'][' E H \/\/ARRiORS

Gymnasieutbildning.

ViruZ

• **
  • 474
  • Normal kille som älskar spel,datorer och anime.
    • Visa profil
Gymnasieutbildning.
« skrivet: 29 januari 2015, 21:28:36 »
Hej!
Jag tänkte höra vilken gymnasieutbildning ni har haft och hur många merit poäng.
Jag har 185 merit poäng och tänkte söka till El och Energi programet så då får jag också hålla på med appar,programmering och spel till datorer. Men annars om ni har nån ide vad man kan gå.

Floppppppp

• *
  • 1 168
  • Livs Levande Legend.
    • Visa profil
SV: Gymnasieutbildning.
« Svar #1 skrivet: 29 januari 2015, 21:30:46 »
Går på S:T Eriks scengymnaisum med inriktning teater 8) hade typ 157 LoL men du har fett bra betyg då juh! Applåder c:

SnowmaN

• *
  • 344
  • Born with a Heavy Metal Soul..
    • Visa profil
    • Fuel Graphics
« Svar #2 skrivet: 29 januari 2015, 21:36:21 »
Nu var det ju många år sedan jag gick ur skolan.

Men jag gick Fordon inriktning <-> Transport & Logistik.

Varför? : Jag har sedan liten velat köra stora fordon, i detta fall lastbil.
Jag drömde om att rulla fram i en rejäl lastbil till kunden samtidigt som man fick en
klapp på axeln för en grym kundservice..och kanske en dag starta ett eget företag inom branschen.

Skolan/kommunen betalade alla mina körkort, teori, och uppkörning samt material.

Jag blev garanterad jobb innan jag hade gått ur skolan och bara 3 dagar efter studenten så jobbade jag för ett statligt åkeri.

Det förändras varje år om vad för utbildning som ger större chans till jobb..det kan ändras väldigt ofta.

Men oavsett vad folk rekommenderar så ska du bara lyssna på dig själv.

Det du VILL jobba med i framtiden är också vad du ska sträva efter i din utbildning.

Vill du tex bli elektriker så tycker jag att du ska gå den linjen + rätt inrikning så klart.

Gör inte som mina gamla klasskamrater.

"Jag vet inte vad jag vill bli..esch jag väljer handel/samhäll så får vi se sen.."

Kom ihåg..du går bara gymnasiet en gång, tänk efter och tänk rätt innan du väljer.

Och snälla, gör inte ett av de största misstagen som många gör! Välj INTE en linje bara för
att hamna med dina kompisar!

« Senast ändrad: 29 januari 2015, 21:39:41 av SnowmaN »

- | Rankad 86:e plats i Hela världen i Day of Defeat Source (Baserat på HL's publish)

- | 1:a plats i Manhattan BL Cup 2012

-| 3:e plats i  La Classique armès 2012, France

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
« Svar #3 skrivet: 29 januari 2015, 21:39:39 »
Samhäll, med inriktning beteendevetenskap i tvåan. Får se hur det skall bli i trean sedan :)
Hade 223 poäng i nian, inte fått några betyg ännu eftersom jag inte avslutat någon kurs just yet^^

Faabz

• 1 146
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 29 januari 2015, 21:53:50 »
Hade 337,5, går natur (1a året) med naturvetenskap i 2an. Vet inte ens vad jag vill bli q_q

Om någon vill läsa Ekonomi,Samhälle,Natur eller Teknik så rekommenderar jag Mikael elias. Säkert en av dem bästa skolorna och finns typ överallt i sverige :)
« Senast ändrad: 29 januari 2015, 22:06:22 av Brokamî »
Koch snowflake.

S   = A (1 + 3/9 ∑n ≥ 0(4/9)n)
        = A (1 + 1/3 × 1 / (1 - 4/9))
        = A (1 + 1/3 × 9/5)
        = A (1 + 3 /5)
        = 8A / 5.

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 29 januari 2015, 21:57:52 »
Gick Samhällsprogrammet med inriktning språk, det var trevligt. Ångrar att jag inte läste fler kurser sista året på gymnasiet, tyvärr var jag för lat. Jag gillade samhäll, det var en bredare utbildning och hade bra möjligheter att läsa roliga kurser utöver de som ingick i programmet.

Hade maxade meritpoäng från gymnasiet då jag bland annat läste Moderna språk (steg 4,5,6 i spanska + ryska steg 1 och 2) samt Engelska C :) (vilka jag tror var kraven för att få meritpoäng)

Välj INTE en linje bara för att hamna med dina kompisar!

