'][' E H \/\/ARRiORS

Esport bör ses som en sport/idrott

El Diablo

• *
  • 3 069
  • Smutsbarn since 2015
    • Visa profil
SV: Esport bör ses som en sport/idrott
« Svar #30 skrivet: 22 januari 2015, 21:31:21 »
Tror inte att det är många som sitter 12+... Många går i skolan, andra jobbar, ca 8-15+, kommer kanske hem runt 16-17, börjar spela, sitter från 17-23, det blir 6 timmar.

Men tråden handlar ju om e-sport? Alltså människor som tävlar med att spela. Inte "vanliga gamers" Eller hur? Nåt mer du ska försöka "rätta" mig om?
Just do it. - Shia Labouf

SnowmaN

• *
  • 344
  • Born with a Heavy Metal Soul..
    • Visa profil
    • Fuel Graphics
« Svar #31 skrivet: 22 januari 2015, 22:41:01 »
Men tråden handlar ju om e-sport? Alltså människor som tävlar med att spela. Inte "vanliga gamers" Eller hur? Nåt mer du ska försöka "rätta" mig om?

Du kan tävla inom E-sport även om du har en annan sysselsättning, exemplvis ett arbete.

Och som svar till trådens fråga: E-sport är en sport till 100%, och kommer erkännas av alla meningsfulla institutioner tids nog.

Men det är inte en idrott, har inte varit en idrott, och kommer inte vara en idrott fören man spelar på ett fulländat Holodeck!

Dessutom är Sport och Idrott två olika saker

- | Rankad 86:e plats i Hela världen i Day of Defeat Source (Baserat på HL's publish)

- | 1:a plats i Manhattan BL Cup 2012

-| 3:e plats i  La Classique armès 2012, France

NAOZ

• 829
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: 22 januari 2015, 22:54:17 »
Så du menar att barn som spelar fotboll inte håller på med någon sport? För det är EXAKT samma sak som en vanlig person som spelar matchmaking. Och jag tror fortfarande inte att man sitter 12+h om man har ett arbeta/skola.
Sveriges kortaste skämt: AIK

El Diablo

• *
  • 3 069
  • Smutsbarn since 2015
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: 23 januari 2015, 00:28:28 »
Så du menar att barn som spelar fotboll inte håller på med någon sport? För det är EXAKT samma sak som en vanlig person som spelar matchmaking. Och jag tror fortfarande inte att man sitter 12+h om man har ett arbeta/skola.

Hahahaha, vafan snackar du om? Vart fick du fotboll ifrån? Jag sa att det inte är bra att sitta för länge vid en dator, missade du det? Vi tar det igen.

spelar väl för fan ingen roll om sitter i en ergonomisk ställning flera timmar och spelar, man mår fortfarande inte bra psykiskt om man sitter för länge. Ögonen och hjärnan tar stryk om du sitter framför en skärm flera timmar/dygn. Kroppen behöver motion, det kan till och med en gris komma fram till.

Läs det igen, jag har aldrig påstått att fotboll inte är någon sport?

Sen att dra e-sport och fotboll över samma kam är helt fel. Man kan inte jämföra att springa efter en boll i 90 minuter med 21 andra utövare med att sitta själv och stirra in i skärm och prata i en mick?

Faabz

• 1 146
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: 23 januari 2015, 10:19:05 »

Du kan inte skilja datorspelande och fotboll då datorspelande förstör din hälsa. Och folk som tävlar inom esport går inte i skolan, dem sitter inne hela dan och spelar.

Du kan tävla inom E-sport även om du har en annan sysselsättning, exemplvis ett arbete.

Och som svar till trådens fråga: E-sport är en sport till 100%, och kommer erkännas av alla meningsfulla institutioner tids nog.

Men det är inte en idrott, har inte varit en idrott, och kommer inte vara en idrott fören man spelar på ett fulländat Holodeck!

Dessutom är Sport och Idrott två olika saker

Om du ska argumentera så kan du inte säga att det är en sport då alla inte håller med, det är din åsikt inte sann fakta.
Koch snowflake.

S   = A (1 + 3/9 ∑n ≥ 0(4/9)n)
        = A (1 + 1/3 × 1 / (1 - 4/9))
        = A (1 + 1/3 × 9/5)
        = A (1 + 3 /5)
        = 8A / 5.

SnowmaN

• *
  • 344
  • Born with a Heavy Metal Soul..
    • Visa profil
    • Fuel Graphics
« Svar #35 skrivet: 23 januari 2015, 11:48:29 »
Du kan inte skilja datorspelande och fotboll då datorspelande förstör din hälsa. Och folk som tävlar inom esport går inte i skolan, dem sitter inne hela dan och spelar.

Om du ska argumentera så kan du inte säga att det är en sport då alla inte håller med, det är din åsikt inte sann fakta.

Vart i mitt inlägg påstår jag att det är sann fakta?

Behöver jag verkligen skriva "Vad jag tycker om E-sport" som en mening innan för att du ska förstå att det är min åsikt?

