'][' E H \/\/ARRiORS

Server hackad?

n9ne

• *
  • 9
  • hej, jag är snel, är du det?
    • Visa profil
Server hackad?
« skrivet: 18 december 2014, 12:46:14 »
Tjenare admins på Garry's Mod DarkRP. Jag var inne på servern idag på morgonen med jimmie. Då ser vi att en så kallad "invisible admin" kommer in och har en RPG i handen, hans namn var hans egna namn och sen hade han (rus) = Russia. Han spawnade fram dem bilar man kan ha i Sandbox mode. Alltså dem två bilarna man kan spawna när man kör själv, inte dem ni har lagt in på servern.

Jag har några printscreens på detta som jag tog imorse, han förstörde ingenting på servern alltså propkilla eller propblocka etc, utan han bara flög runt och var trevlig. Han sa att han hade hackat sig in i ert system, så han kunde göra sig själv till admin etc, spawna fram saker som admins kan, och flyga runt. Printsen kommer komma som kommentar på detta inlägget när jag kommer hem, just nu sitter jag i skolan och försöker få ut allting som hände. Vill ni ha mer information kanske lite detalierat så är det bara att adda mig på steam. Jag har redan vissa admins, typ som daavid, Roz, Rex på min steam ''vänlista'', bara att adda mig via där, för jag inte vill ha några andra som spelar på servern om det inte är vänner på min ''vänlista''.

Vad gjorde han på servern och vad sa han?

Det som hände vart att han joinade, och jag kom precis tillbaka efter jag var AFK. Så ser jag att en "invisible admin" också är online och flyger mot mig och Jimmie. Vi höll på att bygga olika saker, inte hus/bas då det var på morgonen och jag skulle till skolan. Jag börjar snacka med honom via "voice activation" alltså med micen, så ser jag att han börjar skriva så jag ställer mig bredvid honom och ska se vad han ska säga, konstigt nog så skrev han på engelska. Jag blev lite förvånad imed det är en svensk server, men jag tänkte väll just då att ni hade några engelska admins också men aldrig sett det. Efter ett tag så skriver han att han hade kommit in i ert system och gjort sig till admin. Vi höll på att snacka ett litet tag, och jag frågade honom "Why are you doing this, is it even fun to destroy a community like this" men han svarade att han inte skulle göra någonting med servern, bara ha lite ''kul''.

Vad gjorde han på servern då?

Han gjorde inte så mycket då jag var inne, kanske var inne i 30 minuter. Men den tiden jag var inne på snackade han för det mesta, skrev ALDRIG i /a - /occ. Utan man såg bara vad han skrev om man stog nära. Han spawnade fram 2 bilar, dem rostiga, och en sådan som man kan köra på vattnet och på vägar. Han F2 inte på dem, så jag gjorde det så jag kunde ta bort bilarna upp på taket så han inte kunde köra iväg med dem, men såklart så ska han spawna nya. När jag var inne så flög han bara runt och kastade granater och spawnade bilar. Vet inte om han gjorde någonting annat när jag lämnade men då får ni fråga Jimmie.

Vad sa vi till honom då?

Jag snackade bara med honom när jag var inne, och jimmie sa ingenting till honom tror jag. Det enda jag sa var typ "varför gör du detta?" - "vad tjänar du på det?" och sådana frågor, innan jag skulle lämna så sa jag typ "Jag har tagit lite prints och din STEAM ID" - Om nu inte min dator stängs av där hemma så har jag det kopierat. Glömde spara det, my bad.

Vad är det för printscreens?

Jag tog lite printscreens av honom med bilarna, och i chatten vad vi skrev med varandra, kanske 5 - 6 prints.

Slutsats?

Vet inte om detta är en ADMIN eller vad det är, men jag gjorde denna tråden för jag ville att ni skulle veta att det KANSKE är så att det är någon som är inne i ert system och gör sig själv admin etc. Jag gör denna tråden för att vara säker att ni vet detta om ni inte tittar i consolen etc. Det kan vara en riktig admin vad vet jag, dem enda adminsen jag känner till är:

daavid, Roz, Rex, Swizt3r, Chucky och Serveransvarige Lucky Luke.

Tack för ni läste hela detta, och som sagt som jag sa överst om ni glömde det, så kommer printscreensen lagras nedan i kommentarfältet när jag kommer hem från skolan, som Gyazo länkar.

mvh ecL
hej, jag är snel, är du det?

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
SV: Server hackad?
« Svar #1 skrivet: 18 december 2014, 17:42:29 »
Serveransvarig är underrättad och han hälsar att saken ska undersökas!

Låser tråden.
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

Ozzzkar

• *
  • 5 123
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
SV: Server hackad?
« Svar #2 skrivet: 18 december 2014, 17:47:25 »
Tjena!

Vi hade en liten incident som gjorde att denna snubben lyckades få admin på servern. Jag har täppt igen säkerhetshålet som han utnyttjade, så förhoppningsvis ska detta inte hända igen!
Tack för att ni spelare håller ögonen öppna och meddelar oss om något konstigt händer. Nästa gång, var inte rädda för att kontakta admins, serveransvariga eller oss i ledningen om något tyder på att något på den här nivån gått fel, typ att vi har haft ett intrång någonstans.
Med vänliga hälsningar...