Håller med! Man ska gå något man själv tror att man gillar, vänner kommer man förmodligen att skaffa i klassen. Uppenbarligen har man något gemensamt med klasskamraterna, annars hade man nog inte valt samma program och linje  8)
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

El Diablo

• *
  • 3 069
  • Smutsbarn since 2015
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 29 januari 2015, 22:03:00 »
Gick fordonsprogramet med bilmek som inriktning. Dels för att det var ett dom få programen jag kom in på med mina extremt dåliga slutbetyg i grundskolan. Sen för att jag tycker att det är roligt att skruva..
Just do it. - Shia Labouf

hadEsFTW

• *
  • 1 376
  • Vi segra skall men inte falla.
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 29 januari 2015, 22:09:30 »
Jag hade 307,5 meritpoäng när jag slutade nian. Nu går jag första året på samhälle och i tvåan ska jag gå inriktningen samhällskunskap. Jag ska läsa till matematik 3, engelska 7 och även läsa tyska 4 i tvåan för att få bättre meritvärde.

tänkte söka till El och Energi programet så då får jag också hålla på med appar,programmering och spel till datorer.
Är ganska säker på att man gör dem sakerna på teknikprogrammet, men kan ha fel.

Faabz

• 1 146
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 29 januari 2015, 22:10:34 »
Jag hade 307,5 meritpoäng när jag slutade nian. Nu går jag första året på samhälle och i tvåan ska jag gå inriktningen samhällskunskap. Jag ska läsa till matematik 3, engelska 7 och även läsa tyska 4 i tvåan för att få bättre meritvärde.
Är ganska säker på att man gör dem sakerna på teknikprogrammet, men kan ha fel.

Dem gör det på teknikprogram som erbjuder informations och medieteknik, så nej du har inte fel :p
Koch snowflake.

S   = A (1 + 3/9 ∑n ≥ 0(4/9)n)
        = A (1 + 1/3 × 1 / (1 - 4/9))
        = A (1 + 1/3 × 9/5)
        = A (1 + 3 /5)
        = 8A / 5.

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 29 januari 2015, 22:22:56 »
Jag läste Teknik - Informations och Medieteknik.

Tappade dock intresset utav det under sista året så tänk noga igenom ditt val innan så du inte ångrar dig senare :)
// Patrik!

ViruZ

• **
  • 474
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 29 januari 2015, 22:52:31 »
Går på S:T Eriks scengymnaisum med inriktning teater 8) hade typ 157 LoL men du har fett bra betyg då juh! Applåder c:
Tack. Har denna terminen och nian kvar så mina lärare tror att senare kan jag få 200.

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #11 skrivet: 29 januari 2015, 23:06:47 »
Estetiska programmet, inriktning kommunikation och medier   2011 – 2014
Mediagymnasiet (Nacka Strand)(samma som patrik green går i)
Mediakurser/individuellt val: Webbutveckling 1, Fotografiskbild 1, 2, 3, Film- och TV-produktion 1, 2.
gick ut med 0a, 11b, 3c, 5d, 7e 0f. (väldigt nöjd över)
Fick b i roliga ämnen som entreprenörskap, "foto", idrott och hälsa (jag är ingen idrotts person.), historia och några till.
Men fick E i sånna ämnen jag inte tycker är lika kul; svenska, engelska, matte m.m

Tack. Har denna terminen och nian kvar så mina lärare tror att senare kan jag få 200.
Har hört bra om den skolan har en kompis som går där men utbildar sig till järnvägs elektriker.
« Senast ändrad: 30 januari 2015, 00:40:27 av palsternacka »
| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader

« Svar #12 skrivet: 30 januari 2015, 17:43:15 »
Jag gick IT- Informations- och medieteknik men det sög så jag bytte till ekonomi. riktigt intressant faktiskt. Jag gillar procenträkning så det passar ju ganska bra :)
Så om du gillar matte så kanske ekonomi? :)

ViruZ

• **
  • 474
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 30 januari 2015, 19:09:05 »
Jag gick IT- Informations- och medieteknik men det sög så jag bytte till ekonomi. riktigt intressant faktiskt. Jag gillar procenträkning så det passar ju ganska bra :)
Så om du gillar matte så kanske ekonomi? :)
Kanske men matte är inte riktigt min sak fast jag har D i det.

AnT

• *
  • 2 547
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 30 januari 2015, 19:35:00 »
Läste precis som Patrik! Teknikprogrammet med inriktning Informations och medieteknik. Jag maxade mina meritpoäng genom att läsa Matematik 5(1P), Engelska 7(1P), Franska 3(0.5P) men läste även Fysik 2 och Matematik 4 för att kunna gå en civilingenjörsutbildning.