'][' E H \/\/ARRiORS

Snubbe som tycker till.. Mycket!

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
Snubbe som tycker till.. Mycket!
« skrivet: 17 september 2014, 18:45:39 »
Tycker det kan vara värt att kolla in denna killen för alla er som tycker det är intressant att införskaffa sig mer information om dagens samhälle! :)

https://www.youtube.com/user/EnArgBlatteTalar/videos
https://www.facebook.com/EnArgBlatteTalar?fref=ts
http://argblattetalar.blogspot.se/
https://twitter.com/ArgBlatteTalar

Jag tycker snubben har väldigt bra åsikter om dagens samhälle, och delar många av hans uppfattningar. Kanske inte alla, men många.

Kom ihåg att inte blanda in politik eller religion i kommentarerna(svårt), eftersom det nu är förbjudet. Ni kan väl diskutera något som ligger nära eller skriva till mig via PM eller något annat om ni behöver gå in på politik eller religion och vill snacka om det! :)

Laxnacke

• 859
  • Psykos
    • Visa profil
SV: Snubbe som tycker till.. Mycket!
« Svar #1 skrivet: 17 september 2014, 18:47:02 »
Om du ens länkat det där kan du lika gärna ta tiden och se denna :)
Fuck csg

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 17 september 2014, 18:50:32 »
Tycker det kan vara värt att kolla in denna killen för alla er som tycker det är intressant att införskaffa sig mer information om dagens samhälle! :)

Är han objektiv i sina videor? Om inte så bör man kanske leta efter något annat "om man tycker det är intressant att införskaffa sig mer information om dagens samhälle". :)
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
« Svar #3 skrivet: 17 september 2014, 18:52:33 »
Är han objektiv i sina videor? Om inte så bör man kanske leta efter något annat "om man tycker det är intressant att införskaffa sig mer information om dagens samhälle". :)
Enligt mig är han objektiv, men det är upp till dig Jill! :)
Om du ens länkat det där kan du lika gärna ta tiden och se denna :)
Kan kolla :)

EDIT: Jag kollade på det och jag tycker att han har mycket åsikter, han drar konstiga paralleller och berätta inte heller var den fakta han berättar om kommer från i det videoklippet. Båda dem är "blattar", båda har utländska föräldrar. Dock kan inte han prata för alla heller, alla människor är inte goda, tyvärr. Det beror ju just på deras uppväxt, hur de blev behandlade hemma som barn och i vilken miljö de växte upp i. I get that, men det stoppar ju inte folk från att göra brottsliga saker, eller hur? Det skulle lika gärna vara jag som gjorde det, jag som har en bra uppväxt i min familj. Det kan vara vem som helst, däremot så löper det större risk för personer som har det sämre att begå vissa sorters brott, det är så tyvärr. Jag säger inte att alla gör det, det tror jag inte heller att de gör. Däremot har de mer att tjäna på att göra det, än vi som har det bättre ställt. :)
« Senast ändrad: 17 september 2014, 19:13:23 av DavidFTW898 »

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 17 september 2014, 19:04:33 »
Har kollat på hans klipp om F!. Han är bäst :)
// Patrik!

hadEsFTW

• *
  • 1 376
  • Vi segra skall men inte falla.
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 17 september 2014, 19:26:09 »
Hade nog letat på lite andra ställen om jag vill ha bra åsikter om dagens samhälle, inte på en kanal som heter "En Arg Blatte Talar". Han har säkert åsikter många kan relatera till, men känns som att det finns betydligt bättre källor än han.

Utan att ha kollat på hans videos skulle jag gissa på att han förmedlar sina åsikter, läser hellre en text själv och bildar mig en egen åsikt istället för att låta någon annan göra det åt mig! :)

