'][' E H \/\/ARRiORS

Omröstning

Tycken inom graffiti. (Ta helst en del i"Ska det vara" en i "Är det" och en i vilken sorts graffiti gillar du.)

Ska det vara :Lagligt
1 (16.7%)
Ska det vara :Olagligt
1 (16.7%)
Är det :Snyggt
2 (33.3%)
Är det :Fult
1 (16.7%)
Vilken sorts graffiti gillar du :Piece
0 (0%)
Vilken sorts graffiti gillar du : Tag
0 (0%)
Vilken sorts graffiti gillar du:Throw ups
1 (16.7%)

Antal personer som röstat: 3

Graffiti

ViruZ

• **
  • 474
  • Normal kille som älskar spel,datorer och anime.
    • Visa profil
Graffiti
« skrivet: 29 augusti 2014, 12:05:23 »
Hej, jag har ett par saker.
1. Tycker ni att graffiti ska vara lagligt?
2. Är det nån som har tips på nått ställe där det är lagligt?
3. Tycker ni att det är kultur eller inte?

Själv gör inte jag graffiti på väggar utan skissar på papper i nu läget men skulle vara roligt att höra eran åsikt.

LunarStorm

• **
  • 458
  • Det är svårt att spela badminton när det blåser.
    • Visa profil
SV: Graffiti
« Svar #1 skrivet: 29 augusti 2014, 12:28:57 »
1. Graffiti är redan lagligt på vissa speciella ställen där ägaren ger tillstånd till folk att måla graffiti. Det ska absolut inte vara lagligt att måla graffiti på varken privatägd eller statligt ägda byggnader och väggar utan tillstånd, det är ju inte alla som vill ha graffiti på sin arbetsplats eller på sitt hus. :P

2. Jag är inte så värst insatt i ämnet men jag vet att det finns en stor vägg på Annas parkeringshus i Malmö där alla får måla graffiti. Däremot har jag ingen aning om något ställe i Borås, då jag antar att du vill ha ett ställe nära dig.

3. Jag tycker graffiti är en självklar konstkultur.

Laxnacke

• 859
  • Psykos
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 29 augusti 2014, 15:39:51 »
1. Nej, själva charmen i graffiti är att det är olagligt, mycket bra skulle försvinna. Noll-toleransen som finns i vissa städer gynnar bara writers genom att det alltid är fräscha tags och målningar uppe.

2. Tror det var nyköping som har ett antal lagliga väggar nere i hamnen :)

3. Det är definitivt kultur, kultur är enligt mig något som väcker känslor genom olika uttryck, graffiti väcker flera olika känslor hos olika personer, vissa hatar det och andra älskar det. Det som är charmen med just graffiti enligt mig.

Förövrigt så finns det ett antal bra graff rullar som är sevärda om man är intresserad, samt att det släpps 2 stycken till nu under hösten varav den ena är wolume 2 som jag personligen ser fram emot :)
Fuck csg

« Svar #3 skrivet: 29 augusti 2014, 20:50:39 »
1. Jag tycker inte det ska vara lagligt att spraya graffiti på andras egendom utan deras tillstånd.
2. Nej
3. Det skulle jag säga att det kan vara, ja.
1. Nej, själva charmen i graffiti är att det är olagligt, mycket bra skulle försvinna. Noll-toleransen som finns i vissa städer gynnar bara writers genom att det alltid är fräscha tags och målningar uppe.
Jaså? Tycker du det är ok att måla på vilka väggar som helst?
Serveransvarig på #1 JAIL:

Om du vill kontakta mig (förslag, idéer, frågor om regler, klagomål på admins, m.m.) angående #1 JAIL:

E-post: living.computer[at]tehwarriors.net
PM: klicka på min profil och sen skicka PM
Skype: livingcomputer239 (skriv vem ni är och vad ni vill i invite-meddelandet, annars blir ni nekade).

Laxnacke

• 859
  • Psykos
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 29 augusti 2014, 21:49:01 »
1. Jag tycker inte det ska vara lagligt att spraya graffiti på andras egendom utan deras tillstånd.
2. Nej
3. Det skulle jag säga att det kan vara, ja.Jaså? Tycker du det är ok att måla på vilka väggar som helst?

Ja det anser jag, då det är "street-art" och inte en kontrollerad konstform.
Fuck csg

hadEsFTW

• *
  • 1 376
  • Vi segra skall men inte falla.
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 29 augusti 2014, 22:05:25 »
Jag tycker att folk som är bra på det ska få göra det på platser där det passar in, kan ge exempel på hur det passar in i miljön!

Den största anledningen till att denna passar in är ju mest eftersom den är i Malmös färger och var väldigt passande när den gjordes!

El Diablo

• *
  • 3 069
  • Smutsbarn since 2015
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 29 augusti 2014, 23:35:01 »
1. Nej, att göra olagliga saker ger ett speciellt rus. Det är mycket roligare att måla en hel vagn på ett tåg när man inte får.

2. Finns ganska mycket i Norrköping om du orkar ta dig ditt.

3. Det är konst, graffiti är en konst. Däremot är klotter/tags jätte fult.
Just do it. - Shia Labouf

Laxnacke

• 859
  • Psykos
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 29 augusti 2014, 23:54:47 »
Som sagt så är själva charmen i graffiti hur den väcker olika känslor och tankar hos folk, det är en väldigt komplicerad konstform att sätta sig in i och förstå men när man väl gjort det kommer man även uppskatta tags på ett helt annat sätt.

Själv gillar jag tags minst lika mycket som en redig burner på tuben.
Fuck csg

Fidde

• *
  • 1 049
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 30 augusti 2014, 00:06:31 »
1. Nej, att göra olagliga saker ger ett speciellt rus. Det är mycket roligare att måla en hel vagn på ett tåg när man inte får.
Dat is soo truw <3 :D
Freekilling är coolt

ViruZ

• **
  • 474
  • Normal kille som älskar spel,datorer och anime.
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 04 september 2014, 23:18:35 »