'][' E H \/\/ARRiORS

Vac bans

StekN^

• 1 882
  • Han som alltid blev bannad
    • Visa profil
SV: Vac bans
« Svar #15 skrivet: 25 november 2014, 00:51:53 »
Just nu går det ju rykten om att Flusha fuskar också efter att man har kollat på bland annat detta klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=m2wSHV5L0DY&feature=youtu.be&t=21m56s

Tror ni han fuskar också eller tror ni han bara drar musen helt random och skjuter ett skott? Jag tycker iallafall det ser lite konstigt ut :)

Definitivt något konstigt där, notera hur rörelsen är väldigt skarp och skjuter ett skott rakt i pannbenet i X-rayen trots att han omöjligt kan ha varken sett eller hört seized. Det jag reagerade mest på var hur skarp rörelsen var, det kan hända att han råkade trycka till av nervositet, men den där rörelsen är omänsklig. Speciellt när crosshairet sätter sig exakt på huvudet genom väggarna.
Ayy!

AnT

• *
  • 2 547
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 25 november 2014, 01:04:51 »
Just nu går det ju rykten om att Flusha fuskar också efter att man har kollat på bland annat detta klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=m2wSHV5L0DY&feature=youtu.be&t=21m56s

Tror ni han fuskar också eller tror ni han bara drar musen helt random och skjuter ett skott? Jag tycker iallafall det ser lite konstigt ut :)

Tycker att det är dumt att spekulera, eller onödigt iaf. Man har ju dessutom sett sjukare saker som man inte trodde var möjligt hända. Det är ju delvis det som gör CS kul att kolla på. Jag tycker att det är bättre att ligga lågt med anklagelserna och vänta in Valves utredningar och se vad som händer :)

NAOZ

• 829
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 25 november 2014, 15:42:47 »
Jag tycker att det är bättre att ligga lågt med anklagelserna och vänta in Valves utredningar och se vad som händer :)
Håller med, men ändån, det är ganska säkert att det är fler som fuskar/fuskat. Och då är det väldigt fel att de får vara med på DH.
Sveriges kortaste skämt: AIK

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 25 november 2014, 16:29:30 »
// Patrik!

Asada

• 642
  • ----
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 30 november 2014, 22:34:39 »
Definitivt något konstigt där, notera hur rörelsen är väldigt skarp och skjuter ett skott rakt i pannbenet i X-rayen trots att han omöjligt kan ha varken sett eller hört seized. Det jag reagerade mest på var hur skarp rörelsen var, det kan hända att han råkade trycka till av nervositet, men den där rörelsen är omänsklig. Speciellt när crosshairet sätter sig exakt på huvudet genom väggarna.

Silver ^

Nej men helt ärligt. Ingen i Fnatic använder fusk. Inse, de är proffs! :)
Yes yes

NAOZ

• 829
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 30 november 2014, 22:36:26 »
ngen i Fnatic använder fusk.
Och det kan du vara 100% säker på hur då? Du har inte sett de tiotalsklippen från fnatic?
Sveriges kortaste skämt: AIK

AnT

• *
  • 2 547
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 01 december 2014, 00:00:08 »
Efter att ha sätt alla dessa gifs samt många videos tror jag Flusha inte är Legit.

Kqly och Superfighter var ju också proffs, men dem fuskade...

De är "legit" tills motsatsen är bevisad dvs tills VAC säger annat. Att spekulera och anklaga folk för fusk gynnar inte scenen utan skadar den. Det är precis lika troligt att han bara är en bra spelare. Bilderna täcker bara några få sekunder ur ett få antal matcher. Det kan lika gärna vara att det bara är en slump som han kollar på de. Mer övertygande bevis hade ju varit om det hänt varje runda i flera matcher.

ViruZ

• **
  • 474
  • Normal kille som älskar spel,datorer och anime.
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 01 december 2014, 00:21:11 »
Det jag väntar på är att se när Flusha får VAC ban. Men har kollat på många videos med SF,KQLY och EmiLioo som alla har fått VAC bans. Samt tycker dom förtjänar dom.

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 01 december 2014, 00:24:46 »
Flusha gjorde en liknande sak på DH och jag tror knappast det är fusk.
DH gjorde massor av saker för att förhindra fusk vilket jag tror dom lyckades med.
Varför skulle ens någon riskera att fuska på DH nu när det är så stort fokus på att hitta folk som fuskar?

Citat från: Flusha
The only thing i can say about the clips on me is that i have a very different playstyle and i lift my mouse ALOT more than the average pro player.

Här kan ni läsa flushas egna ord:
https://www.facebook.com/flushaCSGO/posts/1017158358301049
// Patrik!

