'][' E H \/\/ARRiORS

Tips om extra jobb

Floppppppp

• *
  • 1 168
  • Livs Levande Legend.
    • Visa profil
Tips om extra jobb
« skrivet: 10 december 2013, 00:15:23 »
Heuj!

Jag behöver en inkomst och därför undrar jag om ni har några tips om hur man skaffar ett extrajobb som 15 åring? Vet att många här är äldre än mig, så berätta era erfarenheter hur ni skaffade jobb och era första jobb ect. Vill veta allt c:

Heboy

• *
  • 3 446
  • ßadaƨƨ ƙoƨƨa
    • Visa profil
SV: Tips om extra jobb
« Svar #1 skrivet: 10 december 2013, 09:31:46 »
Skotta snö i grannskapet kanske kan funka?

Annars är de gennerellt så (utgår utifrån mina och närståendes erfarenheter, kanske inte alls stämmer för någon annan) att det är rätt svårt att få ett ordentligt jobb om man är under 18. Säkert dock en aning lättare om man bor långt ute på landsbyggden.

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 10 december 2013, 10:12:42 »
Sälj kvällstidningar! Typ Expressen, Aftonbladet :-)
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

|Ekan|

« Svar #3 skrivet: 10 december 2013, 10:34:31 »
Bara att söka! donken (städare), vaktmästare i kommunen, inventerare på lager. Gå till en bilverkstad och fråga om du kan få jobba med att tvätta bilar på helger eller något. Vad som helst. Bara att söka.
Är man under arton så finns det ju vissa saker som man inte får göra enligt lag, typ stå vid kassor i livsmedelsbutiker, jobba ex antal timmar /Dag osv men om det bara är extraknäck så är det bara att söka.

Maila inte arbetsgivare...Ring eller gå till dom så får du svar direkt plus att de flesta har svårt att neka en när man kommer med en bra idé och står ansikte mot ansikte.

Jag själv skulle ta och snacka med några bilverkstäder om du kan hjälpa. Ingen utbildning eller åldersgräns för att få tvätta bilar invändigt och utvändigt. Bara att visa att man menar allvar och ha en god attityd!

Lycka till! :)

Floppppppp

• *
  • 1 168
  • Livs Levande Legend.
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 11 december 2013, 12:48:57 »
Tack allihopa för förslagen :D De är utmärkta alla c:

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #5 skrivet: 11 december 2013, 13:50:58 »
Var inte rädd att söka "skittjobb" det är så man oftast får börja, jag började med att rensa rabbater, i sommars fick jag ett jobb inom kommunen som var väldigt bra, Kallat ungt inflytande. Vilket jag jobbar med fortfarande sporadiskt.
Och blev en rapport, vi har redan förändrat en del inom kommunen, http://www.nacka.se/web/naringsliv_arbete/ungt_inflytande/Documents/mangfald_pa_arbetsmarknaden_2013.pdf
:P
| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader

« Svar #6 skrivet: 22 december 2013, 12:53:30 »
Jobba svart på något bygge
Samerna släppte in invandrare - nu har de färgglada mössor