Laxnacke

• 859
  • Psykos
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 17 september 2014, 19:28:51 »
"EDIT: Jag kollade på det och jag tycker att han har mycket åsikter, han drar konstiga paralleller och berätta inte heller var den fakta han berättar om kommer från i det videoklippet. Båda dem är "blattar", båda har utländska föräldrar. Dock kan inte han prata för alla heller, alla människor är inte goda, tyvärr. Det beror ju just på deras uppväxt, hur de blev behandlade hemma som barn och i vilken miljö de växte upp i. I get that, men det stoppar ju inte folk från att göra brottsliga saker, eller hur? Det skulle lika gärna vara jag som gjorde det, jag som har en bra uppväxt i min familj. Det kan vara vem som helst, däremot så löper det större risk för personer som har det sämre att begå vissa sorters brott, det är så tyvärr. Jag säger inte att alla gör det, det tror jag inte heller att de gör. Däremot har de mer att tjäna på att göra det, än vi som har det bättre ställt. :)"

Att folk har det sämre har i många fall att göra med segregering, vilket man ökar på genom att utöva rasism och ha sådana åsikter.

Tycker att du borde läsa på lite mer om segregering, integration och invandring och skillnaderna mellan dem innan du spyr ut massa text och åsikter  :)
Fuck csg

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
« Svar #7 skrivet: 17 september 2014, 20:33:30 »
"EDIT: Jag kollade på det och jag tycker att han har mycket åsikter, han drar konstiga paralleller och berätta inte heller var den fakta han berättar om kommer från i det videoklippet. Båda dem är "blattar", båda har utländska föräldrar. Dock kan inte han prata för alla heller, alla människor är inte goda, tyvärr. Det beror ju just på deras uppväxt, hur de blev behandlade hemma som barn och i vilken miljö de växte upp i. I get that, men det stoppar ju inte folk från att göra brottsliga saker, eller hur? Det skulle lika gärna vara jag som gjorde det, jag som har en bra uppväxt i min familj. Det kan vara vem som helst, däremot så löper det större risk för personer som har det sämre att begå vissa sorters brott, det är så tyvärr. Jag säger inte att alla gör det, det tror jag inte heller att de gör. Däremot har de mer att tjäna på att göra det, än vi som har det bättre ställt. :)"

Att folk har det sämre har i många fall att göra med segregering, vilket man ökar på genom att utöva rasism och ha sådana åsikter.

Tycker att du borde läsa på lite mer om segregering, integration och invandring och skillnaderna mellan dem innan du spyr ut massa text och åsikter  :)
Har läst en del om just invandring, mindre om segregering och integration. Går trotts allt bara första året i gymnasiet. Vi har knappt pratat något om det, och det mesta jag har i huvudet om allt detta är egna uppfattningar och min sanning som jag fått via diverse källor. :)
Jag säger inte att den är rätt eller fel, det är just därför vi diskuterar om jag minns rätt! :)

Laxnacke

• 859
  • Psykos
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 17 september 2014, 20:36:16 »
Har läst en del om just invandring, mindre om segregering och integration. Går trotts allt bara första året i gymnasiet. Vi har knappt pratat något om det, och det mesta jag har i huvudet om allt detta är egna uppfattningar och min sanning som jag fått via diverse källor. :)
Jag säger inte att den är rätt eller fel, det är just därför vi diskuterar om jag minns rätt! :)

För att kunna föra en diskussion om ett specifikt ämne är det bra att veta om hur ämnet man diskuterar fungerar, läs därför på om segregering och integration för då får du förståelse för invandring på ett helt annat sätt och hur samhället fungerar  :)
Fuck csg

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 17 september 2014, 20:42:25 »
det mesta jag har i huvudet om allt detta är egna uppfattningar och min sanning som jag fått via diverse källor. :)

Om alla gick på sina "egna sanningar" om samhället så skulle det ju vara tokigt. Jag menar, på min gata bor det ett par från Ukraina och de talar svenska, har jobb och deltar i grannfester. Det är en lyckad integration. Av detta kan jag då, enligt min sanning, påstå att integration i Sverige är jättebra (trots att 13% av de som röstade i svenska riksdagsvalet 2014 verkar vara av en annan åsikt).

