'][' E H \/\/ARRiORS

Protokoll från staff-mötet publicerat!

Ozzzkar

• *
  • 5 124
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
Protokoll från staff-mötet publicerat!
« skrivet: 09 november 2013, 22:14:32 »
Hej!

Nu finns protokollet från kvällens staff-möte publicerat.
Tack till alla som deltog. Ha en fortsatt trevlig helg :)
Med vänliga hälsningar...

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
SV: Protokoll från staff-mötet publicerat!
« Svar #1 skrivet: 09 november 2013, 22:42:27 »
Det ser bra ut!
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

EoS

• *
  • 1 668
  • |Självutnämnd media härskare över tw |
    • Visa profil
    • Min fotosida
« Svar #2 skrivet: 09 november 2013, 22:58:56 »
Att få närvaro när man är frånvarande  =   >:D
| Gör sprays | Eos95s fototråd | Dyslexiker | Eos@tehwarriors.net | Steam |
"hu hu diktatur" /jill
palsternacka, das überleader

« Svar #3 skrivet: 09 november 2013, 23:41:50 »
Det ser bra ut!

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 10 november 2013, 20:28:57 »
Nice :)
// Patrik!

Fidde

• *
  • 1 049
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 11 november 2013, 01:16:02 »
Det ser bra ut!
Det ser bra ut!
Nice :)
Det håller jag verkligen inte med om. Vad är det ni tycker är bra?

Citera
Det ligger inte överst i listan av prioritetsskäl och någon annan skulle kunna göra det också. Finns ingen anledning att stressa upp det, för det är inte kritiskt och det finns andra saker i att göra-listan som borde göras före SourceTV.
Vad menar ni här?
Vem skulle kunna göra detta? Vad finns det för fler saker på att göra-listan?

Citera
-   Spärr mot att köra !lr i början av rundan
Förslaget tar upp att vi borde aktivera inställningen i SM_Hosties som gör att man inte kan köra LR förrän 30 sekunder har gått av rundan. Detta eftersom det står i reglerna att det inte är tillåtet att köra LR förrän 30 sekunder har gått av rundan. Mötet beslutade att denna inställning ska ändras.
Unbelievable.

Citera
Förslaget tar upp att vi borde göra det tillåtet för döda spelare att prata i micken på HH9- servern. Mötet var ganska emot detta eftersom det skulle öka riskerna för ghosting när admin inte är inne samt att man gärna vill höra fotsteg etc. när man är själv kvar. Mötet beslutade  att inte bestämma specifikt ja/nej just nu utan låta serveransvarige bestämma.
Serveransvarige var med på mötet och höll med majoriteten av mötet, men serveransvarige ska undersöka om man kan lägga in ett plugin som gör att döda kan prata med döda.
Har ni hört om ett program som heter skype?
Inte många som pratar ingame på HH9 och ghosting sker i skype om någon ghostar på servern blir folk sura och votebannar. Åhh, juste ni har inte på voteban på hh9. GG.

Citera
Förslaget tar upp att vi borde lägga in de skins på jailservern som det beslutades om för ett år sedan. Mötet informerar om att detta förmodligen gjorts (vi minns inte), men vi har därefter valt att ta bort det igen, eller något i den stilen. Mötet informerar också om att serveransvarige är på väg att lägga in fler skins på jailservern. Dock oklart om det är tal om public skins eller ej (serveransvarige är inte med på mötet och kan bekräfta ja/nej på detta). Fråga serveransvarige för mer information.

Trevligt, dock känns det som att FASTDL är otroligt seg jämfört med andra servrar. Kanske inbillning men tycker att det går snabbare på andra servrar.

Citera
Förslaget tar upp att vi borde göra det som beslutats i ett tidigare mötesprotokoll d.v.s. att lägga in grundläggande regler i vyn som kommer upp när man skriver !rules eller /rules på jailservern. Mötet beslutade att inte göra detta eftersom vi anser att man ska skriva ”motd” i chatten istället för att på ett enklare sätt både se reglerna i sin helhet och bättre presenterade.
Tycker att !rules ska öppna regellistan, motd eller ej.

Citera
Förslaget tar upp att vi borde dra igång fler spelservrar enligt den förslagstråd som skapats i forumet för att kolla intresse kring servertyper. Mötet informerar att vi kommer göra detta kontinuerligt, men bara när det finns serverkraft, serveransvariga, etc. att tillgå. Och så funderar vi just nu på om vi ska skapa en ny omröstning, om vi ska välja att ta omröstningarna med en nypa salt, etc., eftersom det visat sig att nyöppnade spelservrar (t.ex. DeathRun- servern) inte gått riktigt så bra som vi väntat oss.
När har ni funderat klart och ser till att "få tummen ur röven"?
Hur ser det ut med serverkraft? Hur många servrar till finns det plats till?
Det känns otroligt dumt att skapa en till omröstning. Kör på den som redan finns och dra inte ut på det ännu mer!