Och en sak till, jag tror inte att alla E-sportare enbart sitter vid datorn, alla E-sportare utesluter inte skola eller jobb helt, kan jag tänka mig.
« Senast ändrad: 23 januari 2015, 11:52:31 av SnowmaN »

- | Rankad 86:e plats i Hela världen i Day of Defeat Source (Baserat på HL's publish)

- | 1:a plats i Manhattan BL Cup 2012

-| 3:e plats i  La Classique armès 2012, France

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
« Svar #36 skrivet: 23 januari 2015, 15:46:29 »
Man kan tävla på olika nivåer mannen.
Jag kan spela competitive på Cs och spela i en liga långt ner i fotboll. Bara för att man tävlar behöver det inte betyda att man ägnar HELA sitt liv åt sporten. Det kan vara som en sidoaktivitet som man ägnar sig åt för att det är kul och vill ha det som en utmaning. Det argumentet köper inte jag någonstans. Det är inte fakta baserat. Det är tyckande och bör inte användas som argument.

Faabz

• 1 146
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: 23 januari 2015, 17:24:38 »
Vart i mitt inlägg påstår jag att det är sann fakta?

Behöver jag verkligen skriva "Vad jag tycker om E-sport" som en mening innan för att du ska förstå att det är min åsikt?

Och en sak till, jag tror inte att alla E-sportare enbart sitter vid datorn, alla E-sportare utesluter inte skola eller jobb helt, kan jag tänka mig.

Att säga att det är det till 100 % är som att säga att det är sant

Man kan tävla på olika nivåer mannen.
Jag kan spela competitive på Cs och spela i en liga långt ner i fotboll. Bara för att man tävlar behöver det inte betyda att man ägnar HELA sitt liv åt sporten. Det kan vara som en sidoaktivitet som man ägnar sig åt för att det är kul och vill ha det som en utmaning. Det argumentet köper inte jag någonstans. Det är inte fakta baserat. Det är tyckande och bör inte användas som argument.

Såklart! Men du måste ju också tänka lite på att alla vill ju vara bäst, och om man vill vara bäst på något så måste man ägna det mesta av sin tid för det. Man börjar lågt och bygger sig uppåt, men när man är där uppe tävlar man mot dem bästa och det är då man måste sitta in och spela 10 + timmar per dag för att din motståndare är mycket bättre och dem gör samma sak. Sen så är det ju lite skillnad om man inte vill bli bäst, fast alla som tävlar vill ju vara bäst och komma etta.
Koch snowflake.

= A (1 + 1/3 × 9/5)
        = A (1 + 3 /5)
        = 8A / 5.

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
« Svar #38 skrivet: 23 januari 2015, 18:12:29 »
Såklart! Men du måste ju också tänka lite på att alla vill ju vara bäst, och om man vill vara bäst på något så måste man ägna det mesta av sin tid för det. Man börjar lågt och bygger sig uppåt, men när man är där uppe tävlar man mot dem bästa och det är då man måste sitta in och spela 10 + timmar per dag för att din motståndare är mycket bättre och dem gör samma sak. Sen så är det ju lite skillnad om man inte vill bli bäst, fast alla som tävlar vill ju vara bäst och komma etta.
Man kan tävla för att det är kul. Alla är inte tävlingsinriktade för att nå toppen. Sluta generalisera alla. Det är som om jag skulle säga att alla Stockholmare är dumma i huvudet. Vilket de inte är. Eller att alla Göteborgare gillar räkor, då måste ju alla vara fiskare. Om de är fiskare vill de få sina räkor sålda. Om de skall få sina räkor sålda måste de vara ute på havet jämnt för att kunna ha fisk att sälja. Är de ute på havet hela tiden är de aldrig hemma. Är de aldrig hemma har de inga hus. Har de inga hus är de uteliggare. Påstår du då att alla Göteborgare är uteliggare?
Att säga att det är det till 100 % är som att säga att det är sant
« Senast ändrad: 23 januari 2015, 18:15:42 av DavidFTW898 »

Faabz

• 1 146
    • Visa profil
« Svar #39 skrivet: 23 januari 2015, 18:22:06 »
Man kan tävla för att det är kul. Alla är inte tävlingsinriktade för att nå toppen. Sluta generalisera alla. Det är som om jag skulle säga att alla Stockholmare är dumma i huvudet. Vilket de inte är. Eller att alla Göteborgare gillar räkor, då måste ju alla vara fiskare. Om de är fiskare vill de få sina räkor sålda. Om de skall få sina räkor sålda måste de vara ute på havet jämnt för att kunna ha fisk att sälja. Är de ute på havet hela tiden är de aldrig hemma. Är de aldrig hemma har de inga hus. Har de inga hus är de uteliggare. Påstår du då att alla Göteborgare är uteliggare?

Nej, jag tänker lite realistiskt. Om du skulle gå med en tävling då vill du väl vinna? Ingen går med en tävling för att förlora, och hur ska du vinna? Jo du ska vara bäst.
Koch snowflake.

= A (1 + 1/3 × 9/5)
        = A (1 + 3 /5)
        = 8A / 5.

