'][' E H \/\/ARRiORS

Stora filmtråden

Xoonia

• 1 002
  • Efterlyst i 20 nationer.
    • Visa profil
Stora filmtråden
« skrivet: 27 januari 2015, 14:23:44 »
Hej! Detta är en tråd om film som är skapad för att samla alla film rekommendationer som man tänka sig, man kan använda sig av IMDB med sina ratings om man vill.

Ett exempel är, Jag kan rekommendera Forrest Gump för att jag tycker den är spännande och man får se det ur ett perspektiv som tar igenom historen av Amerika under kalla kriget. Jag ger den 8.5/10 därför att det är en, enligt mig, bra skildring av ett verkligt scenario som får en att tänka på vad som är viktigt i livet.

Den enda regel är att du inte får avslöja slutet eller någon viktig del utav filmen eller serien om du ändå vill göra det så ska du använda
[spoiler]Hej hej[/spoiler].

TL.DR
1. Information om filmen (dock inga spoilers)
2. Din åsikt om varför den är värd att se
« Senast ändrad: 27 januari 2015, 17:28:01 av palsternacka »
Ha kul, så lever du längre!

Ghost Potato

• *
  • 257
  • Slim Shady in all of us.
    • Visa profil
SV: Stora filmtråden
« Svar #1 skrivet: 27 januari 2015, 14:42:59 »
Coach Carter mycket bra film rätt sorlig! 10/10 Oskar.

Freedom writers är också en bra film baserat på en sann historia också rätt sorlig, den får 10/10 Oskar!:)
Saying you sick, quit playing you prick don't nobody care And why the fuck am I yelling at air I ain't even talking to no one cause ain't nobody there!
¯\_(ツ)_/¯

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
« Svar #2 skrivet: 27 januari 2015, 15:23:07 »
Pulp fiction. Har du inte sett den så har du inte sätt någon bra film. Den får tio av tio potatisar av mig.
Sen har du även Star Wars serien och LoTR trilogin. Hobbiten hade potential, men blev inte så bra som jag hade hoppats på. Däremot var den bra! :)
Finns massor av bra filmer, behöver ni tips så fråga mig gärna!

(1000 inlägg nu :3)
« Senast ändrad: 27 januari 2015, 18:06:56 av DavidFTW898 »

mello

« Svar #3 skrivet: 27 januari 2015, 16:54:05 »
Whiplash (2014) IMDb

Helt klart en av mina favoritfilmer. Den handlar om strävan, kampen och uppoffringarna som görs för att nå sina mål. En, enligt mina åsikter, realistisk syn på det hårda arbete som krävs för att bli uppskattad som en av de bästa.

9.5/10
Things I don't see:

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 27 januari 2015, 17:08:28 »
American sniper IMDb

Kolla bara på den. Du kommer inte bli besviken :)
Den är bra och lite sorglig :'(

« Senast ändrad: 27 januari 2015, 17:10:23 av Patrik! »
// Patrik!

El Diablo

• *
  • 3 069
  • Smutsbarn since 2015
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 27 januari 2015, 19:05:15 »
Mac & Devin Go to High School.

http://www.imdb.com/title/tt1870425/?ref_=nv_sr_1

Riktigt tung film med Snoop Dogg och Wiz Khalifa. Finns på netflix, swefilmer och dreamfilm.

Handlar om Mac Johnson (Snoop Dogg) och Devin Overstreet (Wiz Khalifa) som båda går i samma klass. Mac glider bara runt och röker på och skiter i pluggandet medan Devin (Wiz Khalifa) är skolans bästa elev. Devin behöver högsta betyg i ett kemiexperiment men hamnar med Mac. En oväntad vänskap byggs upp. Innehåller skön musik och glada stunder.
« Senast ändrad: 27 januari 2015, 22:50:17 av El Diablo »
Just do it. - Shia Labouf

Nikebauer

• **
  • 467
  • YOLO SWAG.
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 18 februari 2015, 17:57:14 »
Pride (2014) - http://www.imdb.com/title/tt3169706/

Engelska människorättsaktivister, eller närmare bestämt, gay aktivister. De bestämmer sig för att hjälpa gruvarbetarna i England på 80-talet men möts av stor kritik på grund av deras sexualitet. Det är en film som talar för en tidsepok i historien som har två tydliga budskap: Människor är människor, oavsett, samt att tillsammans som folkrörelse är vi starkare.

Jag ger den 9/10 poäng för sin skildring av hur människor isolerade sig, och för att människorättsaktivisterna inte bara stod upp för sig själva, utan också försökte hjälpa andra.
"De flesta lyssnar inte med avsikt att förstå; de lyssnar med avsikt att svara" - Ephen R. Covey.

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #7 skrivet: 25 februari 2015, 00:55:01 »
Gone girl.
10/10
brukar inte gilla denna typ av filmer men denna var riktigt bra.
| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader