'][' E H \/\/ARRiORS

Sverigedemokraternas nya "reklam film"

Laxnacke

• 859
  • Psykos
    • Visa profil
SV: Sverigedemokraternas nya "reklam film"
« Svar #30 skrivet: 07 september 2014, 20:51:09 »
Som om inte andra politiker har gjort dumma saker på fyllan, det märktes ju ganska direkt att JÅ var ångerfull.

Nyktra tankar yttrar man på fyllan
Fuck csg

Ozzzkar

• *
  • 5 123
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
« Svar #31 skrivet: 08 september 2014, 11:31:19 »
Jag bor och arbetar tillfälligt i Kina och jag anpassar mig inte till den kinesiska kulturen >:D
Eller? ::)

Problemet med kommunism är att det bara skulle funka om världen bestod av 1 människa, Människor kommer alltid tycka och tänka olika. Sedan förstår jag inte att man kan tacka en ideologi som tagit 149 miljoner människors liv, dvs folkmord

http://www.scottmanning.com/content/communist-body-count/
Det finns lite olika uppfattningar om hur man inför kommunism på bästa sätt. Det finns tyvärr få exempel på lyckade kommuniststater. Kina är inte ett bra exempel, här är klasskillnaderna fortfarande stora, till skillnad från Sverige, trots att Sverige inte har ett kommunistiskt parti med särskilt mycket inflytande.

SD är inget rasistisk eller nynazistiskt parti. Visst de är folk i partiet som har åsikter åt de hållet men deras parti är fortfarande inte rasistiskt. Bara för "rasister" röstar på dem gör de ej dom till rasister.
Fast Jimmie Åkesson har flera gånger klargjort att hans åsikt är att muslimerna är det stora problemet i Sverige, så det blir lite svårt att veta vad det är man röstar på om man lägger sin röst på SD :(

Blir ganska irriterad när folk bara stämplar ett parti när de inte ens vet vad politik är. Och detta gäller inte bara SD.
Tycker folk ska lära sig att ta alla partier seriöst och läsa deras manifest innan man skriker RASIST eller KOMMUNIST etc.
Sure, Sverigedemokraterna vill minska på invandringen och hjälpa utsatta människor i deras hemland. Det låter helt rimligt, men det fungerar inte för alla flyktingar som löper stor risk att dö i sitt hemland innan hjälpen kommer fram. Politiska flyktingar, HBTQ-flyktingar, flyktingar från väldigt krigsdrabbade områden etc. etc.
Med vänliga hälsningar...

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #32 skrivet: 08 september 2014, 11:53:53 »
Sure, Sverigedemokraterna vill minska på invandringen och hjälpa utsatta människor i deras hemland. Det låter helt rimligt, men det fungerar inte för alla flyktingar som löper stor risk att dö i sitt hemland innan hjälpen kommer fram. Politiska flyktingar, HBTQ-flyktingar, flyktingar från väldigt krigsdrabbade områden etc. etc.
Stämmer med och som tror någon skrev här, att bo i ett flyktingläger det är inte mänskligt vad jag hört(från en vän som flydde från krig till ett flyktingläger och sen lyckas ha turen komma till sverige (som idag har startat ett litet företag med 2-3 anställda). 

Sen tror mycket också väga in vad för ideologi ett prati har. Väldigt osäker på SDs ideologi.

Sen tolkar jag SD som är ett parti som vill ha det som det var på 1900talet, när sverige var som bäst... Alltså bakåtdrivande, vilket inte jag heller tror är en lösning.
| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader

Ozzzkar

• *
  • 5 123
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
« Svar #33 skrivet: 08 september 2014, 11:56:53 »
Sen tolkar jag SD som är ett parti som vill ha det som det var på 1900talet, när sverige var som bäst... Alltså bakåtdrivande, vilket inte jag heller tror är en lösning.
Låter någon annan som kan SDs partiprogram bättre än jag svara på vad det är de vill. I vilket fall tycker jag det känns tråkigt att säga att Sverige inte är bra just nu. Oavsett om det är SD som säger det eller någon av de andra partierna. För så himla mycket problem finns det inte som landets riksdag kan göra något åt.

Exempelvis har det varit heta debatter om "jobben" de senaste åren. Och både S och M tror ju att de har den bästa jobbpolitiken. Jag tror inte att det i dagsläget spelar någon större roll hur mandatfördelningen ser ut i riksdagen för att öka antalet jobb.
« Senast ändrad: 08 september 2014, 11:59:20 av Ozzzkar »
Med vänliga hälsningar...

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #34 skrivet: 08 september 2014, 12:07:08 »
Låter någon annan som kan SDs partiprogram bättre än jag svara på vad det är de vill. I vilket fall tycker jag det känns tråkigt att säga att Sverige inte är bra just nu. Oavsett om det är SD som säger det eller någon av de andra partierna. För så himla mycket problem finns det inte som landets riksdag kan göra något åt.

Exempelvis har det varit heta debatter om "jobben" de senaste åren. Och både S och M tror ju att de har den bästa jobbpolitiken. Jag tror inte att det i dagsläget spelar någon större roll hur mandatfördelningen ser ut i riksdagen för att öka antalet jobb.
Jag är inte jätte insatt i partiets partiprogram.
Men tipsa alla om lyssna på en väldigt bra interjuv med Jimme, http://xn--synfltframt-o8at.se/2014/05/20-jimmie-akesson/ (synfällt framåt avsnitt 20) För få fakta och en syn på honom ang hans tankar och idéer .

http://pejl.svt.se/val2014/svaren-i-valkompassen#satsa-pa-ett-sverige-med-sma-inkomstskillnader
här kan ni verkligen se vad SDs kandidater vill  :'(
« Senast ändrad: 08 september 2014, 12:19:02 av EoS »
| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader

« Svar #35 skrivet: 08 september 2014, 12:31:28 »
Mitt inlägg va inte menat som reklam/propaganda för SD om ni tror det. Gjorde de med förhoppningar för att iallafall några ska öppna ögonen och kolla på partier neutralt istället för att "Popularitetsrösta" som majoriteten utav ungdomar gör.