AnT

• *
  • 2 547
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: 01 december 2014, 03:27:53 »
Det jag väntar på är att se när Flusha får VAC ban. Men har kollat på många videos med SF,KQLY och EmiLioo som alla har fått VAC bans. Samt tycker dom förtjänar dom.

Klart de som fuskar förtjänar ban, men förtjänar inte de som inte fuskar respekt då?

Flusha gjorde en liknande sak på DH och jag tror knappast det är fusk.
DH gjorde massor av saker för att förhindra fusk vilket jag tror dom lyckades med.
Varför skulle ens någon riskera att fuska på DH nu när det är så stort fokus på att hitta folk som fuskar?

Ja säkerheten var på topp, ingen internetanslutning, all programvara behövde bli godkänd av admin. Vad mer kan man göra?

StekN^

• 1 882
  • Han som alltid blev bannad
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: 01 december 2014, 03:31:02 »
De är "legit" tills motsatsen är bevisad dvs tills VAC säger annat. Att spekulera och anklaga folk för fusk gynnar inte scenen utan skadar den. Det är precis lika troligt att han bara är en bra spelare. Bilderna täcker bara några få sekunder ur ett få antal matcher. Det kan lika gärna vara att det bara är en slump som han kollar på de. Mer övertygande bevis hade ju varit om det hänt varje runda i flera matcher.

Var inte naiv, de gif:sen Brödröst länkade är väldigt, väldigt misstänksamma. Visst kan det hända att man sätter siktet på någon genom en vägg omedvetet, men exakt på pixeln? Jag är ingen hater av Fnatic, de är mitt andra lag efter NiP eftersom de är svenska. Men dessa "bevis" är hyfsat övertygande, chansen är minimal att man ska sätta siktet på någons huvud genom väggen bara sådär så många gånger. Jag tror personligen att han har ett cheat som sätter siktet på någon med en toggle (keybind) och när han märker att siktet lite svagt fastnar (när det sätter sig på huvudet på någon) inom ett visst avstånd så vet han att någon är där. Avståndet är så inte siktet hamnar på folk på andra sidan mappen.

Detta kanske ni tycker är långsökt, men jag tycker och tror att detta är väldigt logiskt till hans "ryckande". I vilket fall kan jag bara inte tycka att det är legit att någon gör sådär.

Ta t.ex KQLY. Ingen adminstratör m.m som stod bakom honom och kollade live när han körde kunde säga om han fuskade eller ej. De frågade honom dock ibland när de hade misstankar. Men vadad är då skillnaden på alla andra, inkluderat Flusha? Om de inte kan se om KQLY fuskade eller ej så är det ju samma för alla andra pro spelare?

Nu när DH turneringen kom var ju många med fusk rädda efter mass-bannandet av bl.a KQLY. Flusha var helt plötsig väldigt dålig på DH? Han brukar vara ok under rundornas gång och bra på att clutcha, men nu på DH så bara stängde han av känns det som.

Ni säger att säkerheten var på topp på DH, och det var den utan tvekan. Och jag tror inte Flusha använde något fusk under DH, men som sagt, han var helt plötsligt väldigt dålig under DH. Kanske för att han inte använde fusket om han nu har ett, vem vet?

Som sagt är jag ingen hater eller så, men rätt ska vara rätt och jag tror att Flusha fuskar.
« Senast ändrad: 01 december 2014, 03:33:54 av StekN^ »
Ayy!

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: 01 december 2014, 14:32:24 »
Såg någon tråd på reddit för någon dag sedan (har letat efter den men hittar den inte) där någon hade sätt att han rörde sin mus på ett speciellt sätt när han vred sig 90/180 grader.
När han gjorde detta så såg det ut som på samma sätt som det ser ut som att han har aimlock fast i dessa fall så var ingen spelare bakom väggen.

I tråden har jag för mig att det stod att han gjorde denna typ av vändning typ 20 gånger och om han gör det i varje match han spelar så blir chansen ganska så stor att någon eller några gånger så råkar det stå en spelare bakom väggen exakt där han rör siktet.

Kanske lite dålig förklaring men ska försöka hitta tråden på reddit :)

Flusha var helt plötsig väldigt dålig på DH? Han brukar vara ok under rundornas gång och bra på att clutcha, men nu på DH så bara stängde han av känns det som.

En anledning kanske var för att han kände så stor press på sig själv att han var tvungen att prestera bra för att inte  få alla att tro att han har fuskat? Han kanske häller inte var så motiverad till att spela pga allt hat? Jag tror iallafall att det kan vara en faktor om han nu inte spelade som vanligt. (Har inte så stor koll på hur Flusha brukar spela :))

EDIT: Här är reddit tråden jag pratade om:

http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/2nvk94/unpopular_opinion_about_flusha/
« Senast ändrad: 01 december 2014, 16:23:01 av Patrik! »
// Patrik!