'][' E H \/\/ARRiORS

DDos i esportsvärlden?

Ghost Potato

• *
  • 257
  • Slim Shady in all of us.
    • Visa profil
DDos i esportsvärlden?
« skrivet: 23 januari 2015, 16:30:05 »
Igår den 22 Januari 2015 blev Snax ddosad två gånger, ena matchen mot Penta och andra mot Titan.
Dagen innan vart Taz ddosad mot HR. Vad har ni för funderingar på allt DDos inom esporten CSGO.
Varför ddosar man? Anledningen till att man ddosar är för att vinna bets? Enligt mig så har betting förstört CSGO.
« Senast ändrad: 23 januari 2015, 16:48:13 av Ghost potato »
Saying you sick, quit playing you prick don't nobody care And why the fuck am I yelling at air I ain't even talking to no one cause ain't nobody there!
¯\_(ツ)_/¯

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
SV: DDos i esportsvärlden?
« Svar #1 skrivet: 23 januari 2015, 17:21:25 »
Betting har både för och nackdelar. Ddos som du säger är ju en nackdel.
Men jag tror inte alla CS matcher skulle ha lika många viewers som dom har idag om man inte kunde betta på matcherna.
« Senast ändrad: 23 januari 2015, 19:39:43 av Patrik! »
// Patrik!

NAOZ

• 829
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 23 januari 2015, 19:26:25 »
Men jag tror inte alla CS matcher skulle ha lika mycket viewers som det är idag om man inte kunde betta på matcherna.
Håller med till 100%
Sveriges kortaste skämt: AIK

AnT

• *
  • 2 547
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 23 januari 2015, 20:27:10 »
Men jag tror inte alla CS matcher skulle ha lika många viewers som dom har idag om man inte kunde betta på matcherna.

Du har helt rätt i det du säger och analyserar man det lite mer så kan man nog hitta ännu fler nack- och fördelar :)

DDoS är självfallet ett stort problem och inget som borde glömmas bort och inte heller ignoreras av myndigheterna...