'][' E H \/\/ARRiORS

Omröstning

Tror ni alliansen kommer få sitta kvar vid makten? :)

Ja
9 (32.1%)
Nej
19 (67.9%)

Antal personer som röstat: 26

Val 14 September!

hadEsFTW

• *
  • 1 376
  • Vi segra skall men inte falla.
    • Visa profil
SV: Val 14 September!
« Svar #15 skrivet: 07 september 2014, 10:54:47 »
kommer kosta oss skattebetalare ur huset.
Du betalar inte skatt, så du kan inte skriva "oss skattebetalare".

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
« Svar #16 skrivet: 07 september 2014, 11:02:06 »
Du betalar inte skatt, så du kan inte skriva "oss skattebetalare".
De som betalar skatt, du fattar vad jag menar :)
Men visst, jag ska ändra :p

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 07 september 2014, 11:03:13 »
Sedan så ska inget vänsterparti få majoritet. Då kommer skatten bli skyhög, saker lovas till höger och vänster och allt kommer kosta oss skattebetalare ur huset.

Vet du ens varför skatten bör bli högre?
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
« Svar #18 skrivet: 07 september 2014, 11:16:54 »
Vet du ens varför skatten bör bli högre?
Är inte speciellt insatt i Vänstern politik eftersom jag är höger och kommer stanna där.
Detta är vad jag hört från debatter från bl.a SVT, Aftonbladet mellan de olika partierna. De pengarna kommer gå till skola, nya jobb, sjukvård, etc. dock är en budget på över 40 miljarder lite för mycket.

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 07 september 2014, 11:30:14 »
Är inte speciellt insatt i Vänstern politik eftersom jag är höger och kommer stanna där.
Okej, tråkigt.
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

El Diablo

• *
  • 3 069
  • Smutsbarn since 2015
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 07 september 2014, 12:37:44 »
Så länge inte socarna, moderaterna och vänster tar makten så är jag nöjd
Just do it. - Shia Labouf

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 07 september 2014, 14:26:20 »
Sedan så ska inget vänsterparti få majoritet. Då kommer skatten bli skyhög, saker lovas till höger och vänster och allt kommer kosta många skattebetalare ur huset.

Har för mig att jag läste att skatten skulle höjas ungefär 100kr och typ 500kr för höginkomsttagare. Tycker inte att detta är skyhöga skatterhöjningar. Samtidigt så går ju dessa pengar till något bra IMO.

Tror du har fått "skyhöga skatter" när du läate vad Anders Borg sa om S politik. Han sa att det typ skulle kosta 1500kr i månaden. Låter riktigt mycket och det jag har läst så stämmer inget av det han sa.
Ska se om jag hittar vart jag läste detta.

EDIT: Hittar inte det jag läste men det kan hända att jag har blandat ihop lite siffro nu när jag tänker efter. 500kr för höginkomsttagare stämmer iaf :)
Men ska leta vidare och se om jag hittar något.

EDIT2: Tror det var denna artikeln jag tänkte på
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19466366.ab (Vet att det är aftonbladet men jag tror det som står där är sant.)
Borg sa vist 500-1000kr och inte 1500 som jag skrev :) syr

EDIT3: Tycker också denna artikeln kan vara lite intressant nu när vi pratar om pengar :)
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article19466579.ab
« Senast ändrad: 07 september 2014, 14:43:05 av Patrik! »
// Patrik!

DavidFTW898

• 1 190
  • Stay Stronk!
    • Visa profil
    • JUST CKLICK IT
« Svar #22 skrivet: 07 september 2014, 15:30:36 »
Har för mig att jag läste att skatten skulle höjas ungefär 100kr och typ 500kr för höginkomsttagare. Tycker inte att detta är skyhöga skatterhöjningar. Samtidigt så går ju dessa pengar till något bra IMO.

Tror du har fått "skyhöga skatter" när du läate vad Anders Borg sa om S politik. Han sa att det typ skulle kosta 1500kr i månaden. Låter riktigt mycket och det jag har läst så stämmer inget av det han sa.
Ska se om jag hittar vart jag läste detta.

EDIT: Hittar inte det jag läste men det kan hända att jag har blandat ihop lite siffro nu när jag tänker efter. 500kr för höginkomsttagare stämmer iaf :)
Men ska leta vidare och se om jag hittar något.

