'][' E H \/\/ARRiORS

Fifflaren lägger ner karriären. Maikelele ersätter i Ninjas in Pyjamas

BrödrosT^

• *
  • 3 174
  • Follow Your Dream
    • Visa profil
http://esport.aftonbladet.se/csgo/beslutet-han-ersatter-fifflaren-ninjas-pyjamas/

Som många kanske fått reda på så har tyvärr Fifflaren valt att lägga sin Karriär på hyllan, och vem ska då ta över den 5:te platsen i NiP's csgo-lag?

Maikelele har fått ett provkontrakt med laget och ska spela med dem på bland annat Dreamhack Winter.

Maikelele eller Eksem som han hette innan spelade i bland annat Team Property, LGB och SK men har senare tiden varit utan ett lag då han fick sparken från Unwanted pga sin attyd, läs mer här:
http://esport.aftonbladet.se/csgo/sparkas-fran-svensklaget-min-attityd-inte-den-basta/

Vad tror ni? Kommer han passa in med dem andra eller kommer dem leta efter en ny ersättare senare?

Diskutera gärna!  :)

NAOZ

• 829
    • Visa profil
SV: Fifflaren lägger ner karriären. Maikelele ersätter i Ninjas in Pyjamas
« Svar #1 skrivet: 04 november 2014, 20:08:56 »
Bra spelare. Nu måste det bara fungera på det sociala planet, vilket jag hoppas att det kommer göra, annars så får väl NiP maila till mig :).
Sveriges kortaste skämt: AIK

LunarStorm

• **
  • 458
  • Det är svårt att spela badminton när det blåser.
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 04 november 2014, 20:44:58 »
Jag tror Maikelele kommer passa in perfekt i NiP. Hans attitydproblem tror jag berodde till stor del av att han kände att resten av laget inte kunde nå upp till hans egna nivå. Man ser i många lag att riktigt bra spelare blir väldigt toxic då de är på en annan nivå än resten av laget. I NiP däremot tror jag inte han kommer spela med en negativ attityd då han omges av riktigt bra spelare.

Något jag ser fram emot är att se hur NiP kommer att spela med AWP, med tanke på att det inte var så speciellt ofta fifflaren faktiskt plockade upp en.

Jag är oerhört intresserad av att se hur det går för nya NiP. Speciellt eftersom att de på senaste tiden inte spelat så bra som man sett att de faktiskt kan. Dreamhack Winter är något att se fram emot!

Däremot tycker jag det är synd att fifflaren slutar. Han är en riktigt bra spelare som är kapabel till fantastiska saker.

NAOZ

• 829
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 04 november 2014, 21:34:55 »
Däremot tycker jag det är synd att fifflaren slutar. Han är en riktigt bra spelare som är kapabel till fantastiska saker.
Håller med. Men jag tycker inte han var i samma klass som resten i NiP och Fnatic, utan mer i gamla LGB klassen.

hadEsFTW

• *
  • 1 376
  • Vi segra skall men inte falla.
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 04 november 2014, 21:37:15 »
Absolut en bra korttidslösning, har väldigt svårt att se att det kommer hålla i längden.

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 04 november 2014, 23:00:31 »
:'(

Jag hoppas maikelele klarar av att stanna i NIP ett bra tag och att laget kommer bra överens :)

Jag tror Maikelele kommer passa in perfekt i NiP. Hans attitydproblem tror jag berodde till stor del av att han kände att resten av laget inte kunde nå upp till hans egna nivå. Man ser i många lag att riktigt bra spelare blir väldigt toxic då de är på en annan nivå än resten av laget. I NiP däremot tror jag inte han kommer spela med en negativ attityd då han omges av riktigt bra spelare.

Håller med :) Tror också han har mer respekt för alla i NIP så han vågar nog inte vara lika kaxig eller vad man ska säga :)
« Senast ändrad: 04 november 2014, 23:02:04 av Patrik! »
// Patrik!

AnT

• *
  • 2 547
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 05 november 2014, 01:48:11 »
Sjukt synd att se femman brytas, kommer ta ett tag innan man blir van. Värt att nämna också är ju att Maikelele verkar vara en ganska dramatisk person, åkte ju senast ur sitt lag pga hans attityd. Inte något NiP vill handskas med med tanke på deras stora framgång med att etablera laget som företag och organisation samt som vilket annat sportslag som helst.

ViruZ

• **
  • 474
  • Normal kille som älskar spel,datorer och anime.
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 05 november 2014, 09:04:36 »
Tycker synd att Fifflaren lämnar för inte bara att han var min favorit spelare samt att han var en bra teamplayer men allt har ett slut men hoppas man ändå kan se han spela igen och att han inte har lagt av cs:go totalt.

NAOZ

• 829
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 05 november 2014, 14:48:01 »
Tycker synd att Fifflaren lämnar för inte bara att han var min favorit spelare samt att han var en bra teamplayer men allt har ett slut men hoppas man ändå kan se han spela igen och att han inte har lagt av cs:go totalt.
Får man fråga varför han var din favoritspelare?

Laxnacke

• 859
  • Psykos
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 05 november 2014, 16:40:18 »
En kul sak att notera är att Fifflarens störtsa kritiker Lurpis var själv under sin karriär i 1.6 mer eller mindre värdelös och hade större problem med sitt spel än vad han påstod att Fifflaren hade.

Det var väntat men samtidigt inte, hoppas han kommer bli ihågkommen för det har var, en otroligt bra sportsman  :)
Fuck csg

ViruZ

• **
  • 474
  • Normal kille som älskar spel,datorer och anime.
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 05 november 2014, 16:54:41 »
Får man fråga varför han var din favoritspelare?

Jag har alltid gillat hans spelstill och hur han är med dom andra i NiP.