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
« Svar #40 skrivet: 23 januari 2015, 19:16:47 »
Nej, jag tänker lite realistiskt. Om du skulle gå med en tävling då vill du väl vinna? Ingen går med en tävling för att förlora, och hur ska du vinna? Jo du ska vara bäst.
Vissa går med i tävlingar för att det är skoj. Jag har varit med i ett flertal. Inte minst på TW. Jag vet att jag inte har en chans mot många som är bättre, men jag bryr mig inte om det. Jag är med i tävlingen för att det är kul att möta folk i ett seriöst game som jag känner. Allt går inte ut på att vinna, det går även ut på erfarenheter och att ha roligt. Allt är inte på fullaste allvar hela tiden. Jag är en "casual gamer". Jag satsar inte på att bli bäst. Jag spelar för att jag tycker det är kul. Blir jag bättre, så är det bra.

NAOZ

• 829
    • Visa profil
« Svar #41 skrivet: 23 januari 2015, 19:25:05 »
Jag spelar just nu i ESL Open, går bra btw, ser ut att vinna gruppen. Men sedan så om vi går vidare KANSKE vi går vidare där ifrån med lite tur, och sedan vet vi att det är helt kört, klart vi vill vinna, men vi tänker inte lägga ner allt annat för att vinna..

En i min skola som går på fotbollsakademin, spelar i Kalmar FF, är 17 år. Han går i skolan, men läser på distans tror jag. Så varför skulle en inom e-sport inte kunna göra samma sak? "För det skadar din hälsa" Bullshit, om du vet hur man lever ett bra liv, tränar, äter någorlunda nyttigt, så klarar du dig. Jag spenderar mycket av min fritid vid datorn, går fortfarande i skolan med helt OK betyg, tränar, äter helt okej.
Sveriges kortaste skämt: AIK

El Diablo

• *
  • 3 069
  • Smutsbarn since 2015
    • Visa profil
« Svar #42 skrivet: 23 januari 2015, 20:30:19 »
"För det skadar din hälsa" Bullshit, om du vet hur man lever ett bra liv, tränar, äter någorlunda nyttigt, så klarar du dig. Jag spenderar mycket av min fritid vid datorn, går fortfarande i skolan med helt OK betyg, tränar, äter helt okej.

http://mobil.svd.se/opinion/stora-risker-for-de-unga-som-e-sportar_svd-4272207

Läs och begrunda tack.

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #43 skrivet: 23 januari 2015, 20:56:21 »
http://mobil.svd.se/opinion/stora-risker-for-de-unga-som-e-sportar_svd-4272207

Läs och begrunda tack.
ser tyvärr inte någon som helst fakta.
Men så klart sitta inne hela dagarna skadar men att ha ett aktivt liv och spela är inte farligt. Då hjälper spelande dig att bli bättre inom vissa områden.

En spelare som tränar regelbundet (irl) kommer även vara bättre på spel.
http://esport.aftonbladet.se/team/maddelisk/svar-till-andre-persson-som-skriver-om-nackdelar-med-e-sport
| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader

Faabz

• 1 146
    • Visa profil
« Svar #44 skrivet: 23 januari 2015, 23:17:39 »
Jag spelar just nu i ESL Open, går bra btw, ser ut att vinna gruppen. Men sedan så om vi går vidare KANSKE vi går vidare där ifrån med lite tur, och sedan vet vi att det är helt kört, klart vi vill vinna, men vi tänker inte lägga ner allt annat för att vinna..
En i min skola som går på fotbollsakademin, spelar i Kalmar FF, är 17 år. Han går i skolan, men läser på distans tror jag. Så varför skulle en inom e-sport inte kunna göra samma sak? "För det skadar din hälsa" Bullshit, om du vet hur man lever ett bra liv, tränar, äter någorlunda nyttigt, så klarar du dig. Jag spenderar mycket av min fritid vid datorn, går fortfarande i skolan med helt OK betyg, tränar, äter helt okej.

ESL är något helt annat, det är inte bestämda tider du ska tävla i. När vi pratar om esport så kan det vara saker som t.ex LCS eller Starladder osv. På ESL kan du välja när och hur mycket du ska spela.

ser tyvärr inte någon som helst fakta.
Men så klart sitta inne hela dagarna skadar men att ha ett aktivt liv och spela är inte farligt. Då hjälper spelande dig att bli bättre inom vissa områden.

En spelare som tränar regelbundet (irl) kommer även vara bättre på spel.
http://esport.aftonbladet.se/team/maddelisk/svar-till-andre-persson-som-skriver-om-nackdelar-med-e-sport

Det innehåller visst fakta. Det ni inte förstår att hälsoproblemen ni kan få är allvarliga, tyvärr så verkar ni älska spel allt för mycket för att förstå det.

När jag själv brukade sitta inne och spela cirka 6-8 timmar om dagen så berättade min kompis alltid för mig om att  hon får hjälpa folk väldigt mycket som har ryggskador och trötthet pga långa timmars datorspelande. Trodde inte på detta tills jag själv fick det, nu sitter jag inte mer än max 3-4 timmar per dag vid datorn.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/livsfarligt-att-sitta-for-mycket/
Koch snowflake.

= A (1 + 1/3 × 9/5)
        = A (1 + 3 /5)
        = 8A / 5.