'][' E H \/\/ARRiORS

Diskussioner kring rebelliska saker

Skroosh

• *
  • 5 107
  • Gotta go fast
    • Visa profil
Diskussioner kring rebelliska saker
« skrivet: 09 oktober 2014, 23:57:48 »
Diskussioner och uppmaningar kring alkohol, tobak, narkotika, andra rusresulterande handlingar och dylikt (se regeln om sunt förnuft), samt bottar, fusk och dylikt är inte tillåtna. Det är inte heller tillåtet att länka till material som rör dessa ting.

Detta är en nuvarande regel för forumet. Jag vill lätta lite på regeln, och åtminstone tillåta diskussioner kring alkohol, tobak, narkotika och andra rusresulterande handlingar och dylikt. (Btw, "rusresulterande handligar", vart går gränsen? Vid koffein och energidryck eller ex lustgas?)

Är fortfarande för att det ska vara mot reglerna att uppmana folk till att prova något.

Tycker forumet är på tok för mesig kring vad man får och inte får skriva. Vill ändra på det lite. De flesta här är ändå inte småbarn som inte vet vad öl är. Är knappast en sån liten målgrupp vi siktar efter
Slow is not a real word
Gotta go fast
I rate it 60/60 FPS

palsternacka

• *
  • 5 075
  • Überleader
    • Visa profil
SV: Diskussioner kring rebelliska saker
« Svar #1 skrivet: 10 oktober 2014, 13:37:09 »
Jag kan hålla med om att det kan tyckas mesigt att man inte får diskutera det du tar upp, men samtidigt ser jag en viss problematik med att tillåta diskussioner kring/om alkohol och dylikt.

Även om man inte direkt uppmanar folk till att gå och dricka så kan diskussioner ha en underliggande ton som kan anspela på liknande. Att man ev. delar med sig av sina erfarenheter kan ge upphov till en slags "prestigetävling" där deltagande parter triggar varandra att hela tiden vara värre än den andre. Jag förstår att det i såna fall skulle vara en forummoderators jobb att gå in och kanske bryta diskussionerna (men för att dra en parallell till politiska diskussioner - "om diskussionerna inte får förekomma så finns det ingen risk att något går fel")

Det är dubbelmoral av mig att säga att jag vill ha tillbaka politik på grund av att det kan skötas med moderation, men att jag inte skulle tycka att diskussioner om rusresulterande handlingar är okej, därför säger jag såhär: med viss moderation borde det mesta vara tillåtet och det man inte tycker är passande anmäler man till forummoderatorer som brytande mot "det sunda förnuftet".
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

Skroosh

• *
  • 5 107
  • Gotta go fast
    • Visa profil
SV: Diskussioner kring rebelliska saker
« Svar #2 skrivet: 10 oktober 2014, 13:43:46 »
Jag kan hålla med om att det kan tyckas mesigt att man inte får diskutera det du tar upp, men samtidigt ser jag en viss problematik med att tillåta diskussioner kring/om alkohol och dylikt.

Även om man inte direkt uppmanar folk till att gå och dricka så kan diskussioner ha en underliggande ton som kan anspela på liknande. Att man ev. delar med sig av sina erfarenheter kan ge upphov till en slags "prestigetävling" där deltagande parter triggar varandra att hela tiden vara värre än den andre. Jag förstår att det i såna fall skulle vara en forummoderators jobb att gå in och kanske bryta diskussionerna (men för att dra en parallell till politiska diskussioner - "om diskussionerna inte får förekomma så finns det ingen risk att något går fel")

Det är dubbelmoral av mig att säga att jag vill ha tillbaka politik på grund av att det kan skötas med moderation, men att jag inte skulle tycka att diskussioner om rusresulterande handlingar är okej, därför säger jag såhär: med viss moderation borde det mesta vara tillåtet och det man inte tycker är passande anmäler man till forummoderatorer som brytande mot "det sunda förnuftet".

Ville lätta på regeln just för att kunna diskutera om narkotikalagarna, sen kom jag på att det är politik och får ändå inte diskuteras.
Så vinner tydligen ändå ing1 på det
forum y u so r00d
Slow is not a real word
Gotta go fast
I rate it 60/60 FPS