'][' E H \/\/ARRiORS

Minecraft

Minecraft
« skrivet: 16 oktober 2013, 00:59:23 »
Hej allesammans :D jag har tänkt att köpa minecraft men vet inte om det är kul och vet inte hur det fungerar vet bara att man bygger, och har testat bygga hos en kompis och de var kul men om man då kör online på servers vad händer om man bygger och någon förstör ditt bygge? och kan alla typ bygga överallt och döda varandra när som ? :P eller asso hur fungerar det på typ tw servers? :)

Ps. var snälla jag är inte kunnig om minecraft.

Asada

• 642
  • ----
    • Visa profil
SV: Minecraft
« Svar #1 skrivet: 16 oktober 2013, 10:09:42 »
Hej allesammans :D jag har tänkt att köpa minecraft men vet inte om det är kul och vet inte hur det fungerar vet bara att man bygger, och har testat bygga hos en kompis och de var kul men om man då kör online på servers vad händer om man bygger och någon förstör ditt bygge? och kan alla typ bygga överallt och döda varandra när som ? :P eller asso hur fungerar det på typ tw servers? :)

Ska inte sånt här skrivas i en sektionen som redan finns och heter Minecraft? Eller är det bara relaterat till TW's server?
Yes yes

Ohdear

• 736
  • Hurpa derp :)
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 16 oktober 2013, 10:39:54 »

När du kör på TWs server kan du få ett område protectat till dig så andra inte kan förstöra saker. Om du aldrig har kört minecraft under en längre tid tycker jag värkligen att du ska köpa det. Man gör mycket mer än att bara "bygga" i minecraft och det är mycket värt att köpa det

Head Hunter

• 3 856
  • Den admin som var här längst >:D
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 21 oktober 2013, 14:48:19 »
När du kör på TWs server kan du få ett område protectat till dig så andra inte kan förstöra saker. Om du aldrig har kört minecraft under en längre tid tycker jag värkligen att du ska köpa det. Man gör mycket mer än att bara "bygga" i minecraft och det är mycket värt att köpa det
Grymt bra tidsfördriv! Ut och farma material, hittar man typ diamonds och emeralds så kan man hålla på hur länge som helst haha :)

« Svar #4 skrivet: 26 oktober 2013, 23:54:11 »
jag har märkt de nu har ett ganska schysst hus och farm å lite djur :)

Ohdear

• 736
  • Hurpa derp :)
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 27 oktober 2013, 01:19:58 »
Om du går rakt från spawn så ser du ett slott. det är mitt ;) och det som är bakom med hehe

Harti

• **
  • 265
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 27 oktober 2013, 02:10:14 »
Om du går rakt från spawn så ser du ett slott. det är mitt ;) och det som är bakom med hehe
Och det är väldigt nice byggt ;)

Arcus

« Svar #7 skrivet: 27 oktober 2013, 14:41:43 »
Det beror helt på vad du vill göra på minecraft.

TW´s server är pure survival/freebuild. Det är skyddat om du vill det.

Sedan finns det PVP servrar och servrar som griefing är tillåtet.