'][' E H \/\/ARRiORS

Högskola

LUDDE

• 592
    • Visa profil
SV: Högskola
« Svar #30 skrivet: 12 juli 2013, 23:19:01 »
Du glömde Irak.
eyy mannen kaxa inte om irak för vi har en från irak på minecraft servern
LUDDE 8 december 2009 och zurxo 8 augusti 2009

-Dyrast saker i signaturen vinner-

SayIDo

• **
  • 230
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: 12 juli 2013, 23:21:37 »
Om man har intressen man läst mycket om och kan bra och kan bevisa det så kan det räcka till att få jobb. Tror de är ungefär så Oskar fått jobb ! :)

Så kort och gott, man kan vara egenlärd och lyckas.

Jag pluggar just nu Civ. i datasäkerhet på BTH i karlskrona, ganska breddad linje och väldigt mycket matte man läser just nu. Nu efter första terminen har de gått sådär pga bristande intresse av de kurser jag läst, valde linjen eftersom jag inte riktigt vet vad jag vill göra och tänkte då att jag kanske skulle hitta det på den här linjen.

Under sommaren kommer jag leta projekt, datorrelaterat, hoppas jag hittar något jag fastnar för.

Om Karlskrona så är de inte mycket till studentstad, så det är inte så pimpat studentliv. Fortsätt hålla koll på vilken reservs plats ni har, de kan sjunka väldigt snabbt. En polare var på plats 150 på någon linje men kunde komma in ändå.

Ja Chili är gott Diablo! Kan laga mycket goda maträtter med de! ;)
« Senast ändrad: 12 juli 2013, 23:29:37 av SayIDo »
Mvk - Med varm kebab
Vigge<3

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: 13 juli 2013, 18:58:45 »
Vi säger att man har sökt "Nätverksteknik med IT-säkerhet" Vilken nivå brukar man då börja kurserna i? Måste man ha mycket kunskaper sedan innan eller är det rätt så mycket grundläggande ibörjan? :)
// Patrik!

Strife

• 1 457
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: 13 juli 2013, 19:30:01 »
Vi säger att man har sökt "Nätverksteknik med IT-säkerhet" Vilken nivå brukar man då börja kurserna i? Måste man ha mycket kunskaper sedan innan eller är det rätt så mycket grundläggande ibörjan? :)
Kan du inte det grundläggande så borde du inte ha den grundläggande behörigheten för utbildningen...

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: 13 juli 2013, 19:46:58 »
Kan du inte det grundläggande så borde du inte ha den grundläggande behörigheten för utbildningen...

Vart hittar man information om vilka behörigheter man behöver?  Kan absolut inget om detta :S

Skickat från min Galaxy s3 med Tapatalk 4!

// Patrik!

Strife

• 1 457
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: 13 juli 2013, 19:48:58 »
Gå in på Studera.nu, sök din utbildning och vart du vill studera någonstans. Där kommer all information om respektive utbildning att finnas, samt länkar till skolornas hemsida. :)

Ozzzkar

• *
  • 5 123
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
« Svar #36 skrivet: 13 juli 2013, 20:00:19 »
Alla högskoleutbildningar på grundnivå har inga krav på tidigare utbildning inom området. I princip alla kräver enbart grundläggande behörighet, d.v.s. typ Svenska A / 1a/1b, Engelska A / 1a/1b och Matematik B / 2a/2b/2c eller motsvande.
Med vänliga hälsningar...

Patrik!

• 4 993
  • <3
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: 13 juli 2013, 20:04:14 »
Gå in på Studera.nu, sök din utbildning och vart du vill studera någonstans. Där kommer all information om respektive utbildning att finnas, samt länkar till skolornas hemsida. :)

Alla högskoleutbildningar på grundnivå har inga krav på tidigare utbildning inom området. I princip alla kräver enbart grundläggande behörighet, d.v.s. typ Svenska A / 1a/1b, Engelska A / 1a/1b och Matematik B / 2a/2b/2c eller motsvande.

Tack så mycket för hjälpen! Jag börjar fatta lite nu :)

// Patrik!

Strife

• 1 457
    • Visa profil
« Svar #38 skrivet: 13 juli 2013, 20:29:12 »
Vem vill läsa på grundnivå? ;)

Jag behöver ha läst: Kemi 1, Biologi 1, Matematik 4 - standard för civilingenjörsutbildningar.

Tack så mycket för hjälpen! Jag börjar fatta lite nu :)

Inga problem! :)

Ozzzkar

• *
  • 5 123
    • Visa profil
    • dataviruset.com - Min personliga portfolio
« Svar #39 skrivet: 13 juli 2013, 20:39:25 »
Vem vill läsa på grundnivå? ;)

Jag behöver ha läst: Kemi 1, Biologi 1, Matematik 4 - standard för civilingenjörsutbildningar.
Sant, jag borde omformulerat lite. Det där jag skrev gäller bara för utbildningar utan "särskilda krav" eller vad det nu heter för många utbildningar :)
Med vänliga hälsningar...

SayIDo

• **
  • 230
    • Visa profil
« Svar #40 skrivet: 14 juli 2013, 19:34:04 »
*host* Cleric *host*
Om du inte visste om det så jobbar dom på samma företag.

Jodå de vet jag! :) Men tänkte inte att så många här visste vem de var. Men Cleric är ju ett praktexempel på vad man kan komma med bara intressen!
Mvk - Med varm kebab
Vigge<3

|Ekan|

« Svar #41 skrivet: 14 juli 2013, 20:08:47 »
fick just reda på resultatet...kom på reservplats 130 på mitt förstahands val... det får bli kalmar istället tror jag....suck....Kom du in Ekan?

Blev på reservplats 52 :/ Men håller hoppet uppe! :)

SayIDo

• **
  • 230
    • Visa profil
« Svar #42 skrivet: 14 juli 2013, 20:44:48 »
Eller hur, det var goda tider det :D

Helt grymma tider! :D
Mvk - Med varm kebab
Vigge<3

AnT

• *
  • 2 547
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: 14 juli 2013, 21:01:48 »

Biologi brukar inte behövas, snarare Fysik 2 :o?

SayIDo

• **
  • 230
    • Visa profil
« Svar #44 skrivet: 14 juli 2013, 21:06:13 »
Biologi brukar inte behövas, snarare Fysik 2 :o?

Jag läser civilingenjör och för mig var det iaf Fysik som behövdes, inte biologi.
Mvk - Med varm kebab
Vigge<3