbild 1, 2, 3, Film- och TV-produktion 1, 2. skulle dock med facit i hand viljat läsa tv 3
| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader

AnT

• *
  • 2 547
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 30 januari 2015, 19:29:56 »
Här är de kurser jag läste, kan rekommendera Programmering och Entreprenörskap för att det är roligt, men jag vill också rekommendera att ni läser så många kurser som bara går och ännu bättre är det om de ger meritpoäng!

Styris

• *
  • 31
  • Palsternacka, ledaren of d00m
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 03 februari 2015, 00:32:43 »
"Teknik, människa och samhälle" var legendarisk. Teckenspråk var intressant. ECDL var gratis poäng. Aktiekunskap var gratis poäng. Konstruktion B var bara en enda lång kurs på hur man använde formelsamlingar. Svets var pilligt. Svarv och Fräs var manligt. Databas var löjligt. Psykologi var intressant (https://www.youtube.com/watch?v=KDXexkmUZ54 min psykologilärare). Tröttnade helt på teknikrelaterade ämnen efter gymnasiet. Har nu läst närmre 300hp i diverse humaniora. Teknikprogrammet rekommenderas starkt.

Ekan

• **
  • 110
  • Everything that can go wrong, will go wrong.
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 15 juni 2015, 11:33:09 »
Rekommenderar psykologin. Fyfan va skoj det är, och det hjälper en mycket i vardagen i alla situationer där människor är inblandade. Lade även till psykologi C.
Arguing on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Faabz

• 1 146
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 15 juni 2015, 12:25:26 »
Rekommenderar psykologin. Fyfan va skoj det är, och det hjälper en mycket i vardagen i alla situationer där människor är inblandade. Lade även till psykologi C.

Ville gärna själv ta psykologi, men behöver meriten för högskola ^.^
Koch snowflake.

S   = A (1 + 3/9 ∑n ≥ 0(4/9)n)
        = A (1 + 1/3 × 1 / (1 - 4/9))
        = A (1 + 1/3 × 9/5)
        = A (1 + 3 /5)
        = 8A / 5.

hadEsFTW

• *
  • 1 376
  • Vi segra skall men inte falla.
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 16 juni 2015, 16:59:57 »
Har själv läst Psykologi 1b, småkul i början men blev svintråkigt med tiden.

Ozzzkar

• *
  • 5 123
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
« Svar #8 skrivet: 18 juli 2015, 15:38:23 »
Kul att se vad ni andra har läst :)
Här är min lista!
Med vänliga hälsningar...

ViruZ

• **
  • 474
  • Normal kille som älskar spel,datorer och anime.
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 02 oktober 2015, 17:50:01 »
Undrar lite vad ni tycker för jag ska välja gymnasie nästa år. Jag ahr några som jag har tänkt Spelutveckling på LBS, Data och Kommunikation (Viskastrand) och Spelgrafik på LBS. Så jag undrar vilken ni tycker låter bäst.

lutten

• **
  • 255
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 03 oktober 2015, 02:01:53 »
Undrar lite vad ni tycker för jag ska välja gymnasie nästa år. Jag ahr några som jag har tänkt Spelutveckling på LBS, Data och Kommunikation (Viskastrand) och Spelgrafik på LBS. Så jag undrar vilken ni tycker låter bäst.
Asså det står ju på vad du är intresserad av. Rätt stor skillnad på Spelgrafik och Spelutveckling tex