Nä, man kommer visserligen in i ett ämne med subjektivitet men jag tycker att man bör skapa sig en objektiv (onyanserad) kunskap om saker och ting. Det är utgångspunkten, sen kan man ju få tycka och tänka vad man vill.
Med vänlig hälsning
Jill

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
« Svar #10 skrivet: 17 september 2014, 20:51:59 »
För att kunna föra en diskussion om ett specifikt ämne är det bra att veta om hur ämnet man diskuterar fungerar, läs därför på om segregering och integration för då får du förståelse för invandring på ett helt annat sätt och hur samhället fungerar  :)
Det är därför jag gillar att diskutera, för jag lär mig så mycket mer då, än om jag skulle sitta och läsa på själv. Det är därför jag väljer att göra det :)
Om alla gick på sina "egna sanningar" om samhället så skulle det ju vara tokigt. Jag menar, på min gata bor det ett par från Ukraina och de talar svenska, har jobb och deltar i grannfester. Det är en lyckad integration. Av detta kan jag då, enligt min sanning, påstå att integration i Sverige är jättebra (trots att 13% av de som röstade i svenska riksdagsvalet 2014 verkar vara av en annan åsikt).

Nä, man kommer visserligen in i ett ämne med subjektivitet men jag tycker att man bör skapa sig en objektiv (onyanserad) kunskap om saker och ting. Det är utgångspunkten, sen kan man ju få tycka och tänka vad man vill.
Absolut, du har rätt. Man kan inte bara lita på sina egna sanningar, man måste se saker och ting från andra faktorer med. Kan man inte det, eller om det finns andra problem så är det svårare att göra det.
jAg sitter nu och diskuterar för att jag har ett intresse i det, jag tycker det är kul och lärorikt.

Jag kom in i detta ämne objektivt från början, och utifrån den fakta jag fått och den sanningen jag har fått och läst. Även den som jag valt att ta till mig och/eller ta bort har blivit min sanning. Jag kanske är helt ute och cyklar, men det kan vara svårt att veta idag. Om tio år kan det nog vara lättare att bestämma vare sig min sanning var rätt eller fel.

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 17 september 2014, 21:12:53 »
Jag kom in i detta ämne objektivt från början, och utifrån den fakta jag fått och den sanningen jag har fått och läst. Även den som jag valt att ta till mig och/eller ta bort har blivit min sanning. Jag kanske är helt ute och cyklar, men det kan vara svårt att veta idag. Om tio år kan det nog vara lättare att bestämma vare sig min sanning var rätt eller fel.

Nej, du kom hit subjektiv, det vill säga att du redan hade dina åsikter (präglade av vad du redan läst och hört) när diskussionen började.

För dom som inte är så haj på vad som är skillnaden mellan att vara objektiv och subjektiv.

Objektiv - När en person har att bedöma en situation och kopplar bort alla känslor som en filmkamera eller robot, skulle göra agerar personen objektivt. Oavsett vilken människa som bedömer situationen kommer de alla att beskriva situationen likadant. Vad och hur en person som var i situationen kände är oväsentligt.

Subjektiv  - Subjektiva upplevelser får sin prägel av hur just den personen som gör något uppfattar någonting. Vad är gott respektive äckligt är upp till var och en att bedöma, vilken är ens favoritfärg och vilka kläder som är snygga utgör andra exempel på subjektiva uppfattningar. Allt detta präglas av en persons egna tankar, erfarenhet, känslor etc.
Med vänlig hälsning
Jill

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
« Svar #12 skrivet: 17 september 2014, 21:39:12 »
Nej, du kom hit subjektiv, det vill säga att du redan hade dina åsikter (präglade av vad du redan läst och hört) när diskussionen började.

För dom som inte är så haj på vad som är skillnaden mellan att vara objektiv och subjektiv.

Objektiv - När en person har att bedöma en situation och kopplar bort alla känslor som en filmkamera eller robot, skulle göra agerar personen objektivt. Oavsett vilken människa som bedömer situationen kommer de alla att beskriva situationen likadant. Vad och hur en person som var i situationen kände är oväsentligt.

Subjektiv  - Subjektiva upplevelser får sin prägel av hur just den personen som gör något uppfattar någonting. Vad är gott respektive äckligt är upp till var och en att bedöma, vilken är ens favoritfärg och vilka kläder som är snygga utgör andra exempel på subjektiva uppfattningar. Allt detta präglas av en persons egna tankar, erfarenhet, känslor etc.
Hit kom jag subjektiv ja, däremot när hag började ta till mig fakta, då tog jag till mig det på ett objektivt sätt! :)