Citera
Mötet tror att förslaget diskuterades i förra mötet men inte blev nerskrivet i protokollet. Detta möte beslutade att bolla förmånerna vidare till föreningen som får diskutera vilka förmåner de tycker är rimliga att erbjuda till medlemmar. Därefter får föreningen rätt att ta direktkontakt med serveransvariga för att tillsammans införa förmånerna.

Hur lång tid förväntar sig föreningen behöva för ett beslut om förmåner, när förväntas dessa tillkännages för spelarna och när kommer vi kunna se förmånerna på servrarna?

GL&HF
/Fidde
« Senast ändrad: 11 november 2013, 01:18:52 av Fidde »
Freekilling är coolt

palsternacka

• *
  • 5 186
  • Überleader
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 11 november 2013, 05:51:35 »
Det håller jag verkligen inte med om. Vad är det ni tycker är bra?

Bra skrivet. Överlag såg det som diskuteras bra ut och även om jag personligen inte håller med om alla beslut så har jag ändå en viss förståelse för att de tagits.
Med vänlig hälsning
Jill

OM DU BLIR MEDLEM I FÖRENINGEN, ANGE 1276 SOM REKRYTERINGSNUMMER <3

Har du någon fråga gällande föreningen eller communityt? Skicka PM!

Ozzzkar

• *
  • 5 124
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
« Svar #7 skrivet: 12 november 2013, 17:32:40 »
Vad menar ni här?
Vem skulle kunna göra detta? Vad finns det för fler saker på att göra-listan?
Någon serveransvarig skulle exempelvis kunna prova på en testserver.
Jag känner att det är onödigt att på djupet gå igenom vad som står på att göra-listan här och nu, så jag nöjer mig ännu så länge med att säga att det finns en del saker där.

Unbelievable.
Ganska bra, tycker jag.

Har ni hört om ett program som heter skype?
Inte många som pratar ingame på HH9 och ghosting sker i skype om någon ghostar på servern blir folk sura och votebannar. Åhh, juste ni har inte på voteban på hh9. GG.
Voteban ska finnas på HH9-servern vad jag vet. Och ghosting är inte tillåtet oavsett var det sker.
Din ironiska attityd övertygar mig inte, förresten.

Trevligt, dock känns det som att FASTDL är otroligt seg jämfört med andra servrar. Kanske inbillning men tycker att det går snabbare på andra servrar.
Det låter som något du ska säga till mig direkt om. Hur upplever du det? Någon speciell tidpunkt? Någon speciell server? Någon speciell bana? Någon speciell fil? (svara i PM)

Tycker att !rules ska öppna regellistan, motd eller ej.
Så kan man göra, tänkte inte på det när jag läste dina förslag. Det fanns ju en del fler förslag som vi var tvungna att ta upp (vi tar ju upp alla förslag eftersom vi måste vara demokratiska). Det gör tyvärr att vi måste tillbringa lite mindre tid till att fundera och diskutera varje förslag.

Dina förslag var ganska simpla och kortfattade, så vi kom helt enkelt inte på detta.

Då det beslutats i mötet att grundläggande regler skall finnas i !rules respektive /rules tycker jag att det är dags efter ca 8 månader att se till att något händer!
Mötet beslutade att ett plugin med regler i menyform skulle tas in på servrarna. Jag tycker att det är dags att få det gjort!
Jag vet inte hur mycket värt det är att ta upp saker som beslutats på möten för ganska länge sedan eller beslut som haft villkoret i sig att vi faktiskt måste hitta en lösning, annars är beslutet att inget kommer hända. Om du lägger så mycket tid på att dra upp gamla grejer kan du ju fundera på vad den mest optimala lösningen skulle vara istället.

När har ni funderat klart och ser till att "få tummen ur röven"?
Hur ser det ut med serverkraft? Hur många servrar till finns det plats till?
Det känns otroligt dumt att skapa en till omröstning. Kör på den som redan finns och dra inte ut på det ännu mer!

I de senaste diskussionerna vi haft har vi grundat många beslut på den fakta att det som vi röstat om här på forumet inte har återspeglat hur spelens efterfrågan efter servrar är. På forumet ville många ha tillbaka DeathRun-servern, men när den väl kom igång var det inte så många som var inne och spelade. Därför funderar vi på om en omröstning är den rätta vägen att gå. Den omröstningen som finns uppe just nu är uppenbarligen utdaterad.

Hur lång tid förväntar sig föreningen behöva för ett beslut om förmåner, när förväntas dessa tillkännages för spelarna och när kommer vi kunna se förmånerna på servrarna?
Jag kan inte svara på den frågan eftersom det är upp till föreningens styrelse och jag måste snacka med dem om detta. Jag har inte hunnit detta, men det kommer i värsta fall tas upp på nästa styrelsemöte eftersom jag skriftligen lagt in det som förslag.