Jag själv var emot många partier men efter jag har läst de flesta partiers manifest så blev jag ganska förvånad om vilket parti jag gilla.

Min kompis hade alla manifest med borttagna Partinamn vilket jag tyckte va bra :) Rekommenderar detta till er som är lite osäkra :)

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: 08 september 2014, 12:44:27 »
Fast Jimmie Åkesson har flera gånger klargjort att hans åsikt är att muslimerna är det stora problemet i Sverige, så det blir lite svårt att veta vad det är man röstar på om man lägger sin röst på SD :(

Fast Oskar, nu missar du ju att Jimmie Åkesson inte är ett enskilt parti, han är en individ med egna tankar och åsikter! Bara för att han anser att muslimer är ett stort problem i Sverige betyder inte det att hela SD tycker så. Du kan inte döma ett helt parti baserat på vad enskilda medlemmar säger eller gör.  ::)

SD är inget rasistisk eller nynazistiskt parti. Visst de är folk i partiet som har åsikter åt de hållet men deras parti är fortfarande inte rasistiskt. Bara för "rasister" röstar på dem gör de ej dom till rasister.

::) ::) ::)

Man kan ju faktiskt representera ett parti utan att dela deras tankar och åsikter till fullo.  ::)
« Senast ändrad: 08 september 2014, 12:48:06 av palsternacka »
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

Laxnacke

• 859
  • Psykos
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: 08 september 2014, 15:31:08 »
Mitt inlägg va inte menat som reklam/propaganda för SD om ni tror det. Gjorde de med förhoppningar för att iallafall några ska öppna ögonen och kolla på partier neutralt istället för att "Popularitetsrösta" som majoriteten utav ungdomar gör.

Jag själv var emot många partier men efter jag har läst de flesta partiers manifest så blev jag ganska förvånad om vilket parti jag gilla.

Min kompis hade alla manifest med borttagna Partinamn vilket jag tyckte va bra :) Rekommenderar detta till er som är lite osäkra :)

Jag är helt säker på vad som är rätt att rösta på enligt mina egna åsikter och med den moralen jag har, öppna ögonen du med så inser du varför SD är så pass hatat som det är.
Fuck csg

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
« Svar #38 skrivet: 08 september 2014, 18:18:06 »
Jag är helt säker på vad som är rätt att rösta på enligt mina egna åsikter och med den moralen jag har, öppna ögonen du med så inser du varför SD är så pass hatat som det är.
Du anar inte hur mycket folk det även är som älskar SD, de senaste dagarna så har jag varit inne på appen Secret lite då och då. Där har det kommit upp massor av poster som det står något i stil med "#SD2014". Det är nog bara för att de som tycker att SD är ett bra parti är rädda för alla som inte gör det. Bara för att man gillar SD kan man bli hotade och bli behandlad på ett väldigt dåligt sätt. Bara för att man har vissa åsikter om olika frågor.

Laxnacke

• 859
  • Psykos
    • Visa profil
« Svar #39 skrivet: 08 september 2014, 18:39:21 »
Du anar inte hur mycket folk det även är som älskar SD, de senaste dagarna så har jag varit inne på appen Secret lite då och då. Där har det kommit upp massor av poster som det står något i stil med "#SD2014". Det är nog bara för att de som tycker att SD är ett bra parti är rädda för alla som inte gör det. Bara för att man gillar SD kan man bli hotade och bli behandlad på ett väldigt dåligt sätt. Bara för att man har vissa åsikter om olika frågor.

Det är extremismen som är det största hotet emot politiken, dvs partier såsom SD, Svenskarnas parti och de partier som är vänster extrema.

Våld är fel på alla sätt, men verkar inte som att nazister inte förstår när man förmedlar något med ord.
Fuck csg

El Diablo

• *
  • 3 069
  • Smutsbarn since 2015
    • Visa profil
« Svar #40 skrivet: 08 september 2014, 18:40:48 »

Fast nu är det se att dom flesta som kommer till sverige från flyktingläger är män. Kvinnor och barn lämnas kvar i lägret.
Just do it. - Shia Labouf

Xoonia

• 1 002
  • Efterlyst i 20 nationer.
    • Visa profil
« Svar #41 skrivet: 08 september 2014, 18:52:31 »
Det är extremismen som är det största hotet emot politiken, dvs partier såsom SD, Svenskarnas parti och de partier som är vänster extrema.

Våld är fel på alla sätt, men verkar inte som att nazister inte förstår när man förmedlar något med ord.
AFA är ju inte heller så rumsrena... CSG RULES
Ha kul, så lever du längre!

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
« Svar #42 skrivet: 08 september 2014, 18:52:50 »

Lyssna på detta

Laxnacke

• 859
  • Psykos
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: 08 september 2014, 18:56:41 »
AFA är ju inte heller så rumsrena... CSG RULES

Sa jag inte heller haha, sa vänster extremister är minst lika illa och AFA räknas som det.

Vet du ens vilka csg är?

Lyssna på detta

Härligt med lite självhat  :)
Fuck csg

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
« Svar #44 skrivet: 08 september 2014, 19:10:35 »
Härligt med lite självhat  :)
Kan du formulera dig på ett annat sätt? :)