EDIT2: Tror det var denna artikeln jag tänkte på
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19466366.ab (Vet att det är aftonbladet men jag tror det som står där är sant.)
Borg sa vist 500-1000kr och inte 1500 som jag skrev :) syr

EDIT3: Tycker också denna artikeln kan vara lite intressant nu när vi pratar om pengar :)
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article19466579.ab
Kollade på Aftonbladets partidebatt, det var där jag hörde det, men ska kolla på dina källor snart! :)

Ozzzkar

• *
  • 5 123
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
« Svar #23 skrivet: 08 september 2014, 11:36:20 »
Tråkigt att det bara diskuteras höger och vänsterskala, samt M mot S med eventuell vågmästare. Det finns fler partier.
Med vänliga hälsningar...

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #24 skrivet: 08 september 2014, 11:45:03 »
Tråkigt att det bara diskuteras höger och vänsterskala, samt M mot S med eventuell vågmästare. Det finns fler partier.
Det är dem som har störst skillnad i åsikter, Ex S och Mp håller med varandra i mycket. Dessutom är M & S dem största partierna och någon av dem kommer styra tillsammans med blocket, Mp kommer till exempel inte vara ledande i röd-gröna blocket.
| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader

Ozzzkar

• *
  • 5 123
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: 08 september 2014, 11:53:19 »
Det är dem som har störst skillnad i åsikter, Ex S och Mp håller med varandra i mycket. Dessutom är M & S dem största partierna och någon av dem kommer styra tillsammans med blocket, Mp kommer till exempel inte vara ledande i röd-gröna blocket.

Ja, nu råkar det ju vara så att statistik visar på ett utfall där S och M har flest sympatisörer om man rangordnar partierna och inte blocken. Och blocken ser ut som blocken gör. Men det som jag inte förstår är att folk verkar göra sitt val väldigt invecklat genom att det ska röstas på ena eller andra blocket, de glömmer bort att det är partiernas partiprogram som egentligen är det viktiga. Och att det finns fler partier än de som idag sitter i riksdagen.

EoS

• *
  • 1 668
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #26 skrivet: 08 september 2014, 12:04:28 »
Ja, nu råkar det ju vara så att statistik visar på ett utfall där S och M har flest sympatisörer om man rangordnar partierna och inte blocken. Och blocken ser ut som blocken gör. Men det som jag inte förstår är att folk verkar göra sitt val väldigt invecklat genom att det ska röstas på ena eller andra blocket, de glömmer bort att det är partiernas partiprogram som egentligen är det viktiga. Och att det finns fler partier än de som idag sitter i riksdagen.
exakt partiprogrammen är viktiga men det har betydelse vilket block dem är i, men tanka på inget parti kommer få över ensam majoritet måste man då skapa block och då har ju blocket betydelse. Ex om jag röstar på Centern så kommer de samarbeta med alliansen (moderaterna m.m) och då hamnar en röst alliansen på moderaterna, fp m.m
Medans om jag Ex om jag röstar på MP så kommer de samarbeta med Rödgörna (Sossarna m.m) och då hamnar  en röst rödgröna på Sossarna, V m.m

Sen finns det ju "enfråge partierna" då har blocket ingen större betydelse
"hu hu diktatur" /jill

Ozzzkar

• *
  • 5 123
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: 08 september 2014, 12:11:16 »
exakt partiprogrammen är viktiga men det har betydelse vilket block dem är i, men tanka på inget parti kommer få över ensam majoritet måste man då skapa block och då har ju blocket betydelse. Ex om jag röstar på Centern så kommer de samarbeta med alliansen (moderaterna m.m) och då hamnar en röst alliansen på moderaterna, fp m.m
Medans om jag Ex om jag röstar på MP så kommer de samarbeta med Rödgörna (Sossarna m.m) och då hamnar  en röst rödgröna på Sossarna, V m.m
Det är därför blockpolitiken suger, för medborgarnas åsikter återspeglas inte i riksdagen pga. blocken.

Sen finns det ju "enfråge partierna" då har blocket ingen större betydelse
Få partier är enfrågepartier idag :)

EoS

• *
  • 1 668
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #28 skrivet: 08 september 2014, 12:18:24 »
Det är därför blockpolitiken suger, för medborgarnas åsikter återspeglas inte i riksdagen pga. blocken.
Få partier är enfrågepartier idag :)
Kan delvis hålla med dig.
http://pejl.svt.se/val2014/svaren-i-valkompassen#satsa-pa-ett-sverige-med-sma-inkomstskillnader

Kanske det men du fattar vad jag menar  ^^
« Senast ändrad: 08 september 2014, 12:20:54 av EoS »
"hu hu diktatur" /jill

Heboy

• *
  • 3 446
  • ßadaƨƨ ƙoƨƨa
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: 12 september 2014, 20:21:32 »
Finns det något annat alternativ så länge inte något parti får egen majoritet? I realiteten är ju blockpolitik egentligen bara samarbete mellan olika partier som till största del tycker likadant.