Eftersom jag nu svarat på alla dina frågor här i tråden, synpunkter över e-mail, alla dina moderatorrapporter, och lagt sammanlagt ett antal timmar på dig så kan du ju svara på en simpel fråga: Varför har du börjat ifrågasätta så mycket på sistone?
Med vänliga hälsningar...

Fidde

• *
  • 1 049
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 21 november 2013, 19:57:00 »
Någon serveransvarig skulle exempelvis kunna prova på en testserver.
Då kanske någon serveransvarig ska få det som uppgift så att det händer något med sourceTV!

Jag känner att det är onödigt att på djupet gå igenom vad som står på att göra-listan här och nu, så jag nöjer mig ännu så länge med att säga att det finns en del saker där.
Jag tycker att det är viktigt att vi får veta saker som rör servrarna som vi kommer att märka samt förslag som vi ger som går igenom på mötena. Dessutom anledningarna till varför något inte infördes, etc. Det skulle räcka med en enkel tråd (eller valfritt system om ni tycker det är bättre). Ge oss mer information om vad ni gör, vi vill gärna veta varför våra förslag först blir verklighet flera veckor/månader efter mötena.

Ganska bra, tycker jag.
När man kör på servern och få personer är inne blir det jobbigt att vänta i 30 sek för att få köra LR. Jag tycker inte att det är bra.

Voteban ska finnas på HH9-servern vad jag vet.

Och ghosting är inte tillåtet oavsett var det sker.
Ghosting kommer att ske via skype och andra alternativa kontaktsätt oavsett vilka regler eller talfunktioner ni inaktiverar på servrarna.
Din ironiska attityd övertygar mig inte, förresten.
Kanske inte, men det verkar vara det effektivaste sättet att få svar på sina frågor samt få saker genomförda.

Det låter som något du ska säga till mig direkt om. Hur upplever du det? Någon speciell tidpunkt? Någon speciell server? Någon speciell bana? Någon speciell fil? (svara i PM)

Kortfattat, efter bytet till nginx på fastdl servern känns nerladdningar segare, kanske något begränsning i hastighet per användare? Hårddiskarna klarar inte att skicka ut filerna i full hastighet till alla samtidigt? Den biten får du kolla på vid tid (om några år ;))

Så kan man göra, tänkte inte på det när jag läste dina förslag. Det fanns ju en del fler förslag som vi var tvungna att ta upp (vi tar ju upp alla förslag eftersom vi måste vara demokratiska). Det gör tyvärr att vi måste tillbringa lite mindre tid till att fundera och diskutera varje förslag.
Ny input är alltid bra! :) Att det finns många förslag betyder väl att det finns saker att förbättra och det är väl bra att man ger förslag på vad som kan bättras istället för att bara sluta spela på servrarna alt. lämna forumet?
Spendera mindre tid per förslag är jag inte helt säker på. Om alla deltagare kommer redo innan mötet och har läst igenom alla trådar och bildat sig en uppfattning går det fort om alla har samma uppfattning. Om några inte är eniga får man ju ta den tid som krävs för att övertyga motparten.

Dina förslag var ganska simpla och kortfattade, så vi kom helt enkelt inte på detta.
Jag vet inte hur mycket värt det är att ta upp saker som beslutats på möten för ganska länge sedan eller beslut som haft villkoret i sig att vi faktiskt måste hitta en lösning, annars är beslutet att inget kommer hända. Om du lägger så mycket tid på att dra upp gamla grejer kan du ju fundera på vad den mest optimala lösningen skulle vara istället.

De förslag jag tog upp är saker som kommit fram genom tidigare diskussioner och möten och jag kände att det redan hade diskuterats innan. Ny input fanns det möjlighet till via förslagstrådarna.

Eftersom jag nu svarat på alla dina frågor här i tråden, synpunkter över e-mail, alla dina moderatorrapporter, och lagt sammanlagt ett antal timmar på dig så kan du ju svara på en simpel fråga: Varför har du börjat ifrågasätta så mycket på sistone?
Självklart ska jag svara :)
Jag tycker helt enkelt att det har gått utför, ni har tappat spelare så jag vill helt enkelt veta vad era planer er för att fortsätta.

Jag har varit jobbig, jag har gjort saker som du tycker är väldigt dumma, jag har blivit varnad, jag har gått från att vara tyst till att göra något åt saken när jag tycker att det är fel!

Du har antagligen ändrat uppfattning om mig också, jag tror att du för några månader sedan tyckte bättre om mig än idag ;)

Hoppas det besvarar din fråga :)

Hur det går med registreringsavtalet?

GL&HF
/Fidde
Freekilling är coolt